Tuesday, June 3, 2014

Udang Kering Special



Dalam kita bercerita pasal coklat cadbury yang dicemari oleh DNA babi timbul pula satu gambar yang cukup menjijikkan.

Gambar ini telah dimuat dalam facebook menunjukkan proses menjemur udang kering yang cukup meloyakan.


Kebanyakan udang kering kerap dimakan oleh umat Islam dalam melengkapkan juadah seperti sambal udang kering, serunding dan berbagai lagi.

Melihatkan cara proses menjemur udang kering mungkin pengguna khususnya umat Islam berfikir kembali terhadap kebersihan makanan yang akan dimakan.

Nilai ler sendiri prosesnya...gambar ini memberi tahu segala-galanya..










5 comments:

  1. Kalau orang melayu islam nak tau halal ke haram ke udang kering yang sedap buat sambal tu lihatlah gambar cara diproses di atas. Tak kan pula gambar anjing melengkung angkat belakang tu saja2 buat kot. Rasanya tentu dia melepas kat situ juga bagi menambah perisa udang kering tu.......masam2 hancing.....

    ReplyDelete
  2. JAHAT betullah si KAPIRDAJAL ni! JAKIM - baik lebih AGRESIF! Ini boleh MEMBUNUH umat Islam/Melayu dgn- pelbagai penyakit akibat dicemari AJING-ANJING KURAP ni!

    Dan siapalah si KEJADAH kat Kem. Kesihatan, yg. disyaki SABOTAJ Cadbury ni - dan kenapa Kem. Kesihatan tak dedahkan kedai mana kononnya, Kem. tu ambil sampel Cadbury tu - kenapa nak BERAHSIA pula kalau benar sampel tu dr. kedai?! Jadi aku syak, mungkin sampel tu di SABOTAJ oleh MUSUH ISLAM dr. DAPBANGKAI/PKRSODOM kat Kem. tu sendiri; utk. menjatuhkan Felda, sbg. sebahagian pemegang saham Cadbury dan juga JAKIM - lihat artikel BERNAS dr. Megat Panji Alam di http://wwwmegatpanjialam.blogspot.com/2014/06/cadbury-lagi-serangan-atas-perusahaan.html , Cadbury- lagi serangan atas perusahaan makanan milik equity Melayu Islam, Posted by megat panjialam at Tuesday, June 03, 2014!

    Yg. aku heran kenapalah Malaysia ni sbg. NEGARA ISLAM dan pusat Halal, tak tubuhkan sendiri MAKMAL ISLAM yg. besar (dgn. bekerjasama dgn. Dunia Islam lain terutamanya yg. kaya dan tidak pro-ZIONIS, cthnya dr. UAE dan Brunei); dgn. SAINTIS-SAINTIS/pekerja ISLAM tulen (bukan PENYAMAQ - mesti disiasat latarbelakang mereka dgn. teliti)! Jadi tak payah bergantung kpd. Kem. Kesihatan atau mana-mana makmal; yg. senang diSABOTAJ si KAPIRDAJAL! Bahkan makmal Islam ini juga boleh digunakan utk. mengkaji vaksin campuran ubatan tradisonal dan moden, yg. boleh membunuh virus penyakit spt. kanser, yg. makin meluas contohnya.

    Sebenarnya ada perancangan halus dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZONIS/Israel dan ejen tempatan mereka dr. DAPBANGKAI-CELAKA/PKRSODOM utk.membubuh DNA babi secara RAHSIA, dlm. semua makanan terutamanya yg. halal [melalui bahan perasa (flavours/additive) yg. tidak dinyatakan kandungannya, terutamanya 'serbuk bacon' yg. menyebabkan ketagihan (addiction)], di Dunia Islam - salah satu cara utk. MENGURANGkan jumlah umat Islam global dgn. pelbagai virus dan penyakit yg. amat merbahaya, dlm. Genosid! Bayangkanlah Dunia Islam yg. majoriti penduduk satu negara adalah umat Islam terutamanya di Timur Tengah - amat senang disasarkan dgn. cara ini! Sebab itulah ALLAH SWT MENGHARAMkan babi; kerana ternyata babi sgt. merbahaya - lihat di - http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/12/12/eating-pork.aspx , Why I Do Not Recommend Pork - Nearly 70 Percent Contaminated with Dangerous Pathogens, By Dr. Mercola, December 12, 2012!

    Dan memang seluruh umat Islam global mahu diKURANGkan melalui pelbagai cara oleh si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS yg. berterusan di samping merompak kekayaan minyak-gas-minerals Dunia Islam - spt. yg. disyaki oleh Dr. Kevin Barrett, termasuk melalui wabak penyakit terbaru yg. sungguh GANJIL, yg. sedang melanda Dunia Arab, terutamanya mungkin juga mensasarkan JEMAAH HAJI yg. BERJUTA - disyaki didalangi ZIONIS-Israel dan sekutu mereka (lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/05/05/361346/bioweapons-could-lead-to-apocalypse/ , Bio-weapons could lead to ‘apocalypse’, By Dr. Kevin Barrett, May 5, 2014; dan di http://www.nst.com.my/latest/mers-cases-reach-more-than-400-more-than-100-dead-1.588584 , MERS cases reach more re than 400, more than 100 dead, 06 May 2014)!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  3. PEMBETULAN:

    MAAF! Sebenaqnya artikel BERNAS dlm perenggan pertama dlm. komen Makcik itu adalah dr. Anak Bukit gantang di - http://anakbukitgantang.blogspot.com/2014/06/cadbury-lagi-serangan-atas-perusahaan.html , Cadbury- lagi serangan atas perusahaan makanan milik equity Melayu Islam, Posted by Anakbukitgantang at Tuesday, June 03, 2014!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. nasib baik gua tak minat udang kering. xde rasa apa. camana la org leh minat

    ReplyDelete
  5. kah..kah...kah..

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.