Tuesday, July 22, 2014

Akhirnya Selangor Jadi Harta Mak Bapak Anwar, Macai Dipaksa Sokong


Daripada keluhan Azmin Ali kita sudah tahu betapa meluatnya Azmin terhadap perilaku Anwar Ibrahim yang buat Selangor macam harta meredak Mak Bapak dia.


Daripada lantik diri sendiri sebagai Penasihat Ekonomi Negeri, kosong kerusi DUN Kajang dengan sengaja untuk letak bininya sendiri, sehinggalah sekarang apabila menamakan pula bininya sebagai Menteri Besar yang baru.

Tak cukup PKR itu jadi harta pusaka dia, sekarang kerajaan Selangor pun terima nasib yang sama. Macai dipaksa sokong secara gila babi.

Selain salah dari segi moral, apa yang Anwar buat di Selangor hari ini membuktikan bahawa perjuangan dia dalam politik selama hari ini adalah untuk kepentingan peribadinya semata-mata, tidak ada kepentingan rakyat sama sekali.

Azizah ni, selain berkipas ke hulu ke hilir, apa yang dia tahu pasal pentadbiran negeri, melainkan jadi boneka kepada Anwar sajalah. Tak percaya ke? Cuba tengok 4 janji manifesto Kajang dulu, dah berapa banyak yang terlaksana? Sesak di Kajang, ada kurang ke sejak Azizah jadi ADUN?

Tapi pada tangan yang sibuk mengipas ini jugalah diuserahkan masa depan Selangor untuk dia kendalikan.

Dalam pada dok sibuk sana Rosmah sini Rosmah, penyudahnya, bini dia pulak yang dinamakan sebagai Menteri Besar, haru betul orang tua tak sedar diri ni.

Jangan silap, penulis tak pertikai dari segi kelayakan, jantina, mahupun undang-undang sebab perkara tu tak berbangkit sama sekali.

Yang dipertikaikan sekarang ialah, ada 44 ADUN Pakatan di Selangor, 11 darinya perempuan, 5 darinya Melayu. Mana-mana satu ini boleh jadi Menteri Besar ganti Khalid Ibrahim (jika betul Khalid tak perform). Kalau isunya 3 perkara itu (kelayakan, jantina, undang-undang), kenapa Azizah saja?

Jawapannya mudah, Azizah dinamakan kerana dia bini Anwar Ibrahim, itu saja, period, noktah, full stop!!

Dan bila seorang bini dinamakan lakinya sendiri sebagai bakal ketua kerajaan negeri, ini bukan lagi soal merit atau kelayakan, tapi nepotisme dam kronisme – 2 isu yang Anwar sering tuduh BN melakukannya, dah sekarang dia pulak yang buat.

Betul kata orang, manusia yang moralnya yilek macam Anwar ni, cakapnya tu memang takdak intergriti sama sekali. Malah, dalam soal nak tukar Menteri Besara ini pun, dah beberapa kali Anwar buat kenyataan nafi, tapi penyudahnya, macam yang kita semua tahu sekarang.

Apa pun keputusan akhir di tangan DYMM Sultan Selangor, yang sebetulnya sasaran sebenar Anwar kalau perlantikan Azizah tak diperkenan. Ingat NGO nama Negara-ku? Kepada NGO inilah Anwar akan serahkan untuk buat demo di sana sini dalam negeri Selangor kalau perlantikan Azizah tidak diperkenan.

Dengan cara ini Anwar harap agenda peribadi dia apabila melantik Azizah sebagai Menteri Besar akan teralih. Yang akan ambil alih ialah kemarahan rakyat (terutama orang cina) kepada institusi beraja kerana tidak perkenan perlantikan Azizah.

Logiknya, Sultan nak perkenan macam mana kalau hanya satu sahaja nama yang dihantar, macam kurang sangat ADUN lain di Selangor tu? Mana perginya Adun Pas di Selangor? Dah tak ada buah telor ker nak menegur perbuatan Anwar?


Tapi ingat Anwar ada peduli ke semua ni? Pergi jahanamlah dengan semua Adun sampah, yang penting bini aku akan jaga harta Mak Bapak aku.....

13 comments:

  1. Kalau Sultan Selangor setuju dengan Wan Azizah AKU akan ─╣UDAH muka Tuanku Sultan depan rakyat Selangor...

    ReplyDelete
  2. Apa nak jd dgn anjing permatang pauh sekor ni.. x da ka mana2 umat yg sudi boh penerajang bg dia... dah teruk sgt ni.. buat sel mcm harta mak pak dia.. khinzir betoi la

    ReplyDelete
  3. anwar, bini dan anak betina laknat.........KELUARGA PUKIMAK!!!!!

    ReplyDelete
  4. Selangor dah jd selangok..mana anak jati jawa,bugis dan lain2..?penang mai jgk la yg jd mb.

    ReplyDelete
  5. aku orang ptg pauh, pun menyampah dengan keluarga hantu raya ni. apa pasai yang dok pi kacau hak orang? sampai tahap ini orang Selangor tak nampak ka yang keluarga ni pelik? Tolong la selamatkan Selangor dn Khalid Ibrahim serta PKNS

    ReplyDelete
  6. Buka mater.Rakyat Selangor... Apakah Kome ketandusan insan sehingga membenarkan orang luar mengurus negeri Anda.lebih lagi Pertama kali kaum Hawa pula tu..Sudah habis ke Hero. Hero?

    ReplyDelete

  7. BELUM SRMPAT MELUDAH MULUT JADI HEROT MCM KARPAL SINKY. MASHAALLAH.

    ReplyDelete
  8. Yang hairan sekoq adun pas pun tak berani nak bersuara depa ni tak dak teloq kaaaaa

    ReplyDelete
  9. Celaka pn admin, kn MB Selangor masih TSKB sape kata DWA MB, yg lu sibuk2 racun rakyat Selangor apa hal? betoi2 lu barua Umporno, tapi jgn lupa rakyat Selangor akan terus MELAYUkan o tolak Umporno......umno dipandang jijik oleh rakyat Selangor jgn hangpa x tau...... Celaka Umno.... utk infi Azmin menafikan beliau yg tweet, itu adelh palsu n beliau berada di Mekah skrg tiada masa utk semua tu.......

    ReplyDelete
  10. Ini harta bukan kau yang punya
    Ini harta anwar yang punya
    hahahahaha

    ReplyDelete
  11. Ini harta bukan kau yang punya
    Ini harta anwar al-jub yang punya
    hahahahaha

    ReplyDelete
  12. Selagi Anua hidup sehat dia akan terus pastikan perancangannya tidak dipersoalkan olih kaum bawahannya..........Anua cukup bijak buat kerja......

    ReplyDelete
  13. Selangorku di ambang kemusnahan kerana mengambil wanita sebagai pemimpin utama........dayus....kaum lelaki Selangor dayus

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.