Thursday, May 1, 2014

"Unit Amal Pukimak" Ungkapan Daripada SAMM Bikin Pergaduhan Besar







Berang dengan tindakan tersebut, lelaki tersebut meluru dan meminta penjelasan dari Unit Amal Pas.

“Bang saya nak tanya, Unit Amal mana yang tumbuk dahi kawan saya tadi?” ujarnya dengan nada marah.

Namun petugas Unit Amal PAS yang ditemui petang tadi gagal memberikan menjawab dan menyatakan tidak tahu mengenai kejadian tersebut sambil memintanya agar bersabar.

“Macam mana nak sabar, dahi kawan saya pecah kena tumbuk, sampai berdarah” ujarnya lagi.

Lelaki berumur sekitar 30-an itu berkata, unit PAS sepatutnya mengawal keadaan dan bukaannya menumbuk dan melakukan kekerasan terhadap para peserta yang menyertai himpunan tersebut....unit amal pukimak, kata peserta demo SAMM

Wakil Unit Amal PAS yang ditemui bagi mendapatkan penjelasan berhubung insiden petang tadi, gagal memnberikan sebarang jawapan.

Menurut para peserta yang berada ditempat kejadian, insiden itu tercetus apabila kumpulan dari Solidariti Anak Muda (SAMM) yang diketuai oleh Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard itu cuba merempuh halangan yang dibuat oleh para petugas Unit Amal.

Kumpulan tersebut dipercayai ingin berarak sehingga ke tengah padang, namun dihalang oleh petugas PAS sehingga berlaku tolak menolak yang akhirnya menimbulkan kekecohan.


Pergaduhan sengit berlaku sehingga menyebabkan keceredaan parah ke atas peserta demo SAMM.




Sebelum ini mereka ini juga bertindak menyerang gerai De' Warung Bawal di kajang dengan mencaci, memaki serta membuat tohmahan terhadap peniaga tersebut hanya kerana tuan kedai tidak membenarkan Wan Azizah berkempen di kedainya.

Mereka bukan sahaja memaki malah tidak mahu membayar harga makanan dan minuman yang dibelinya sebagai tanda protes terhadap apa yang telah berlaku.


Apakah ini yang diajar oleh Anwar Ibrahim terhadap anak didik beliau?

11 comments:

  1. Budaya samseng politik mmg berkembang selepas parti bang non ditubuhkan. Yg kena maki carut tu pulak, tok guru diaorg dah kata ok, kena la tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang itu budaya pkr sekarang. Ketua yang ajar.

      Delete
    2. Kenapa semuanya muka melayu?. Muka cina tak nampak pun. Memang melayu suka bergaduh.
      Ajak solat tak ramai datang. Tapi bab demo, bergaduh dan tunjuk samseng melayu mesti mai.
      Sikalang sapa pandai dan sapa bodoh?. Betul cakap mahathir. Melayu mudah lupa.

      Delete
  2. Makan x byr, dah jadi haram
    Bkn protes anjing woi !!!
    Protes dgn haram pun x tau beza ka
    Sama la mcm bos depa
    Mana tau beza jantan betina
    Nak boh saja

    ReplyDelete
  3. Provoc dr pemuda umno....padan la kena tumbuk kahkah padan muka

    ReplyDelete
  4. Alah darah sikit memekak, macam pondan gedik-gedik. Kalau ada yang mampus lagi best kita orang sorak.

    ReplyDelete
  5. Ceh penipu punya kimak...budak ni tiba tiba datang ke unit amal..lepas tu jerit kononya tanya siapa yang pukul kawan dia...orang lain tanya..siapa yang kena pukul ..mana budak yang kena pukul...

    dia terus maki hamun (macam umno ajar) ...lepas tu mata gerak gerak...nampak sangat penipu..reka cerita sbb nak buat provokasi...

    Tengah jalan elok elok....dia macam gelisah sikit..lepas tu tetiba jalan lelaju pergi ke unit amal..lepas tu tanya kononya kawan dia kena pukul...ceh....muka melayu..IC islam..tapi perangai yahudi...sebab RM50 inggit....sudah sudah la tu umno....

    Aku ada kat situ...

    ReplyDelete
  6. Dia tu mesti macai umnokan kan kan. . .umno jugakkan kan kan. Nak kata apa lagikan kan kan. Abe polis jgn ar ketawakan kan kan. Huhuhu. .

    ReplyDelete
  7. Aku pun ada kat situkan kan kan. Aku pun macai pembanggangkan kan kan. . .abe polis jangan ketawakan kan kan. . .huhuhu. . .

    ReplyDelete
  8. ek eleh macai umno...macam budak budak la lu...

    ReplyDelete
  9. Budak budak pun ada kat situkan kan kan... .
    Abe polis pun ketawakznkankan..
    .

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.