Wednesday, June 25, 2014

Di Mesir Mursyidul Am Dihukum Bunuh Bayangkan Jika Nik Aziz Berada Di Mesir


Negara Mesir sebah negara yang menjadi kebanggaan umat Islam dimana disinilah terdapat sebuah Universiti yang paling terkemuka iaitu Universiti Al Azhar.

Namun pemerintah di Mesir kini lebih zalim apabila Mursyidul Am Ikhwan Muslimin Dr Mohammed Badie telah dijatuhkan hukuman mati oleh mahkamah tentera hanya kerana mengeluarkan kata-kata yang cukup memberi inspirasi kepada pejuang agama Allah.

Bukan itu sahaja malah anak lelakinya, Ammar dibunuh oleh pihak tentera.

Mohamed Badie dituduh menyerang dan membakar ibu pejabat polis Odoua di wilayah Minya, serta membunuh seorang anggota polis pada Ogos tahun lalu.

Berbeza dengan pemerintahan di Malaysia yang kononnya dianggap zalim oleh pemimpin Pas termasuk 
Mursyidul Am Pas Nik Aziz.

Mereka terus bebas menghasut setiap malam dalam ceramah yang dianjurkan oleh mereka dan bukan itu sahaja malah mereka sanggup bersekongkol dengan parti kafir semata-mata mahu menjatuhkan kepimpinan Islam di Malaysia.

Bayangkan jika parti PAS ini berada di Mesir......

5 comments:

  1. Nik Aziz kata tanpa mengira mana-mana pihak termasuk Umno sekalipun, jika menolak dan memperlekehkan Islam dengan sengaja boleh dianggap murtad kerana tidak mahu menerima hukum Allah sebagai panduan hidup.

    "Tak kira siapa pun, tak kira kalau tok guru sekalipun, kalau murtad...murtad lah.

    "Usahkan Umno, tok guru berserban, berjanggut, kalau dia tolak Islam dengan cara ... hati dia betul, Islam tak guna ... dia murtad walaupun tidak ada mufti beritahu, tapi kalau dia tolak Islam dengan sengaja, yakin bahawa Islam tak guna ... dia murtad," katanya

    "Umno tolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam. Dia buang Islam, macam lekehkan benda salah ... macam ubat habis tempoh dia buang.
    Jadi bila Umno buang (Islam), agama apa Umno tu?" kata Nik Aziz

    Bila isu ini sudah kecoh Nik Aziz salahkan umno kerana memfitnahnya...katanya dia tak pernah kata pun umno murtad....pandai sungguh Nik Aziz berpura-pura

    ReplyDelete
  2. Kalau dah sebok nak huru harakan negara memang patut mati je.

    ReplyDelete
  3. Konon sebab fikirkan akhirat tapi sebenarnya dok pikir dunia je..

    ReplyDelete
  4. huh, biasa la alim kucing.. umno zalim ??? zalim2 umno pun pemimpin pas pakai kereta besar jugak, perut puak2 pembangang pn tetap boroi jugak.. kalau aku tengok puak2 pembangang kurus kering tinggal tulang cam kat somalia ke, terpaksa tangkap tikus makan rumput cam kat korea utara ke ok la jugak dakwaan zalim tu.. tapi tu la dah nama pembangang nak wat camna

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.