Sunday, April 6, 2014

Pemimpin Pas Dah lama Ikut Nabi Tidak Fitnah, Tidak Buat Maksiat Kata Hadi


PAS tidak bermusim dalam menunjukkan sayang kepada nabi sebaliknya membuktikan sayang kepada Nabi Muhammad s.a.w. dengan meneruskan perjuangan nabi menegakkan Islam.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata,
"PAS cinta pada nabi. Nak sehidup semati dengan nabi. Nak berjuang, nak tunjuk ajaran nabi yang ditegakkan oleh nabi. Dengan pengorbanan dan perjuangan. Kita tak main-main. Kita tak bermusim dalam perkara ini.


"Lihatlah apa yang kita lakukan sehingga ramai pemimpin Dap yang dahulunya jauh dengan Islam kini tertarik kearah Islam. Mereka semakin dekat dengan Islam sebab Pas memberi mereka ajaran yang baik," kata Haji Hadi

Kita tidak pernah memfitnah, kita tidak pernah terlibat dengan pebuatan maksiat sehingga seolah-olah menghina Nabi Muhammad SAW, kata Haji Hadi

Ada orang ada musim Selawat, ada musim buat maksiat dan ada musim buat fitnah.

"PAS tak macam itu. Ini cakap kita, inilah amalan kita jika diberikan amanah untuk rakyat," katanya sewaktu berucap di Himpunan Derita Rakyat Baling 2.0 di Pekan Kupang, malam tadi.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Kerajaan Negeri Kedah yang menganjurkan program Malam Cinta Rasul, malam tadi.

Katanya, kerajaan seolah-olah tidak memahami derita rakyat sebaliknya hanya mampu menganjurkan program agama yang lebih kepada membazir wang rakyat.


"Berselawat menyebut nama nabi tapi dalam masa yg sama tidak mengikut nabi ini mempersendakan nabi," katanya lagi.

"Ada orang ada masa sayang nabi, sayang nabi, Ada masa rasuah, rasuah, ada masa umrah, umrah" kata Haji Hadi yang memperlekehkan program Malam Cinta Rasul anjuran kerajaan negeri Kedah.

22 comments:

sayembarataklukjagat said...

Menganjurkan program agama membazir ? . Biar betul si hadi .

Anonymous said...

Pas ikut Nabi korak mu

Anonymous said...

ahli pas panjat bini orang ikut sunnah nabi ke?

Anonymous said...

Kalau ikut nabi kenapa kena saman fitnah ,Nabi pernah buat fitnah ke

daem shah said...

Kalau pemimpin pas sentiasa ikut nabi ..ada org buat program cinta rasul..seoatutnya dihormati bujan diperli...poorahhh lah ini semua ckap politik....

daem shah said...

Kalau pemimpin pas sentiasa ikut nabi ..ada org buat program cinta rasul..seoatutnya dihormati bujan diperli...poorahhh lah ini semua ckap politik....

Anonymous said...

navi mane yg dieorg ikut tu ? navi ajis ke navi adi ?

pakteh adam said...

Hadi...satu hari nanti bila dah tergigil gigil menahan kesakitan ketika umur semakin hampir ke penghujung....mula lah buat drama keluar air mata berjujuran....meminta maaf...!!!
Masa sihat ni....bukan main seronok mempersendakan orang...meninggi diri...kononnya akulah yang paling baik dan paling betul cara menghayati Islam...
Hadi...tak semua orang boleh percaya didalam drama kosong kamu tu...

Tak ke kamu ambil contoh tauladan daripada kejurnaan Nik Ajis...manusia kerdil yang terpesona dengan kuasa dan akhirnya ketika nyawa berada dihujung saat..Allah telah menunjukkan bahawa hati dan perasaanya terlah ditutup rapat...masih lagi membuat solekan kepada ucapan dengan nada sombong dan bongkak, bahawasanya sakit yang dihadapinya adalah KIFARAH daripada Allah...

Sepanjang pengetahuan aku...KIFARAH Allah ini hanya untuk perbuatan yang kecil...tetapi untuk manusia yang mengkafirkan sesama Islam, yang memecah belahkan ummah, berperangai seperti munafik dan musyrik...Allah dah jelaskan sejelas jelasnya di dalam Al Quran...

DAH NAK MATIPUN MASIH LAGI BERPERANGAN MASUK BAKUL ANGKAT SENDIRI...

Haji K said...

Dah kene saman 2 juta tu bukan fitnah ke?

Anonymous said...

Nabi tak akan sokong peliwat jadi pemimpin yang menyokong gerakan LGBT dan murtad dan nabi tidak akan sokong kalimah Allah swt di gunakan di dalam gereja.

QalamQabut said...

Otak tak stabil... Awas kesannya jika tak dibendung...

