Tuesday, June 17, 2014

MPV Rempuh Masjid Di Rapat Setia


Pintu pagar utama Masjid Sultan Yusof di Rapat Setia, di sini, rosak teruk selepas dirempuh dua kenderaan yang terbabit dalam satu kemalangan berhadapan masjid berkenaan petang tadi.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 4.20 petang itu, kenderaan pelbagai guna (MPV) Nissan Grand Livina itu dipercayai hilang kawalan dan merempuh pintu pagar utama masjid.

Kenderaan itu juga melanggar tiang lampu isyarat di hadapan masjid hingga tercabut serta mengakibatkan kerosakan teruk pada pagar batu masjid berkenaan.

Saksi Muhammad Yahya, 84, yang ditemui di lokasi kejadian berkata, sebelum kejadian dia mendengar dentuman kuat di sebelah kanan masjid.

"Ketika itu saya nampak sebuah MPV hampir terbalik di hadapan pintu pagar dan melihat pemandu keluar daripada kenderaan tanpa sebarang kecederaan.

"Selain MPV itu, sebuah Nissan Sentra turut tersangkut pada pagar batu manakala kereta Perodua Kancil berada di laluan bertentangan,", katanya

4 comments:

  1. Polis mesti TANGKAP pemandu tu kalau dia memandu dgn. BUAS! Dan Masjid Sultan Yusof ni baik SAMAN pemandu tu kalau dia cuai, utk. membaiki MASJID - nasib baik tak dak JEMAAH Masjid yg. dilanggar!

    Sedih betul – hampir hari-hari umat Islam/Melayu diBUNUH/diLANGGAR , termasuklah anggota PDRM ISLAM/Melayu kita! Kemalangan jlnraya yg. majoriti mangsa adalah umat Islam/Melayu – sering dipersalahkan sbg. cuai kononnya oleh NGO-NGO si KAPIRDAJAL; yg. herannya si KAPIR ni tak pernah menyalahkan pemandu dan TUANPUNYA lori-lori/bas-bas/kereta-kereta BUAS, yg. sering menyebabkan kemalangan – di mana mangsa sbg. umat Islam senang dikenali dr. pemakaian atau hiasan Islam pd. kenderaan! Apahal Menteri Pengangkutan boleh biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni - patutnya PEMILIK lori/bas/kereta BUAS ini pun kena TANGKAP dan mesti beri PAMPASAN pd. mangsa kemalangan – bukan hanya pemandunya terutamanya lori/bas; dan hanya bayaran denda! Aku tak pernah dengaq perasaan simpati si Menteri ni pd mangsa-mangsa kemalanganjlnraya! Apakah mangsa kapalterbang terutamanya warga asing saja berhak dpt. simpati Menteri ni?!

    Tapi adakah kes ini spt- kes lain akan disiasat dgn. TERPERINCI – kenapa rakyat tak diberitahu perkembangan kes-kes JENAYAH Kemalangan BUAS spt. ini mahupun jenayah lain, termasuk yg. TERBENGKALAI?! Dan lihat bagaimana MANGSA asyik dipersalahkan terutamanya penunggang motosikal – sebab kononnya topi keledar ‘lusuh‘ - geramnya aku! Sedangkan LORI/BAS/KERETA BUAS besar , termasuk pemilik-pemilik GANGSTERnya yg. menyebabkan KEMALANGAN tak pula disebut – lihat di dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140527/dn_16/Tukar-topi-keledar-selepas-lima-tahun , Tukar topi keledar selepas lima tahun!

    Sebenaqnya jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti MANGSAnya adalah umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI dgn. kEJAM/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA (terutamanya MPV) /BAS - BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong (umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya), akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu dr. GENG-KONGSI-GELAP termasuk si PENAGIH DADAH/PATI!

    Yg. heran tu, kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu Islam/Melayu – akan dinamakan; tapi kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu adalah si KAPIRDAJAL, kenapa TAK dinamakan, terutamanya bila langgar umat Islam/Melayu ?! Sepatutnya juga, mengikut undg-undg, LORI tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi/balik kerja!

