Friday, May 2, 2014

Kesian Mereka Ini Sanggup Bermalam Di kaki Lima Demi Anwar Ibrahim


Kesian mereka ini sering dipergunakan oleh Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya untuk kepentingan peribadi sedangkan mereka ini sanggup tidur berembun selepas penat berdemo.

Mereka ditipu kononnya jom bantah GST kerana GST akan menjadikan rakyat miskin semakin miskin.....

Tetapi malangnya semasa ucapan Anwar Ibrahim di pentas demo gst beliau langsung tidak menyentuh perkara berkenaan GST, beliau hanya meminta rakyat berguling demi mempertahankan dirinya supaya tidak dipenjara.

Beliau memberi kata semangat dan peransang agar penyokongnya turun ke jalanraya agar kerajaan dan hakim tunduk dengan menarik balik keputusan yang telah dijatuhkan iaitu penjara 5 tahun.

Inilah puncanya bila terlalu taksub kepada pemimpin seperti Anwar Ibrahim yang kononnya berjanggut sejemput, alim, warak selalu difitnah....

10 comments:

  1. Tengok gambar tu macam orang baju merah tu sedang menjaga kambingnya yang sedang tidur . Rupa2nya yang tidur tu balaci yang kepenatan. Bila dah bodoh tu selalu kena kencing dengan raja penipu tu...........penat aku tengok......

    ReplyDelete
  2. Suruh berlajar rajin rajin, berkerja bersungguh sungguh untuk hidup lebih selesa, tak nak. Tapi anwar suruh berlagak macam hamba abdiNya, sampai ke tepi longkang pun sangup tidur. Si anwar tak join ke pengikut pengkut dia....beri semangat ke....Oh ya tak ya....dia selesa kat rumah berjuta juta ringgit dia tengah merancang penipuan keesokan hari pulak.

    ReplyDelete
  3. Mereka adalah kerbau kurus yang dicucuk hidung.

    ReplyDelete
  4. Depa ketinggalan bas balik kampong maaa. Penganjur sudah songlap duit bas. Bas belah tanpa penyokong.....hahaahahahahaahaha

    ReplyDelete
  5. Kesian aku tengok orang Melayu...diperbodohkan sepanjang masa...bangsa penumpang lain lena dibuai mimpi indah dalam bilik nyaman.

    Melayu 1957 lagi bijak dan berjatidiri, tidak perlu pecah kepala, tak perlu tidur tepi longkang dan berak melata, tetapi mampu menurunkan Union Jack dan digantikan dengan bendera Merdeka. British menghormati keberadaban dan kepintaran, kekentalan Melayu masa itu sehingga tidak perlu ada darah mengalir demi sebuah negara merdeka.

    Tapi Melayu hari ini adalah satu bangsa bangsat, gelandangan yang hanya layak tidur ditepi longkang dan diludah oleh bangsa pencacai taik, penakik terompah kayu dan penjaga lembu susu kepada kerajaan penjajah dahulu.

    These Melayus have sold their soul to the devils.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well said n well observed. Lain sungguh Melayu dahulu dan Melayu sekarang. Dahulu setiap kampung ada gelanggang silat...lepas Ishaq sampai 10mlm bersilat...jatidiripun menjadi kental. Sekarang ini setiap kampung ada pot dadah. Melayu mampus hisap dn telan dadah yg di jual Cina. Kesian Melayu...hilang dn hanyut d tanah airnya sendiri.

      Delete
  6. MMG BENAR....MELAYU SEKARANG MMG MUDAH DIOERBODOHKAN OLEH ORG YG BODOH DAN PELIWAT....APA BENDA YG DIPERJUANGKAN PUN TAK TAHU..
    MMG MUDAH SGT JADI PENCACAI DAYUS .. TERUTAMA MELAYU PERANAKAN DARI PAS PAS PAS PAS PAS DAN KETURUNAN PKR PKR PKR PKR,,,MMG SIAL JADI BANGSA MALAYU YG DIPERBODOHKAN OLEH ORG MELAYU SENDIRI DI BUMI SENDIRI...

    ReplyDelete
  7. Apa yang kesiannya, tujuan mereka memang nak merusuh, nak buat huru hara sampai tumbang kerajaan.

    ReplyDelete
  8. 8;37. Kalau anda nak tumbangkan kerajaan bukan itu caranya tidur tepi longkang. Apa kerajan tu ada dalam lngkang ? Jangan mimpi orang bodoh macam pendemo ini bercita2 nak tumbangka UMNO. Sekali lagi jangan bermimpi .
    Rakyat berotak sihat bolih menilaikan kerajaan mana yang bolih dipercayai dan diharap bolih memertabatkan institusi diraja dan negara. Kepada lembu2 jalanan berlagak pendemo eloklah berundur diri. Cuci muka dan Tanya diri sendiri apa yang aku telah buat ini. Tidak lain kerja kamu semua hanyalah menjadi kuda tungangan hantu2 pilitik sesat itu. Kamu hanya perjuangkan laungan2 syaitan yang menjanjikan menara emas kepada kamu.
    Percayalah suatu hari nanti kamu akan kecewa. Apa yang kamu kejar itu hanyalah sebuah ilusi khayalan sahaja. Saad itulah kamu akan merasakan bahawa diri kamu benar2 bodoh dan sanggup diperalatkan olih syaitan.

    ReplyDelete
  9. anon 9:54AM Ada kebenarannya sdr catatkan.Pernah ikut demo 1974 di ITM Shah Alam.Kita hanya ikut saja.Persatuan pelajar yg dipimpin Ali Ibrahim berdemo dan berarak ke bangunan Parlimen.Kononnya nak menuntut "keadilan" iaitu dinaiktaraf "diploma/advance diploma" keluaran ITM setaraf "first degree".Maka siswa-siswi ikut sama menyokong demo tersebut.(Ghani Patail ,sekarang ni berjawatan Attorney General, ikut sama.Kita sekelas tak ada kena mengena dgn tuntutan tersebut.Tapi sokong juga Ibrahim Ali.Masa tu raja liwat ada di UM memimpin Persatuan Bahasa Melayu,kalau tak salah penulis.) Dipendekkan cerita,tuntutan gagal dan ramai pendemo masuk lockup Klang dan ITM ditutup sementara.Siswa bercuti panjang!Kaki malas memanglah seronok.Kita hampir gagal exam sebab tak cukup masa habiskan syllabus! Padan muka kami.Mujurlah adalah berjaya ke U.) Moral of the story: Choose a good leader who can u into a better future.That a demo isn't the way to solve a problem.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.