Sunday, July 6, 2014

Guru Terlampau: PPD Diam Membisu Setelah Laporan Dibuat dan Pelajar Jadi Mangsa







Menurut maklumat guru ini adalah guru yang mengajar pendidikan khas di Sekolah Kebangsaan Bandar Mentakab Pahang sejak tahun 2009.

Sebelum ini guru ini mengajar di Sekolah Kebangsaan Jenderak. Perangainya memang suka cari gaduh dengan hampir semua guru-guru.

Video pergaduhan dengan individu diatas itu adalah gurubesar yang ketiga. Gurubesar sebelum ini pernah membuat laporan kepada Pengarah Pendidikan Daerah tetapi difahamkan kes itu disyapkan demi menjaga profesion penguruan daripada tercemar dan akhirnya kes tersebut ditutup.

Menurut maklumat guru terlampau ini pernah beberapa kali tidak hadir mengajar dan kini perangainya masih sama tanpa apa-apa tindakan.

Kini guru terlampau ini mula memukul pelajar dan semua guru-guru mahukan PPD menyiasat perkara ini secara terperinci dan suatu tindakan perlu diambil segera supaya tidak berlarutan.

Semua guru-guru dan kakitangan sekolah bersedia memberi kerjasama jika PPD mahu menyiasat kejadian ini.

Mereka berharap PPD tidak menyembunyikan perkara sumbang yang berlaku disekolah ini kerana kesannya amat teruk kepada pelajar-pelajar sekolah.

21 comments:

  1. Ni bkn cra nk mengajar,ni cra nk tnjuk kurang ajar....bdak sek rendah,pe yg dye org tahu sngat smpai nk menengking cm 2?meh tengking dpn aku,memang fail kuning 2 dlm mulot dye aku bg,...

    ReplyDelete
  2. Tak patut cikgu terjerit mcm tu..dunia2...berilah tunjuk ajar yg betul..sbg mak bapak perlu ambil berat hal ni...mmg kita beri kepercayaan pd cikgu utk mendidik..tp klau hari2 ank2 kita ditengking mcm ni boleh jd lembab otak..

    ReplyDelete
  3. Sedih...kementerian pelajaran kena ambik tindakan kpd si cikgu ni..ntah apa apa jangan diam saja

    ReplyDelete
  4. Buat malu org pahang saja.

    ReplyDelete
  5. ....cikgu tu mesti ahli PKR yang kalah bertanding semasa pemilihan parti cabang PKR....biasa lah ahli PKR mesti gaduh baling baling kerusi....bila kalah bertanding anak murid jadi mangsa...maklum la nak menang dalam PKR kena rasuah ...duit rasuah habis kalah pulak bertanding cabang PKR....ahaks....

    ReplyDelete
  6. Guru ni elok boh penendang jer...

    ReplyDelete
  7. Guru macam ni elok bubuh penendang jer kgn bg peluang dia ckp...

    ReplyDelete
  8. Rasa-rasenya sekolah di pendalaman SABAH dan SARAWAK masih ada kekosongan guru pendidikan khas kan?.Elaun kesusahannya pun tinggi kan?

    ReplyDelete
  9. Adakah bagini rupa bentuk buah tutur seorang pengetua sekolah? Apakah pengetua itu belajar dari cara2 Nazi untuk mendidik pelajar2nya?

    Sungguh memalukan semua golongan pendidik se Malaysia sekiranya si bebal ini masih menjadi seorang guru. Selayaknya sibebal ini dihantar sahaja ke zoo untuk menjaga harimau dan singa disana.

