Sunday, June 15, 2014

Coklat Cadbury: Blogger Mengamuk Astro Awani Buat Laporan Salah


Sekumpulan blogger dan aktivis media sosial berkumpul untuk menjamah coklat Cadbury  bagi membuktikan bahawa coklat itu adalah halal untuk dimakan oleh umat Islam.

Sambil menjamah coklat cadbury mereka turut menyeru kepada pengguna Islam agar mempercayai sepenuhnya keputusan status halal yang dikeluarkan JAKIM selaku pihak yang bertanggungjawab mengeluarkan sijil halal.

Walaubagaimana pun beberapa blogger agak kurang puashati terhadap laporan yang dibuat oleh Astro Awani yang bertajuk 'Hanya Blogger Sahaja Yang Menjamah Coklat Cadbury Pegawai JAKIM Enggan'

Laporan yang dibuat oleh Astro Awani menunjukkan seolah-olah hanya blogger sahaja yang terhegeh-hegeh untuk menjamah coklat Cadbury sedangkan pegawai JAKIM tidak tergamak mungkin kerana status halalnya masih samar-samar.

 

Menurut beberapa blogger yang hadir wartawan Astro Awani tidak berminat dengan taklimat yang diberikan oleh pihak JAKIM kerana waktu itulah wartawan Astro Awani sibuk interview orang ramai termasuk blogger sendiri.

Difahamkan program makan coklat Cadbury oleh blogger beramai-ramai adalah selepas makan tengah hari dan ketika itulah pegawai JAKIM sudah balik.

Apa pun tahniah kepada bloggers yang berani tampil kehadapan bagi mempertahankan coklat cadbury yang cuba disabotaj oleh pihak tertentu.
Dalam pada itu, penggiat media sosial menggesa Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) agar tampil memberi kenyataan mengapa keputusan ujian DNA babi ke atas dua produk coklat Cadbury iaitu Cadbury Dairy Milk Roast Almond dan Hazelnut dibiarkan utuk tempoh tiga bulan.
Pada 23 Mei, produk coklat Cadbury iaitu Kacang Hazel 175 gram (kelompok 200813M01H I2 tarikh luput 13 Nov 2014) dan Buah Badam 175 gram (kelompok 221013N01R I1 tarikh luput 15 Januari 2015) telah dikesan mempunyai Asid Deoksiribonukliek (DNA) babi atau porsin oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Beberapa hari selepas itu, JAKIM membuat pengumuman bahawa dakwaan KKM sebelum ini mengenai penemuan DNA babi di dalam dua produk Cadbury itu adalah tidak benar dan mengesahkan kedua-dua produk itu sebagai halal.

5 comments:

  1. Astro kan milik keling. Memang macam tulah perangai keling. Yang langgan majoriti Melayu Islam. Melayu Islam prihatin tentang Islam, sensitif pada DNA babi dalam makanan dan sebagainya. Bila langgan Astro yang keutamaannya adalah hiburan, orang Islam kurang sensitifnya. Bayar berpuluh ringgit sebulan untuk langganan biasa aja tapi kalau derma sebanyak itu, mungkin rasa luar biasa. Oleh sebab keuntungan dan rating yang diutamakan, kebenaran tidak mendapat tempat yang sewajarnya dalam liputan Astro. Dulu orang kutuk akhbar tidak melaporkan kebenaran kecuali untuk bahagian hiburan dan sukan, sekarang ni Astro pun macam tulah jugak.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Awani berzaman dah pro PR. Plg menyampah anchor laki sorang tu sentiasa berlgak mcm bagus.

    ReplyDelete
  4. Bah. Pertama:

    Disyaki ada perancangan si MUSUH ISLAM utk. menjatuhkan JAKIM - disyaki mahu meletakkan kuasa JAKIM dlm. isu HALAL di bawah Kem. Kesihatan; yg. diketuai pula Menteri Bukan Islam!

    Aku juga heran kenapa Kem. Kesihatan boleh sewenangnya membenarkan pembukaan 'Vaxin Center' SWASTA di Hospital (SWASTA Pantai Kuala Lumpur (PHKL), yg. turut memasarkan produk Sanofi Pasteur dr. Barat– lihat di http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Vaksintingkatketahanantubuh/Article, Vaksin tingkat ketahanan tubuh, Oleh Nurul Hazren Masitom, 2014/06/14!

    Sedangkan lihat bahwa bukan semua Vaksin adalah selamat dan perlu, serta produk KOMERSIAL sy. Sanofi Pasteur ini yg. MENCURIGAkan - lihat di http://www.fhfn.org/this-vaccines-hasnt-saved-a-single-life-yet-but-killed-and-injured-many-children-doctors-around-the-country-still-promoting-it/ :

    This Vaccines Hasn’t Saved A Single Life Yet, But Killed And Injured Many Children – Doctors Around The Country Still Promoting It

    Michèle Rivasi, MEP Vice-Chair of the Greens/EFA in the European Parliament, organized a press conference in Paris on April 2, the topic was Gardasil, a vaccine from Sanofi-Pasteur MSD against certain human papillomavirus responsible for cancer.

    In the space of seven years, nearly 2 million young women aged 13-26 years received at least one dose of this vaccine in France, reimbursed at 65% by the Social Security … even though the evidence of its effectiveness has not yet been proven.`

    For Michèle Rivasi, it is likely that clinical trials of Gardasil were not conducted following the rules of science. Normally, to evaluate safety, the treatment must be compared with placebo. However, in the case of this vaccine, the “placebo” that was used was the vaccine adjuvant itself.

