Tuesday, May 20, 2014

Sejarah Membuktikan Orang Melayu Akan Mudah Lentuk Dengan Gimik dan Taktik Terbaru DAP




Tindakan DAP meletakkan wanita muda berbangsa Melayu sebagai calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan adalah sebagai langkah mengalih pandangan pengundi Melayu terhadap parti itu.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau tidak terkejut jika pengundi Melayu di kawasan berkenaan akan memberi undi kepada calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud.

"Sejarah membuktikan bahawa orang Melayu akan mudah terpedaya dengan taktik licik DAP seumpama itu.

"Ini hanyalah gimik, jika DAP muncul sebagai pemenang...biarkanlah," kata Tun Mahathir lagi.

PRK Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Dyana Sofya menentang calon Barisan Nasional (BN), Datuk Mah Siew Keong.

Tun Mahathir turut melahirkan kekecewaannya kerana Dyana Sofya lahir daripada keluarga penyokong Umno.

"Jika beliau datang daripada keluarga penyokong pembangkang tidak mengapa, tapi malangnya beliau tidak disemai mengenai perjuangan Umno sejak kecil," katanya.


Mereka hanya mahukan jawatan sahaja jika mereka tidak dapat apa yang mereka impikan selama ini mereka sanggup menjadi pembangkang menentang Umno.


Yang pastinya Yammy Samat gagal mendidik anaknya menghayati perjuangan sebenar dalam umno berbanding perjuangan hanya untuk pangkat seperti beliau lakukan semasa menjadi setiausaha wanita di bahagian Ipoh Barat dulu.



8 comments:

  1. Wakakakakakakakaka

    Pemusnah perjuangan UMNO lama tidak lain tidak bukan ialah Mamakutty sendiri Dan yang mengajar ahli-ahli UMNO Baru selama 25 tahun cara-cara berjuang untuk mendapat kan habuan keperibadian. Perjuangan ABN dah lama terkubur dengan keluarnya mendiang TAR, Hussein Onn Dan menepikan juara Melayu ori seperti Tengku Li, Musa, Ghafar Baba dll.

    UMNO Baru Dan BN dah jadi kepunyaan Mamak Dan Melayu celup untuk perjuangan kumpulkan
    harta peribadi dengan cara menyamun, merompak, Mencuri, mengugut, memperdayakan Dan 1001 cara Yahudi jadi kaya.

    Siapa yang dipersalahkan apabila terjadi benda-benda yang membuka kan mata Melayu Dan Rakyat?

    Dia salahkan Melayu Mudah lentuk, Mudah lupa, macam biol dsbnya. Tak sakit hati ke?

    ReplyDelete
  2. Semoga rahmat Allah sentiasa bersama ayahanda Tun.

    ReplyDelete
  3. Dalam umno zaman sekarang ramai manusia yang macam ini . kalau ikut sejarah melayu ini memang suka mengulangi kesilapan dan tak mahu belajar dari masa lepas , terutama bila dah senang , Anon 9.01am tak payah buat fitnah , kalau awak tak suka pun cakap jangan nak menipu , Zaman Tun banyak buat perubahan pada bangsa melayu , itu fakta , kalau melayu tak berjaya itu silap melayu itu sendiri kerana suka jadi alibaba , jual permit , mungkin Anon 9.01 masuk golongan ini , Tapi dalam pendidikan di era 80han dan 90han paling banyak orang diberi peluang keluar negera secara besar-besaran ini fakta . Uitm naik taraf universiti ribaun anak melayu bumipura boleh lanjut pelajaran dengan cawangan setiap negeri , Belum lagi saya nak sebut pemodenan negara terlalu banyak , begitu juga institusi Islam bnayak di bina zaman Tun dan banyak lagi. Anuar peliwat cuma tumpang nama saja . Kemudian bila anuar peliwat dipecat beliau dan PAS serta ulamak-ulamak terkenal mula melakukan gerakan fitnah keatas TUN (yang tak pernah kita dengar sepanjang 80han sebelum tahun 1998.) sehingga hari ini fitnah ini masih diamal oleh orang seperti anon 9.01 am. Politik wang secara jelas tak pernah kita dengar dalam umno sebelum 1993 tapi apabila Tun melakukan kesilapan melantik anuar peliwat jadi menteri kewangan tahuin 1993 politik wang mula disemai perkara ini saya lihat sendiri di setengah Bahagian di pulau pinang kawasan si peliwat ini , politik wang di gunakan oleh anuar untuk menjatuhkan ghaffar Baba ini fakta orang umno dan rakyat malaysia jangan mudah lupa . jadi kalau orang melayu jatuh pun jangan salah Tun kerana salah orang malayu sendiri suka jadi alibaba dan suka jual business orang lain untuk cepat kaya . Wal hal kalau dulu zaman Tun kita bersusah payah dan bersabar sedikit sekarang mungkin ekonomi boleh capai tahap yang sangat bangga. jadi henti-hentilah buat fitnah.

