Monday, June 23, 2014

Punca Zaharin Berpaling Tadah Menyerang Tan Sri Muhyiddin


Apakah punca sebenarnya yang menyebabkan Zaharin berpatah arang berkerat rotan dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin , sehinggakan beliau sanggup mengelarkan dengan pelbagai gelaran seperti "penyamun besar" dan "anak paria". 





Adakah ahli-ahli umno dapat menerima apabila pemimpin mereka digelar sebegitu rupa. Rasanya orang Melayu yang tidak berparti pun tidak dapat menerima penghinaan yang begitu jijik terhadap pemimpin mereka apatah lagi penghinaan itu dilakukan oleh individu yang pernah memegang jawatan tertinggi dalam Umno.

Zaharin Mohd Yasin pernah memegang jawatan senagai penyelaras penerangan Barisan Nasional Bahagian Bandar Tun Razak.

Memang jawatan ini tidak bergaji tetapi beliau mempunyai laluan mudah untuk berjumpa dengan mana-mana menteri yang beliau suka samada untuk tugas parti atau tugas peribadi.

Difahamkan beliau dikenali sebagai Sang Kelebai dan pernah mendapat kontrak sebagai sub-con Alam Flora dan setiapa bulan menerima keuntungan walaupun hanya goyang kaki bersidai di PWTC dan khabarnya sudah pakai SLK....wallahualam


Sebelum ini beliau sering merajuk membuat perangai lalu menyokong demonstrasi 'Bersih' anjuran Anwar Ibrahim dan Ambiga.

Apakah yang specialnya sehingga Umno Bahagian Tun Razak mengambilnya menjadi AJK bahagian.

Sebagai seorang ahli UMNO dan pemimpin bahagian, Zaharin sepatutnya mempunyai saluran yang cukup untuk menyalurkan ketidakpuasan hatinya melalui saluran parti. Kenapa beliau tidak melakukan sedemikian? 

Sebaliknya, beliau menggunakan medium sosial awam untuk menghentam malah menghina kepimpinan UMNO, terutama Timbalan Presiden sendiri iaitu orang no.2

Tindakan Zaharin mungkin ada motif "memeras ugut" kepimpinan parti seperti mana beliau lakukan ke atas Pak Lah. Mungkin, mungkin dengan kaedah peras ugut ini, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan terpengaruh seperti Pak Lah dan akan kembali mengutip Zaharin untuk memegang jawatan penting.

Jangan ada yang terkejut, suatu hari nanti kita akan lihat Zaharin akan mencium tangan Tan Sri Muhyiddin pula. Sejarah selalunya akan berulang.

Jawatan Kuasa disiplin UMNO wajib ambil tindakan disiplin yang keras, ke atas Zaharin Mohd Yassin terhadap beberapa penulisan diruangan blog & wall fb nya yang menghina menghina kepimpinan parti.

UMNO tidak memerlukan seorang pemeras ugut, orang yang 'kemaruk'kan jawatan, seorang penjilat ludah sendiri dan pengampu di dalam parti !

Orang lain pun berhempas pulas juga mempertahankan umno tetapi tidaklah sampai ugut mengugut.

Adalah lebih baik isytihar keluar parti sertai pembangkang dan serang umno daripada membangkang dalam umno.

7 comments:

  1. Bersihkan UMNO daripada parasite, pengkhianat, kitol, penyamun, pembodek, dna lain-lain yang sewaktu dengan nya. Kupulan ini serta ketua2 mereka perlu dihapuskan atau dipinggir sekiranya gagal berubah.

    ReplyDelete
  2. Mengapa simpan dia nih!...dari tulisan-tulisannya yang aku ikuti...ingatkan dianya bukan UMNO dah....memang bodoh kalo UMNO simpan dia. Kalo buang rasanya tak rugi apa-apa...Wilayah persekutuan (KL) tu...bukan ada MP UMNO pun...

    ReplyDelete
  3. TENGOK MUKA , PIPI , LEHER PERUT DAN GAYA
    ORG NI KE TONG SAMPAH -

    ReplyDelete
  4. Sang kelebai @ zaharin
    X lebih dr seekor biawak
    Musuh nyata Melayu dan UMNO

    Namun apa yg pasti, org UMNO lebih rela kehilangan Najib. Biar Najib turun.
    Asal MUHYIDIN ada lg. Benteng tmat Islam dan Melayu

    ReplyDelete
  5. Tak hairan pun dia ni, standard bekas pion jer...

    ReplyDelete
  6. Puak LIBERAL-parasit tentu amat dengki/benci dgn. pemimpin Islam/Melayu TULEN mcm. YAB TS Muhyiddin - yg. dikasihi rakyat biasa; bukan PEMBODEK! Aku syak si LIBERAL-PENYANGAK dah dibayaq BERJUTA atau di'Blackmail' oleh si Barat-ZIONIS dan ejen tempatan mereka dr. DAPBANGKAI/PKRSODOM, utk. MENJATUHkan pemimpin Islam/Melayu TULEN dlm. UMNO mahupun PAS!

    Aku memang syak ramai si pemimpin Islam/Melayu serta keluarga terutamanya anak-anak muda serta saudara-mara mereka dah di 'BLACKMAIL' - kerana diPERANGKAP dgn. rasuah, gambar-gambar LUCAH termasuk dgn. GRO/Pelacur/puak SODOM atau diHASUT oleh ejen yg. MENYAMAQ sbg. Islam termasuk berkahwin dgn. pemimpin Islam/Melayu! Terutamanya apabila mereka dimabukkan dgn. alkohol atau diperangkap dgn. dadah - lalu MUSUH ISLAM akan gunakan MO PERANGKAP ini, yg. adalah MO biasa si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS dan ejen tempatan mereka. Spt. juga empayar ZIONIS Jerman-Rothschild plg. DAJAL, yg. menubuhkan Israel dgn. amat BUAS – bagaimana keluarga mereka memerangkap Raja-Raja Kristian serta pemimipin politik penting Eropah dgn, hutang, kejatuhan akhlak dan perkahwinan – lihat di di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html ,Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam!

    Aku cadangkan KDN bantu sesiapa pemimpin Islam /Melayu yg. dah di Blackmail; maknya repot tentang Blackmail dibuat di KDN, bukan bawah polis (di mana repot polis boleh terdedah kat awam) - dgn. menangkap DALANG yg. Blackmail tu di bawah undg-undg TERORISMA. Dan KDN juga mesti menghalang gambar-gambar atau cerita mangsa Blackmail didedahkan demi keselamatan awam dan negara. Umat Islam adalah jenis pemaaf - dan kalau si mangsa BERTAUBAT, Insya-ALLAH akan dimaafkan.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  7. PEMBETULAN: (perenggan akhir)

    Aku cadangkan KDN bantu sesiapa pemimpin Islam /Melayu yg. dah di Blackmail; maknanya repot tentang Blackmail dibuat di KDN, bukan bawah polis (di mana repot polis boleh terdedah kat awam) - dgn. menangkap DALANG yg. Blackmail tu di bawah undg-undg TERORISMA. Dan KDN juga mesti menghalang gambar-gambar atau cerita mangsa Blackmail didedahkan demi keselamatan awam dan negara. Umat Islam adalah jenis pemaaf - dan kalau si mangsa BERTAUBAT, Insya-ALLAH akan dimaafkan.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.