Monday, June 16, 2014

JPJ Lepas Geram Baling Kon Menyebabkan Remaja Cedera Parah


Kira-Kira jam 12 tengah malam sabtu, Mohd Fakrul Aiman Mohd Nawawi dikatakan mangsa kerakusan anggota Jabatan Pengangkutan Jalanraya kini dalam keadaan tidak sedar disebabkan kecederaan parah di bahagian kepala selepas terbabit dalam kemalangan.

Menurut laporan Daily Traffic Report kemalangan itu berpunca apabila salah seorang daripada anggota JPJ membaling kon terhadap mangsa sehingga menyebabkan mangsa itu hilang kawalan lalu merempuh sebuah kereta yang berhenti tepi jalan dalam sekatan jalan raya di 
Plaza Tol Taman Medan.

JPJ pula mendakwa kedua-dua mangsa yang berusia 15 tahun dikatakan cuba mengelak sekatan jalan JPJ dengan melalui lorong tunai di plaza tol berkenaan sebelum motosikal itu terbabas dan melanggar dua kereta yang sedang diperiksa.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Azmi Abu Kassim berkata, mangsa yang parah di bahagian kepala akibat kemalangan itu dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk rawatan.

"Kami akan menyiasat dakwaan bapa mangsa itu. Buat masa ini keterangan daripada kedua-dua mangsa belum dapat diambil kerana masih menerima rawatan di PPUM," katanya dalam satu kenyataan, malam ini.

Beliau berkata, pihaknya sudah mengambil keterangan pegawai dan anggota JPJ yang bertugas semasa sekatan dijalankan dan siasatan terperinci sedang dijalankan.

36 comments:

  1. 15tahun? tak nak berhenti sewaktu sekatan? itu betul ke atau tak betul?

    ReplyDelete
    Replies
    1. JPJ? Baling kon? Itu betul ke atau tak betul?

      Delete
  2. The officer has no right to throw cone to the victim

    ReplyDelete
  3. Why JPJ throw the cone?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Because JPJ coward!

      Delete
  4. mana boleh baling cone.... mana punya procedure JPJ pakai..?

    ReplyDelete
  5. padan muke....umur 15thn dia cari ape tngh2 malam.....cube tnye bapak dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak 15 thn pun tak boleh kawal, baik hang pi keja guard la woi!!!

      Delete
    2. Budak 15 thn pun tak boleh kawal, baik hang pi keja guard la woi!!!

      Delete
  6. Kalau budak tu langgar org JPJ buat roadblok tu BAPA awak apa macam?

    Keluar berita pegawai JPJ mati dilanggar mat rempit...awak suka ?

    Kalau x salah , kenapa nak lari/langgar sekatan.

    X boleh salahkan JPJ, ini tindakan sepotan manusia utk ''self-defand'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spontan burit mak hang!!! Mat Rempit yang langgaq JPJ tu pun spontan jugak... Spontan la sangat JPJ tu... jenis bangsa taik rasuah!!!

      Delete
    2. Mak pak hang lg la burit segala burit babi tau dak..mak pak hang bapak segala rasuah agaknya tu pasal la anak dia pun perangai lebih buruk dr babi hutan..cuba la kau pulak yg ganti jpj tu..takpun suh mak pak hang yg babi tu ganti tugas jpj..rasa tengok camner..ini lah hasil tarbiah pakatan haram jadah..semua nak salahkan pihak berkuasa..keling gangster mati pun nak pertahankan..hahahahahaha

      Delete
  7. Ade bukti JPJ baling KON ?????????????? ... sape punya laporan ????? ...... Kita tunggu Video CCTV dari TOL, baru buat penghakiman...
    TQ

    ReplyDelete
  8. Saya percaya kepada tindakan "SEPONTAN"..tengah malam, 15 tahun, lari dari sekatan..something wrong somewhere...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidak percaya! Dakwa Pegawai JPJ yang korup tu!!!

      Delete
  9. kalo xbersalah nape nak lari...sbb salah la kan...pd saya...berani buat berani tgg,,,soo jgn sesape bela si pesalah plak....yg org JPJ baling tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah tau bersalah kenapa tak catit saja No Plate? Bingai. Dengan mat rempit yang tak mampu bagi duit bukan main garang tapi dengan tokey cina empunya lori lebih muatan bukan main lagi lembik tengkuk... pukimak punya pengkhianat bangsa!!!

