Thursday, May 8, 2014

Pas Ternganga Apabila 'Khalifah Umar Abdul Aziz' Ciptaan Mereka Tolak Hudud


Pas hari ini begitu sedih apabila Ketua Menteri yang dianggap seperti khalifah Umar Abdul Aziz hari secara keras menolak sebarang pelaksanaan hukum hudud di negeri Pulau Pinang.

"Saya ingin menyatakan bahawa kerajaan negeri Pakatan Rakyat tidak bersetuju dengan sebarang pelaksanaan hukum hudud di Pulau Pinang dan Kelantan. Saya menyebut perkara ini bukan sahaja sebagai pemimpin DAP tetapi juga sebagai ketua menteri Pulau Pinang dan juga pendirian kerajaan negeri serta rakyat dibawah pemerintahan pakatan rakyat," katanya.

Isu pelaksanaan hukum hudud di Kelantan kembali menjadi perbincangan hangat akhir-akhir ini apabila pemimpin PAS Kelantan melalui beberapa anggota Parlimen parti itu, bercadang membawa usul berhubung perkara itu di Dewan Rakyat Jun ini.

Hasrat PAS untuk mengemukakan rang undang-undang persendirian itu di Parlimen ditentang keras sekutunya, DAP, atas alasan pelaksanaan hudud tidak pernah menjadi kesepakatan dalam pakatan PAS-DAP-PKR.






7 comments:

  1. Wakakakakkakkakakaka. Anwar tengah senyum lebar.

    BN Akan hilang majoriti kat Parlimen sebelum PRU ke 14.

    Mat salleh punya ungkapan "Self Implosion" tak lama lagi apabila semua komponen parti BN termasuk Sabah Dan Sarawak keluar BN.

    Anwar cuma kena tawarkan 50% royalti minyak Dan jawatan TPM dah cukup. UMNO Sabah Dan PBB tak kan tak hendak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud untuk orang islam. Yang tanya orang kafir nak buat apa. Bukan depa tau pun.
      Teruskan hudud sebab ni human right islam. Tak ada kena mengena dgn orang kafir.

      Delete
  2. Pas bengap!!!

    ReplyDelete
  3. OI anon 4.50pm, Kalau si PENDATANG KAPIRDAJAL ni dah benci sgt. kat ISLAM/umatnya, baik MAMPOS dr. Alam Melayu, pusaka nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT Barat-ZIONIS dan mana-mana puak pendatang KAPIR yg. asalnya dibawa si PENJAJAH buas tu!!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  4. Alahai. . .bangangnya penganut pembanggang ni.
    Sampai mati pun al juburi wal sodomi tu Tuhan tak izinkan jadi pm kt malaysia ni.
    Dia cuma layak jadi mantan je.
    Belum apa2 dah cakap pasal rasuah. Ingat otak orang mcm kepala hotak kamu asyik ingat rasuah.
    Kamu menghina ahli parliment dari sabah .

    ReplyDelete
  5. pas memang bengap pun..dari atas sampai bawah..yang dok guling-guling tengah jalan org pas juga, yg bantah GST pun pas jugak.. balik2 barang naik barang naik, tak habis2.. kepala hotak dorg tak pernah pikir ke sape yang paling banyak keluarkan barang kat malaysia ni ? melayu umno or cina dap.. kalau jawapannya cina dap apsal aku tak pernah tengok pun pas buat demo bantah cina dap naikkan harga barang.. guling2 bantah cina dap..

    kalau sesama melayu bukan main mcm singa.. kena sergah ngn anjing dap, singa automatik bertuko jadi ayam kena langau.. tersenguk2 terkebil2.. memang bengap la korg

    ReplyDelete
  6. Komen 1:34 cukup bertenaga........realitinya memang jelas dan benar.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.