    ReplyDelete
  4. Anak Tun billionaire. Anak kau berjaya ke? Hidup macam mana kalau bukan ahli UMNO?

    Bapa yang biol lah yang jahanamkan masa depan anak kerana berpolitik tanpa haluan.

    ReplyDelete
  5. OI anon 9.01am, lu ni PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAIBABI, nak menggertak/menghina ISLAM/umatnya?!

    PI MAMPUSS lu jilat JUBOQ DAPBANGKAIBABI!

    ReplyDelete
  6. Alangkah malangnya melayu sekarang sekiranya keperibadian melayu islam yang halus berbahasa dan sentiasa mengenang budi itu disingkirkan. Seorang pemimpin berjasa saperti T M jelas diperlekehkan dengan tuduhan melulu hanya dengan mempercayai tipu /fitnah puak2 melayu sesat yang bangun memusnahkan bangsa sendiri kerana dendam terhadap cita2 tidak kesampaian. Apalagi bila penyangak berpekung didada itu berjaya menambah hati tuan2 guru agama berpengaruh besar. Maka bertambah mudahlah fitnah2 dihambur keseluruh ceruk dan rantau.
    Dan paling membinggungkan lagi walau berpelajaran tinggi tetapi tahap kecerdasan akal sebahagian melayu sekarang kembali mundur kebelakang. Hanya dengan sepatah kata ' itu mainan politik' maka segala yang buruk semuanya disandar kesitu. Bagitu juga bila keburukan perlakunya dinafikan dan menuduh orang lain lakukan langsung lekas dipercayai dan diyakini. Gayanya cukup beruntunglah syaitan2 disini yang tidah payah berkerja keras melaga2kan sesama manusia.
    T M dan keluarga difitnah. Kebolihan dan terkehadapannya permikiran T M tidak dapat difahami olih ramai melayu sekarang yang berotak dangkal tetapi menyangka diri cukup pandai..
    Apa pun T M bersabarlah dan bersyukurlah dengan ganjaran dari Allah swt kelak. Pelayaran hidup T M sudah berada disenja hari. Sinar mentari petang lembut dan sejuk itu perlahan2 memengira usia tun yang masih berbaki. Mungkin esok atau lusa belum pasti tetapi kebenarannya berserahlah diri pada Yang Maha Pencipta.
    Maaf Tun andai tersilap dalam usia sebaya ini......Salam Tun.

    ReplyDelete
  7. sekurang2 nya jasa tun m nampak juga dalam dan luar negara terutama kpd negara2 islam..jasa pemimpin haprak pemende ?

    kita jual putrajaya, jambatan pulau pinang membazir, plus membazir klcc membazir.. padahal yang dok berebut-rebut kemudian pemimpin puak haprak jugak..yg penuhkan klcc cyberjaya tender2 kerajaan puak2 cina dap jugak.. celaka punya pakatan rakyat haprak, cakap xserupa bikin

    ReplyDelete
  8. 'Melayu mudah lupa' pandai Tun mainkan kata2 itu n berselindung dgn perbuatan nya yg amat rapat dgn Taiko2 cina spt Vincent Tan, YTL, Lim Genting n Ananda... lupakah macai2 semua b'mane GLC Kedah tergadai kpd YTL Cement begitu juga Tanah KTM Sentul juga kpd YTL? tanpa keakhrapan Tun dgn taiko YTL masakan aset kepentingan kerajaan boleh terlepas kpd YTL itu belum lagi Rezab Melayu yg tergadai bkn cina DAP rampas tapi pemimpin besar Umporno merestukan ..... mmg melayu mudah lupa dgn muslihat pemimpin umporno mengumpul kekayaan......... bangkitlah melayu kita tolak pemimpin umporno yg konon nya memperjuangkan kepentingan melayu....... mrk sebenarnyalh yg menjahanamkan melayu....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.