Sunday, May 18, 2014

Misi DAP Hanya Untuk Memalukan Presiden Gerakan Sahaja


Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong dikatakan adalah calon terbaik untuk mewakili Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PKR) Parlimen Teluk Intan, 31 Mei ini tiada calon lain lagi.

Sebagai Presiden parti Gerakan Mah perlu buktikan bahawa beliau masih disukai oleh pengundi di Teluk Intan.


Sebagai bekas penyandang kerusi itu selama dua penggal dan juga bekas timbalan menteri, jika BN tewas kepada calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud boleh dianggap cucu pastinya malu besar. Beliau perlu kerah jentera Gerakan secara besar-besaran untuk berkempen demi memenangi bukan sahaja BN malah Presiden parti Gerakan.

Dyana iaitu setiausaha politik kepada Penasihat DAP Lim Kit Siang baru setahun jagung dalam politik dan jika BN tewas amat memalukan.

DAP sengaja meletakkan calon tidak terkenal kerana kata mereka jika letak kepala beruk pun DAP pasti akan menang bergaya di Teluk Intan. Misi DAP kini hanya untuk memalukan Presiden Gerakan jika Mah tewas kepada calon mereka.

Pada pilihan raya umum ke-13 tahun lepas, Seah mengatasi calon BN Datuk Mah Siew Keong dengan majoriti 7,313 undi dalam pertandingan yang turut disertai calon Bebas K. Moralingam.

Parlimen Teluk Intan mempunyai komposisi pengundi iaitu keseluruhan pengundi: 60,483 Pecahan Kaum: Cina :42% Melayu:38% dan India:19%

7 comments:

  1. Biasalah tuh,bukan ker ketua pembangkang pemimpin dunia dan hebat serta seangkatan dengan mereka.Memperlekehkan lawan mereka,dalam sosial media digambarkan mereka seperti hebat,tidak ada cacat cela,buat masa ini DAP boleh tersenyum,Bukit Gelugoq dan telok Anson dalam genggaman mereka,seperti batu dalam genggaman mereka .tapi sapa tahu jika genggaman sudah semakin kuat batu tu akan pecah juga...

    ReplyDelete
  2. Tak payah lah beruk sekor ni nak beriya iya berlagak macam dah bagus. DAP menampilkan beruk ke, babi hutan ke, cina tetap akan mengundi DAP. Jadi, betina sekor yang sejak beberapa hari ni agak lantang bersuara dan berlagak besar, harus sedar yang dirinya hanyalah seumpama beruk yang dipilh oleh kit siang. Sekarang ni, giliran dia, lain kali, beruk atau babi lain. Binatang mana yang dipilih, tak penting....ASALKAN majority cina dan dibawah naungan DAP, MESTI menang.

    Jadi, tak payahlah betina sekor ni berkepala besar sangat. Duduk dalam kandang je sampai hari PRK, tak payah berkempen, tetap menang! Cina rasis dah fokus untuk bersatu dan menumbangkan kerajaan Melayu sekarang.

    Harap harap Bangsa Melayu dapat bersatu sebelum terlambat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa zaman kegemilangannya, calon UMNO tak paya kempen....hantar songkok pun dah boleh menang. Tapi sekarang DAP lagi hebat, hantar berok betina pun dah boleh menang..

      Delete
  3. UMNO nak suruh orang Melayu undi calon Cinabeng ke?

    Mana pi laungan Agama, Bangsa, Negara?

    Hipokrit betul, ahli politik beruk.

    ReplyDelete
  4. Cuma beza saman UMNO dengan zaman DAP adalah "tsunami" cina.......Dulu cina hanya mengawal ekonomi Tanah Melayu.Melayu tak pernah mengawal ekonomi Malaysia.....tetapi sekarang cina dah boleh mengawal politik Tanah Melayu sekali bukan saja ekonomi...sampai nak hantar berok betina sekor ni pun tak jadi masalah.
    Politik dapat dikawal sebab......Melayu dipecah belahkan dengan kemunculan AL JUBURI!
    Karpak dan kit siang telah nampak peluang untuk memecahkan Bangsa Melayu dan peluang ini digunakan sepenuhnya dengan memberi sokongan kepada keluarga Bangak AL JUBURI....walaupun karpal dan kit siang tahu yang AL JUBURI adalah seorang yang TIDAK LAYAK untuk memimpin negara. Baik dari segi songsangnya maupun dari segi kebolehannya untuk meminpin.
    Tetapi, seperti sebuah lawak jenaka yang tidak bersudahan dan semakin berbahaya, mereka terus menyokong si anwar itu....TUJUANnya???

    MEMECAH BELAHKAN BANGSA MELAYU!!! Kalau bersandarkan apa yang sedang berlaku antara PAS dan PKR dan UMNO, nampaknya usaha kaum cina semakin berjaya....Sedih dan kesian Bangsa Melayu. BERSATULAH!!!

    Oh, btw, beruk betina sekor ini adalah lagi satu percaturan kit siang. Tidak lebih dari itu.

    ReplyDelete
  5. Sekali lagi partner UMNO akan kena sundal oleh kaum cina di teluk intan. MCA sudah kena sundal di PRK Kajang.

    ReplyDelete
  6. JGN TAKBUR ! ! !

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.