      Delete
    2. Kau lagi pukimak dr segala pukimak yg ada kat puki mak kau tu..jgn main belasah jer semua org jpj ooii..kompom ko ni hasil didikan pakatan haram jadah..korang lg kuat mkn rasuah la weeiii..tengok jer pemilihan parti korng tu..hahahahaha

      Delete
  10. kenapa x berhenti kalau berhenti semua selamat. mintak jpj dan polis saman pemilik motor tersebut kerana bagi budak x berlesen bawak motor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh, lori ah seng, lori ah guan buat mcm2 salah pun tak kena apa. Ni jenis talibarut cina laknatullah... Cuba tokey lori tu melayu, tayar takdak penutup angin pun macam salah rompak berkumpulan. Ya Allah engkau laknatilah pengkhianat dan tali barut kafir ini Ya Allah!!!

      Delete
    2. Hahahaha...patut ko doakan diri ko tu supaya Allah x laknat..ko yg bersekongkol ngan kapir harbi..yg terang2 tolak hudud tu mulia sgt ker..taubat la weeiii

      Delete
  11. JPJ tak perlu baling kon, cuma catatkan nombor motor dan periksa melalui sistem samada motor tersebut tiada cukai dan sebagainya seterusnya buat saman ekor......selesai

    ReplyDelete
    Replies
    1. JPJ tu nk tunjuk terer la kononnya kuasa dia besaq... boleh pi mampuih

      Delete
    2. JPJ tu nk tunjuk terer la kononnya kuasa dia besaq... boleh pi mampuih

      Delete
  12. Buat apalah sampai nak baling-baling kon tak bolehkah hanya catat no motor

    ReplyDelete
  13. kang jadi kes Mat Sabu langgar dek Land ROver, eh Pajero, eh Waja...

    ReplyDelete
  14. CONFIRM LA TAK BETUL..

    BUDAK 15 TAHUN CONFIRM TAKDE LESEN!

    BUDAK 15 TAHUN BAUT APA TENGAH2 MALA, KAT LUAR RUMAH?

    MEREMPUH SEKATAN JALAN CONFIRM TAK BETUL.

    BALING KON PUN TAK BETUL..SEPATUTNYA TEMBAK TERUS SEBAB DISYAKI PENJENAYAH.

    ReplyDelete
  15. dibaling kon atau langgar kon??

    ReplyDelete
  16. aku pn sokong jpj gak...korg sedap2 tdo kt umah...pastu xtau usul periksa sedap2 kutuk jpj apa hal???siasat la dl bodo...komen2 bodo byk kt sini...

    ReplyDelete
  17. macai2 pr bukan main defend bdk nie..skali bdk nie anak org umno lain plak nada nye macai2 pr ni nnt...defend jpj plak...shit la macai pr..

    ReplyDelete
  18. Budak tu merempuh JPJ. Gila kau tak baling kon, kena rempuh la bai.
    Budak tu salah, dan dah dapat pengajaran. Tak perlu ambil tindakan pada dia.
    Aku sokong JPJ. Kadang-kadang bukan setakat mat motor, hantu pun jumpa. Sabar, sabar haha
    Tahniah PDRM, JPJ. Selagi mana korang tolak rasuah aku tabik.

    ReplyDelete
  19. Kon jalan tu ringan ke berat, kalau berat berapa kilo satu? Boleh ke secara spontan angkat dan baling kalau berat? Budak 15 thn pemegang LESEN BEBAS PENUH yg dikeluarkan oleh JPJ MILIK KELUARGAnya dah tentulah memecut laju ... Jgn salah menyalah, tak perlu cerita hak asasi manusia pasal ni, ini kes berani buat berani tanggung .., tunggu dulu bukti apa yg berlaku ...

    ReplyDelete
  20. Baling kon untuk selamatkan diri dari nyawa JPJ yang melayang!!lg elok tembak je bg mampus..menyusahkan org!!

    Ipohmarley

    ReplyDelete
  21. Cina dlm malaysia ni yg kuat makan rasuah dan beri rasuah sbb mereka kuat makan babi. Babi dgn cina perangai sama.. so jgn kambing hitam kan kakitangan JPJ... yg celakanya ialah bangsa CINA kapir dlm Malaysia ni.. mereka yg wujudkan rasuah dan mereka yg buat tuduhan sana ini..

    celaka Cina.. Pendatang.. hamlauu!!

    ReplyDelete
  22. Jolok Poket Jalan

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.