    The French Agency for Sanitary Safety of Health Products (AFSSAPS) registered Gardasil on its list of drugs under surveillance after the crisis of the Mediator.

    Today in Europe, many young women, aged 18-24 years without medical history are affected with very debilitating diseases that could be attributed directly to vaccination. Océane Bourguignon was 15 when she received two injections of Gardasil. Within months she was hospitalized for multiple sclerosis. She temporarily lost her sight and the use of her legs. Her father, Jean-Jacques, was present at the conference with their lawyer, Jean-Christophe Coubris, together with the mother of Orianne Lochu, another young victim.

    Today, many whistleblowers, researchers, physicians and health professionals are against the objective set in the Cancer Plan announced by François Hollande on February 4, which is to double the “coverage “of vaccination of young girls with Gardasil until 2021….

    For all of these reasons, MEP Michèle Rivasi calls for a moratorium: member states must stop recommending this vaccine until more studies are conducted on Gardasil, its effectiveness and dangers.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  5. Bah. kedua:

    Sedangkan anak-anak pelarian Islam lain, termasuk anak-anak Islam Palestin, Syria, Iraq, Libya, Afghanistan, Yemen, Pakistan, Mesir, Thailand, Mindanao dan dari benua Afrika, dan dari seluruh` Dunia Islam sedg. disasarkan untuk diKURANGkan, secara Genocide rahsia (selain dr Genocide terangan melalui peperangan, Drone dan penjajahan BUAS), utk. diHAPUSkan ketururunan mereka – selain dr. melalui ‘bencana alam semulajadi’ ini, juga termasuk menjadi mandul dan dijangkiti wabak penyakit termasuk kanser- melalui pemberian bantuan makanan secara besaran (termasuk dr. Israel, yg. labelnya telah dipalsukan, termasuk disyaki di bawah USAid) serta suntikan besaran (kononnya utk. menghalang wabak penyakit), atau dijual oleh sindiket pelacuran/pornografi & perdagangan organ kanak-kanak, atau dirosakkan moral mereka dgn. dadah/pornografi/alkohol - oleh ejen-ejen Barat-ZIONIS/Israel, di kem-kem pelarian, yg. menyamaq sbg. NGO-NGO, termasuk di bawah UN yg. dikuasai Barat-ZIONIS!

    Dan memang seluruh umat Islam global mahu diKURANGkan melalui pelbagai cara oleh si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS yg. berterusan di samping merompak kekayaan minyak-gas Dunia Islam - spt. yg. disyaki oleh Dr. Kevin Barrett, termasuk melalui wabak penyakit terbaru yg. sungguh GANJIL, yg. sedang melanda Dunia Arab, terutamanya mungkin juga mensasarkan JEMAAH HAJI yg. BERJUTA - disyaki didalangi ZIONIS-Israel dan sekutu mereka (lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/05/05/361346/bioweapons-could-lead-to-apocalypse/ , Bio-weapons could lead to ‘apocalypse’, By Dr. Kevin Barrett, May 5, 2014; dan di http://www.nst.com.my/latest/mers-cases-reach-more-than-400-more-than-100-dead-1.588584 , MERS cases reach more re than 400, more than 100 dead, 06 May 2014)! Tengok kes Mers yg. terbaru di UAE yg. anti-ZIONIS - di http://www.presstv.ir/detail/2014/06/04/365572/mers-death-toll-in-uae-hits-10/ , MERS death toll in UAE hits 10: Health Ministry! Dan unta disalahkan sedangkan kat Xinjiang, China mahupun Rajasthan, India dsbnya, pun berlambak unta – jadi mungkin benaq, hanya “gene Arab” disasarkan melalui MERS ini, disyaki oleh ZIONIS-Israel.

    Bukan nak mempersoalkan Takdir dari ALLAH SWT, tapi angkara jahat MUSUH ISLAM, tidak boleh kita biaqkan - kanser/sakit jantung/wabak penyakit dsbnya, juga telah dibuktikan sebagai MO utama penjajah Barat-ZIONIS yg. diketuai CIA-MI6-Mossad dan ejen tempatan mereka, untuk menghapuskan pejuang Islam/Bumiputera yang nationalis di “ Dunia Ketiga“ (dan zaman sekarang , terutamanya pemimpin Islam yang nasionalis) - sila lihat http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864 , The CIA has Attempted to Assassinate 50 Foreign Leaders Including Chavez, By William Blum and John Robles, Global Research, March 15, 2013, Voice of Russia and Stop NATO.

    Sebab itu juga kita perlukan MAKMAL/HOSPITAL ISLAM, yg. serba canggih dan hanya mengambil pekerja/saintis/doktor ISLAM yg. diteliti dgn. rapi latarbelakang mereka (supaya tidak ada PENYAMAQ) dan kawalan keselamatan ketat, bukan hanya utk. merawat umat Islam termasuk pemimpin Islam/Melayu yg. penting, tetapi menjadi tempat kajian utk. mencipta vaksin anti-racun bio-kimia - yg. boleh menyembuhkan kanser/sakit jantung dsbnya.

    Makcik Sambal Belacan.



    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.