Sunday, April 13, 2014

Pak Lebai Yang Bencikan Azan Diberi kata Dua Oleh Tuan Rumah


Susulan kes seorang ahli pas seumur hidup membuat laporan polis membantah bacaan tahrim dan laungan azan ketika waktu subuh di masjid berdekatan rumahnya..

Sekumpulan orang dari badan bukan kerajaan (NGO) dan pihak polis telah datang ke rumah beliau untuk menasihati beliau akan perilaku buruk dan tak masuk akal itu.

Sebagai seorang ahli Pas yang mengagung- agungkan perjuangan Islam dan lebih penting sebagai seorang islam sendiri beliau tidak sepatutnya membuat perkara yang menunjukkan peribadi buruk seorang muslim di Malaysia.

Negara ini negara bertuah, rakyatnya berbilang kaum, berbagai agama bebas dianuti. Agama Islam sebagai Agama Rasmi.

Jika orang Islam sendiri gagal menghormati azan bagaimana kita hendak tengok penganut agama lain menghormati Islam itu sendiri seterusnya minat untuk mengetahui tentang islam?

Walau apa pun dalam setandan pisang pasti ada satu atau dua yang rosak. Kita harapkan PAS agar mengajar ahli ahlinya tentang ajaran Islam yang sebenar. Setidak tidaknya ajarlah mereka tentang erti hormat. Lazimnya mereka pandai membantah namun kali ini tidak kena tempat sejujurnya menunjukkan kejahilan sendiri.


Tuan rumah yang disewa oleh Pak Lebai ini telah memberi kata dua, jika tidak suka kepada bacaan tahrim dan laungan azan ketika waktu subuh di masjid Pak Lebai itu dipersilakan keluar daripada rumah sewa tersebut.

Kita sama sama berdoa agar perkara tidak masuk akal seperti ini tidak berulang lagi..


Sementara itu berbeza pula dengan seorang individu yang bukan beragama Islam ini, jadikan azan subuh sebagai panduan waktu untuk mereka memulakan hari bekerja. Joseph Tan Yuk Chiong menjadikan waktu azan sebagai panduan waktu kepadanya ketika dia terlupa membawa jam atau telefon bimbit


8 comments:

  1. Tarhim bkn tahrim cai ooooo cai

    ReplyDelete
  2. Ahli PAS seumur hidup ni telah ditarbiah oleh Kristen DAP dan lgbt PKR. Betapa berjaya nya pakatan rakyat......Seingat, PAS yang nak tarbiah DAP pasal islam. Tapi la ni DAP dan PKR pun tolak usul hudud PAS. ????????

    ReplyDelete
  3. alahai..lalat hijau 12:23AM kat atas tu...mentang mentanglah pandai nyanyi...
    kalau nak menegor pun ...janganlah sampai nampak sangat dan terbau sangat akan kebusukan hati tu...

    ReplyDelete
  4. Yg nobatkan lebai tu ahli pas ialah cai cai umno ntah2 ahli totok umno ahli umno kat kampong aku banyak kapiaq

    ReplyDelete
  5. Saya pengundi PAS di Kelantan.

    Anon 12.36 am,

    Janganlah kita menuduh UMNO atas segala-galanya. Rasulullah melarang kita menjatuhkan hukum 'kafir' ke atas orang Islam yang lain tanpa bukti, hukum tu akan berbalik kepada kita... nauzubillah hi min zaalik.

    Di Kelantan sendiri, ada penyokong PAS yang liat untuk solat fardu. Maksud saya, tiada manusia akhir zaman yang maksum selepas Rasulullah S.A.W. Saya tidak malu untuk menulisnya di blog pro BN sebab saya yakin orang UMNO juga ada yang taat kepada Allah. Orang UMNO juga masih ramai yang berkawan dengan penyokong PAS.

    Apa yang salah kita tegur....
    Apa yang betul, kita pertahankan.

    ReplyDelete
  6. saya suka cara anda mengonen. cakap berlandaskan ilmu. bukan palai nafsu. saya juga org pas tp hubungan dgn kengkawan dari umno tetap utuh..

    ReplyDelete
  7. OI anon -anon12.36am, lu punya ekoq-ekoq ni ni PENJILAT BANGKAI DAPBABI aahh??

    Jijik mulut lu yg. memang mcm. BANGKAI penuh ulat - lu manyak lahap..pp dan jilat..tt itu BABI punya KANGKANG aaahh?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

    Dan DAPBANGKAIBABI akan MAMPUSS di Tanah Melayu ini!

    ReplyDelete
  8. SYUKUR ALHAMDULILLAH, tuan rumah HALAU si KEJADAHSIAL yg. menghina Azan tu! Baik halau terus dr. Malaysia, NEGARA ISLAM ni!

    Sebenaqnya, di Tanah Melayu ini, puak KAPIR GAY/PORNO, Kristian Zionis serta PENYAMAQ Islam PKRPELIWAT/DAPBANGKAI sbg. ejen Illuminati Barat-ZIONIS ini, sedg- mempergunakan sbg. senjata DAJAL mereka, golongan Melayu/Islam LIBERAL/GAY, dlm PKR/PAS/UMNO utk. MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu [puak Illuminati ditubuhkan dan dikuasai puak ZIONIS yg. ingin menubuhkan Satu K'jaan Dunia (New World Order) - bertuhankan Syaitan, di mana kebebasan individu adalah mutlak]!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.