    Ingatlah wahai warga guru semua. Sekarang bukan zaman sekolah pondok lagi tetapi kita semua telah pun berada dalam zaman teknologi tinggi ....samaada kita sedar ataupun tidak. Pendidikan yang cukup advance diperlukan sekarang ini demi mengejar gerak laju teknologi tinggi itu merentasi zaman. Bukankah motivasi itu lebih tajam kesannya kepada murid daripada tengkingan seorang manusia penuh bebal? Dan layakkah seorang pengetua itu menjawat jawatan itu andai jiwanya sedang sakit tenat? JPN harus mengkaji hal ini. Tak semua yang senior itu layak. Malah ada guru2 pemalas dan berperibadi kotor yang harus ditukar kajabatan lain yang layak dengannya atau diberi notis pesaraan awal sahaja.

    ReplyDelete
  10. jangan hantar ke Sabah Sarawak... kesian bebudak yg kat pendalaman tu... hantar je sekolah kat PJ, Damansara ke atau Brickfield.... silap2 kena dgn bapak budak atau keluar kat tv3...

    ReplyDelete
  11. Saya rasa ada yg x kena dgn guru ini - mental x stabil....mungkin perlu jumpa pakar sakit jiwa sblm perkara yg lebih buruk berlaku. Mcm mana cikgu lain nk mengajar kalau sntiasa dlm situasi bengang & cemas mcm ni. Dan kenapa Pej Pendidikan x ambil tindakan. Guru mcm ni sepatutnya tidak dibenar mengajar di sekolah khas... Kesian murid2, camana mereka nk pandai kalau gurupun mcm org sakit mental....

    ReplyDelete
  12. Dia sebenarnya penakut...dia tinggikan suara konon nak tunjuk dia berani...sebenarnya dia penakut....dia ada masalah mengawal kemarahan...kena antar kaunseling cikgu ni....dan antar ke hospital juga utk dptkan rawatan psikologi

    ReplyDelete
  13. Manusia memang tak sempurna..jadi jangan generalized semua guru spt dln video mabuk todi ni..ramai lg yg berwibawa..gigih nak melihat anak bangsa berjaya dunia akhirat..ppd daerah tbabit plz ambil action kerana institusi perguruan sedang dimalukan begitu teruk di mata dunia..

    ReplyDelete
  14. Pegawai PPD/JPN harus diberi surat tunjuk sebab kenapa tak layan aduan sebelum ini........kenapa guru saja yang selalu ditekan untuk bagi tunjuk sebab bila kesalahan adakalanya remeh temeh??? jangan double standard.

    ReplyDelete
  15. Welcome to Sabah or Sarawak! Anda akan mendapat layanan mesra dari pelbagai suku kaum kami yang peramah,berbudi bahasa,sopan santun dan berhemah tinggi. Anda akan terpesona walaupun berada jauh dipedalaman negeri kami. Anda pasti tidak menyesal memilih atau terpilih ke negeri kami.
    Welcome...... 1 Malaysia.

    ReplyDelete
  16. Biasa nya guru begini org umporno, kalau oposisi dh lama PPD tukarkan.... mesti ade 'cable' kuat ni... tengok aje guru2 yg aktif parti lawan sentiasa pindahrandah dikerjakan PPD....... org kita katakan.....

    ReplyDelete
  17. RBA pun masuk campur juga dalam hal ini????? lihat tu July 6 at7:12PM.

    ReplyDelete

  18. RBA NI ADA DI MANA2 SETIAP MASA. SIKIT SIKIT AMPORNO. TAU AR NUAR BRAHIM SUKA BUAT PORNO. TAKYAH IKLAN. SATU MALAYA SUDAH TAU.

    ReplyDelete

  19. SEBUT AMPORNO JE
    INGAT PORNO
    INGAT PORNO
    INGAT CINA DOL
    INGAT CINA DOL
    INGAT PELAKUN PORNO TERHEBAT
    SIAPA LAGI
    SI AL JUBURI
    HU HU HU. . . .

    ReplyDelete

  20. Dorang dlm pakatan haram jadah memang suka porno porno ni.

    ReplyDelete
  21. Kami rakyat Selangor akan terus melayukan Umporno dibawah kepimpinan Noh Udang pada PRU yg akan dtg..... nyahkan Umporno dibumi Selangor.....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.