    Dan lihat kes-kes ni –seorang ibu dan bayinya terbakar dgn. amat kejam; tapi yg. ganjilnya dari gambar di Berita Harian, kereta BESAR (MPV yg. kononnya dilanggar mangsa – apahal merentang kat jln depan kereta mangsa; jadi aku syak kereta BESAR ni lah menyebabkan kemalangan, bukan mangsa)! Lihat di - http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Ibu_bayirentungdalamnahasdiMiri/Article/index_html, Ibu, bayi rentung dalam nahas di Miri; 2014/05/26!

    Ataupun pasangan suami isteri ini yg. DILANGGAR dgn. KEJAM oleh si Inggeris (aku syak dia mabuk – tapi disisasat tak tahap alkoholnya sebelum/selepas dihantar ke hospital – kononnya dia pun cedera parah?!) – lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140616/je_04/Suami-isteri-maut-dua-anak-parah , Suami isteri maut, dua anak parah, 16/06/2014. Patutnya keluarga mangsa MALANG ni SAMAN BERJUTA kat pemandu BUAS mcm. ni – mana NGO-NGO/Peguam SUKARELAWAN Islam/Melayu?!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. Pemilik lori tanah samseng ialah Cinabeng yg skrg ni mcm raja jalan. Mereka membunuh org yg berkenderaan kecil ini (melayu) melalui cara baru ini.?? Polis dan JPJ mcm xde taring. APa nk jd Malaysia ni bila undang2 lemah.. perosak2 ramai.

    ReplyDelete
  3. Kesilapan besar akibat kedunguan Tunku Abdul Rahman ialah memberi kerakyatan kepada gansgter Cina yang bekerja di Lombong Timah dan Paria Buruh ladang Getah. Inilah akibatnya. Mereka mahukan semua yang Melayu ada. Mereka tidak peduli dengan nama MALAYsia, Ketuan Melayu, perlembagaan dan lain lain hak Melayu dan bumiputra. Apa Cina cina ultra kiasu ini lakukan sekarang ialah :-

    1. Membunuh ekonomi Bumiputra dengan tidak mengambil Bumiputra bekerja, tidak memberi peluang untuk berniaga di Pusat membeli belah
    2. Mengurang nisbah penduduk satu satu kawasan dengan sekatan pembelian rumah oleh Melayu dan Bumiputra demi membanyakkan undi orang Cina
    3. Meminta segala -galanya dari Kerajaan terutamany Dato Seri Najib dungu yang terlalu mengikut permintaan Cina Kiasu.
    4.Cina Cina kiasu ini menyekat kebebasan penggunaan tulisan Jawi oleh orang Melayu kerana takut mereka tidak faham pesanan dan tulisan Melayu dan Buminputra.
    5. Membunuh Melayu dan Bumiputra dengan alasan kemalangan jalanraya.
    6. Menyekat bekalan perniagaan Orang Melayu dan Bumiputra.
    7. Membuat tuduhan melulu seperti Pengundi Hantu Bangladesh, walhal hampir 100,00 pengundi hantu dari China dan Taiwan di Pulau Pinang, Puchong, Cheras dan Subang Jaya.
    8. Merosakkan Bahasa Melayu dengan mengubah perkataan -perkataan kepada Bahasa Inggris.
    9. Tidak takut atau hormat kepada Undang Undang Malaysia
    10. Menghina Agama Islam, orang Melayu, Bahasa Melayu, Raja-Raja Melayu dan Sistem Pentadbiran Melayu.

    ReplyDelete
  4. Anon 2. 47pm - komen yg. sungguh BERNAS dan tepat sekali! T'kasih! pemipin-pemimpin UMNO terutamanya PEMUDA UMNO-LIBERAL dah tak bacakah keluhan rakyat biasa dr. BUMIPUTERA Islam/Melayu kat sosial media - tolonglah DENGAQ!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.