Monday, May 19, 2014

Keadaan Hari Penamaan Calon PRK P076 Teluk Intan





Kalau presiden GERAKAN itu dapat memenangi kawasan itu, ia akan menunjukkan Gerakan secara keseluruhannya sudah dapat meyakinkan semula kaum cina sejak PRU13 pada bulan Mei 2013.

“GERAKAN dan parti komponen dilihat sudah tiada sokongan kaum cina kerana mereka lebih banyak menghentam sesama sendiri.


Walaupun Mah lebih berpengalaman, kelebihan BN kini lebih bergantung kepada kuasa jenteranya, serta kelebihan dari segi wang dan jumlah projek.

PRU-13, jumlah keseluruhan pengundi Telok Intan 60,483 dengan komposisi kaum cina 25,400 (42 peratus); melayu 22983 (38 peratus) dan india 11490 (19 peratus); manakala yang membuang undi cina 20512, melayu 18559 dan india 9768.

Daripada jumlah itu yang mengundi DAP 27399 dengan pecahan cina 17435, melayu 4268 dan india 5696; sementara yang mengundi BN 20086 dengan pecahan cina 3077; melayu 14291 dan india 4072.

4 comments:

  1. Tak kan orang Melayu nak undi Cinabeng? Ke mana pi laungan nak mempertahankan Agama, Bangsa Dan Negara?

    Elok betul kan sikit slogan dengan tambah "kecuali semasa pilihanraya Raya apabila Cinabeng yang drp parti MCA, MIC, Gerakan, PBB, PBS, SUPP atau parti komponen BN dicalonkan.

    Kan hipokrit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkan nak sokong melayu yang dah benci bangsa sendiri dan berpihak cinabeng?

      Delete
  2. Mengundi budak dyna pun macam undi cinabeng jugak sebab dia tolak hudud tak kan Pas nak tolong orang yang tolak hudud..... kafir.....

    ReplyDelete
  3. Budak melayu hingusan tu belakang dia kafir harbi. Lawan dia cinabeng tu belakang dia melayu islam.

    Bodow. . .

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.