Anonymous said...

buruknya perangai kau ni hadi ooiii...bertaubatlah...apa nak jadi kau ni hadi..jgn dihina program baik tuuu...kau tu ada ke buat..kalau cemburu pun jgnlah sampai menghina hadi ooiii

Anonymous said...

nak tanya sikit ni...malam derita rakyat yer..yang korang gi kutip duit rakyat kononnya utk perjuangan islam tu masuk poket saper sebenarnya..masuk poket hadi ker sebab nak bayar saman fitnah 2 juta...hahahahahaha...tak fitnah konoooonnn...kalau tak fitnah takkan kena saman kooottt...ngan PR sendiri pulak tu...khaaakkk ptuuiihhhh...

Anonymous said...

agaknya nabi mana yang hadi awang maksudkan? tak nampak pun pemimpin pas ikut nabi, tapi ikut syaitan ada banyak. ikut nabi tak ada. kalu simpan janggut tu dikatakan ikut nabi, ada la. tapi perangai, cara berdakwah, cara memimpin, cara bercakap, cara berfikir, cara mentadbir, jauh daripada nabi. tak sama dan memalukan langsung kalu membandingkan begitu. pas cuba memalukan nabi dan memburukkan nabi apabila hadi cakap macam tu. memang pandai cakap ajer, praktikal hancur lebur.

Anonymous said...

Ulama munafik menyesatkan umat Islam berdekad2 lamanya. Mungkin juga berkurun...

Anonymous said...

Hj Hadi cakap macam orang bermimpi je. Pas tak pernah buat fitnah tipu. Sebabnya dia ni rasa apa yg dia buat betul belaka. Nik Aziz dah tak maksum. Rupanya banyak dosa. Dia ni sorang lagi. Tahu ilmu Islam tapobtaknfaham banyak perkara. Bila rasa tergugat mulalah keluar ulasan pelik pelik. Rasa tercabar kut.

mae said...

"Lihatlah apa yang kita lakukan sehingga ramai pemimpin Dap yang dahulunya jauh dengan Islam kini tertarik kearah Islam. Mereka semakin dekat dengan Islam sebab Pas memberi mereka ajaran yang baik," kata Haji Hadi.

Hidayah itu datang dari Allah bukan dari "kita".

QalamQabut said...

Ya mae,,, aku setuju sangat. Aku percaya Hj. Hadi pun dah sedia untuk langkah mayat kawan karib Isle PAS itu. Taktau lah pulak kot dia berani nak kena saman 2juta lagi.

Sungguh memalukan Presiden Parti Islam Sedunia dihukum denda 2juta kerana membuat fitnah. Kalau yang saman tu orang UMNO tentu dah berguling2 di Putrajaya, bergema maki hamunnya siang dan malam sambil bersolat hajat pecah perut. Tapi nasib tak baik, bila orang Al-Juburi yang saman, habis lebai totot PAS bercawat kote. Itulah betapa hinanya PAS dalam Fuckatan Rakyat. Begitu jugalah kedudukan hina Isle PAS disamping Evangelista DAP maupun LGBT Al-Juburi.

Anonymous said...

hadi kata puak dap dah jinak dengan islam kerana "kita". itu cakap manusia tak pedulikan perkembangan semasa apa berlaku didunia sekarang ini. sebenarnya pihak mana yang kena perangkap. dengan kata manis pejuang kafir ini kononnya menerima ajaran islam maka terus diangkat menjadi teman seperjuangan. siapa sangka manusia bertaraf ulama ini sanggup dibeli maruahnya cuma untuk mendapatkan kuasa. kamulah ulama jahat yang mengheret berjuta umat islam dinegara ini kekancah politik hingga memecah belahkan perpaduan islam.
inilah dosa kamu yang kamu mesti tebus diakirat kelak. bertaubatlah sementara umur masih ada. hentikan fitnah kamu kepada orang yang kamu benci dan kembalilah kejalan yang benar.

Anonymous said...

Denda RM2 juta bukan kes fitnah ke, yaang dalam video tu bukan pemimpin Pas ke, itu ikut siapa pulak

Anonymous said...

Islam tak pernah ajar kita membangkang semata-mata untuk membangkang. Kita di suruh setuju pada perbuatan yang baik walaupun yang membuatnya adalah musuh. Inilah ajaran Nabi s.a.w.. Tetapi kerja PAS asyik membangkang dan mengutuk UMNO dan Barisan sahaja.

Yang pastinya, membangkang dan mengutuk orang lain semata-mata adalah melanggar ajaran Islam.

Nilai sendirilah perangai Hadi ni dan ramai pemimpin PAS yang lain-lain tu. Mereka ikut Islam ker???

Anonymous said...

Kalau tengok gambar tu, macam Hadi cinta Lim Kit Siang lebih lebih lagi.

Post a Comment

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.