Wednesday, July 9, 2014

Inilah wanita yang dikatakan menjadi mangsa serangan seksual diplomat Malaysia


Wanita warga New Zealand yang dikatakan mangsa kes serangan seksual melibatkan seorang diplomat Malaysia mendedahkan dirinya kepada umum dan meluahkan kekecewaan terhadap cara kerajaan New Zealand menangani kes tersebut.

Dalam satu temu ramah rancangan television TV3 3RD Degree, Tania Rose Billingsley, 21, berkata beliau marah terhadap tindakan kerajaannya membenarkan tertuduh, Muhammad Rizalman Ismail, 38, untuk pulang ke Malaysia.

Billingsley juga mendesak Menteri Luar Murray McCully untuk letak jawatan atas kegagalannya untuk mengendalikan kes tersebut dengan baik.

“Saya mahu dia memohon maaf kerana ketidak cekapannya dalam mengendalikan situasi ini.”

“Dia asyik cuba menyalahkan dan meletakkan tanggungjawab ini ke atas pihak lain. Saya berpendapat dia tidak cuba untuk menangani isu ini. Dia patut letak jawatan.”

Pada 9 Mei, Rizalman, yang merupakan Pegawai Waran II yang ditugaskan di Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Wellington, didakwa mengekori Billingsley dari perhentian bas ke rumahnya di Brooklyn.

Dia dituduh memecah masuk rumah Billingsley dan cuba menanggalkan pakaiannya. Wanita itu melawan sebelum dibantu jirannya.

Rizalman, yang sudah berkahwin dan mempunyai tiga anak, ditahan oleh polis New Zealand dan dihadapkan ke mahkamah pada 10 Mei atas tuduhan pecah rumah dan melakukan serangan dengan niat merogol.

Bagaimanapun, Rizalman diberi kebenaran oleh Wellington untuk kembali ke tanah air dengan keluarganya pada 22 Mei setelah memohon kekebalan diplomatik.

14 comments:

  1. Menteri2 UMNO dgn anak2 mrk lebih teruk dari Rizalman tapi masih menerajui kerajaan. Sememangnya Bangsa ini golongan facist.

    ReplyDelete
  2. wah, hebatnya komen daripada otak berkarat dan bernanah yang tak ada kerja lain, asyik menyalahkan orang saja. penulis komen ni wali Allah kut? atau Tuhan telah mewakilkankan hang untuk mengutuk orang?

    ReplyDelete
  3. Kita tidak dengar apa Rizalman cakap mengenai kes ini. Dalam keadaan biasa, berdasarkan senerio yg diberitakan, mustahil Rizalman berani berbuat demikian. Seandainya juga berlaku, mungkin Rizalman dlm keadaan kurang waras...

    ReplyDelete
  4. Anon july 10, 2014 1:57..kalo kita lihat dari cara komennya .rasanya dia ni sekolah setakat sampai spm je...

    ReplyDelete
  5. Salam Bro,anon july 10 2014 1:57,apake bongok punya orang,tak pasal-pasal salah UMNO! Itu kes Stopa Spender macam mana pulak ? Bengong !

    ReplyDelete
  6. anon july 10 2014 4.59am..mungkin juga dia dlm keadaan bernafsu..al maklumlah..jantan2x melayu ni majoritinya memang kaki seks, gile seks, memang kalao ada peluang nak rembat je..tak kisahlah engko UMNO ke PKR ke PAS ke DAP ke..memang lelaki melayu memanjang je konek dia..soalan2x dlm ceramah agama spt ust azhar idrus pun byk tye soalan seks..seks dgn melayu berpisah tiada..rogol anak sendiri pun byk..tpi tak repot..mmg byk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9:07 AM

      Semalam tak 'dapat' kut.....tu yang frust menonggeng.

      Psycho macam kamu yang selalu tabur segala hal orang tapi rahsia kamu 1000 kali dasyat.

      Delete
  7. Anon July 10, 2014 1:57..Kenapa tengok BN je. Anwar dengan China Doll, Azmin dengan Ais Creamnya dan Mustapha dengan Spender Putihnya tak sebut pun, belum lagi yang kes kena tangkap khalwat dalam hotel, motivasi pukul 3.00 pagi, skandal dalam gerabak dll.

    ReplyDelete
  8. Parti yg gampang simpan bawah kapet .

    ReplyDelete
  9. Jangan terkejut.....Anon 1.57 tu bukannya Melayu pun,pasal tu lah dia tulis begitu.Orang Melayu tak kata bangsa dia sendiri facist

    ReplyDelete
  10. OI anon-anon si KAPIRDAJAL-PENGHINA-ISLAM/umatnya, lu punya ekoq-ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI, nak menggertak/menghina BUMIPUTERA ISLAM/umatnya aaahh?!

    Jijik mulut lu yg. memang mcm. BANGKAI penuh ulat - lu manyak SODOM itu BANGKAI BABI aaahh?!

    Dan PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq kat KANDANGDAPBANGKAI-si-RASIS-no-1!

    ReplyDelete
  11. Aku syak minah Barat ni ejen si Barat-ZIONIS - utk. MENGHINA ISLAM/umatnya kat NEGARA ISLAM kita ni! Lepas tu, Kem. Pertahanan kita akan dipaksa utk. bekerjasama lebih rapat dn. Kem. pertahanan si KAPIR NZ tu - inilah MO biasa Barat-ZIONIS/Israel - sebab itu pegawai tentera diplomatik ISLAM/Melayu kita, aku syak disasarkan!

    Harapnya Kem. Luar PERTAHANkan mana-mana pegawai kita selagi masih belum terbukti bersalah!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.