Tuesday, July 22, 2014

Kes "Pukimak Melayu Sohai" Antara Kes yang Paling Pantas Didakwa dan DiJatuhi Hukuman


Kes yang melibatkan seorang perempuan bernama Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau Kiki, yang didakwa kerana bertindak ganas terhadap seorang warga emas berbangsa cina bernama Sim Siak Hong yang sengaja melanggar keretanya.

Akibat itu Kiki mahu warga emas itu keluar namun warga emas itu sempat berkata "pukimak Melayu Sohai", ini membangkitkan kemarahan Kiki.

Namun nasib tidak menyebelahi Kiki kerana ketika itu ada beberapa pemuda yang sama kaum dengan warga emas tersebut merakamkan aksi kononnya Kiki membuli seorang warga emas tersebut.

Hanya berdasarkan menerusi video yang dimuat naik di laman sosial, Facebook, Twitter dan You Tube, wanita itu dilihat mengetuk kereta lelaki berkenaan dengan pengunci stereng kereta milik Uncle Sim, tersebut tanpa apa-apa laporan polis, pihak polis telah menahan Kiki dan peguam negara dengan pantas menjalankan tugas lalu mendakwa Kiki di Mahkamah.

Hari ini Hakim Datuk Zainal Abidin Kamaruddin terus menjatuhkan hukuman denda RM5,000, selain melakukan kerja komuniti selama 240 jam.

Ini adalah kes yang paling pantas yang belum pernah dilakukan seumur hidup peguam negara dan juga sepanjang perkhidmatan PDRM.

Apa pun tahniah kepada pihak PDRM, Peguam Negara dan pihak-pihak yang bersungguh-sungguh mahu Kiki didakwa dan dihukum.

Persoalannya bagaimana kesudahannya kes-kes ini:



Kes ADUN Sekinchan, Ng Sue Lim yang memandu dalam keadaan mabuk telah melanggar Mohd. Bakri Mohd. Bazli penuntut tahun tiga Ijazah Sarjana Muda Perancang Bandar dan Wilayah cedera parah di kepala dalam kemalangan yang berlaku di persimpangan lampu isyarat di Seksyen 7 di sini pada 7 Februari 2010.

Ketika kejadian, mangsa dikatakan mahu ke kedai berdekatan untuk membuat salinan MyKad bagi urusan memohon pekerjaan.

Amat malang sekali apabila Ketua Trafik Selangor, Supritendan Che Hussin Omar memberitahu, siasatan polis mendapati wakil rakyat suwey tersebut tidak berada di bawah pengaruh arak ketika kemalangan berlaku.

Tetapi yang menariknya, pegawai penyiasat tidak mengesan ciri-ciri itu, jika tidak, wakil rakyat berkenaan sudah diarah menjalani pemeriksaan kesihatan pada malam kejadian tersebut.

Kes ini juga dikatakan akan senyap begitu sahaja tanpa apa-apa dakwaan. Kes yang melibatkan seorang lelaki berbangsa cina menendang muka dan kepala budak remaja. 

Jika ada pun nanti akan disoalsiasat sahaja lepas tu tiada kes seperti kes Namawee.

Bagaimana jika Kiki Kamaruddin menghentak kepala uncle Sim dengan pengunci stering.....rasanya mahu mereka sanggup berdemo.

Bangsa Melayu juga perlu perhatian, berilah keadilan secukupnya.

8 comments:

  1. Ketua ketua polis semuanya Barua cina.....

    ReplyDelete
  2. Aku ada kawan bekas pegawai polis marin...dia cerita kat aku dia hadir kenduri kahwin anak tokeh cina. ..

    Aku hairan apa pasal polis Melayu Bangsat ni attend!

    Dok makan PAU la tu..

    ReplyDelete
  3. Tak kisahlah mabuk atau tidak - si DAPBANGKAI-PELAHAP-KANGKANG-BABI tu patut didakwa dan bayar pampasan BERBILLION kat Mohd. Bakri Mohd. Bazli!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu termasuk pemimpin Islam/Melayu kita memang sampai boleh asyik diancam utk. diBUNUH/diHINA/diGERTAK bahkan sampai dilanggar dlm. kemalangan BUAS termasuk disyaki oleh pemilik/pemandu lori/bas/kereta si GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL – tapi mana pula suara KPN dlm. hal ini; tapi psl. nak Kiki tu, bukan main lagi mahu diSIASAT/diTANGKAP begitu cepat -sedagkan dia adalah MANGSA yg. diLANGGAR si Cina tu; yg. seolah dah tak jadi hal pula pd. polis! Bukan main licik lagi si Cina ni - si PELANGGAR/PENGHINA Islam/Melayu serta juga si PERASUAH, pula dianggap hero!

    Dan lihat si Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL ni yg. patut dah MAMPOS kerana punya banyak rekod jenayah BUAS - dibiaq BEBAS sampai terus buat jenayah; apa nak jadilah NEGARA ISLAM ni (lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140715/je_02/Polis-tahan-Geng-36-edar-dadah , Polis tahan Geng 36 edar dadah)! Sedangkan umat Islam/Melayu kita kalau demonstrasi termasuk yg. KECIL, lawan MUSUH ISLAM, cepat pula ditangkap dan didakwa!

    Oh ya, jgn. lupa Pres. ISMA; YB Ustaz Zaik akan dibicarakan kerana panggil PENDATANG Cina - PENCEROBOH! Kalau PENGGANAS/PENCEROBOH British/Barat-ZIONIS bawa PENDATANG tanpa kebenaran kita, rakyat BUMIPUTERA, di Alam Melayu ni, memang PENCEROBOHlah juga!

    Dahlah si KAPIRDAJAL boleh MENGHINA/MENGGERTAK umat Islam/Melayu mcm-mcm, jarang sekali tindakan atas mereka!

    Sebab itu AG-LIBERAL yg. disyaki DALANG-DUA-MUKA plg. merbahaya patut diGANTIKAN! Kuasanya seolah MUTLAK - lebih berkuasa dari DYMM YDPA dan YAB PM kita - sampaikan TLDM pun tak dibenaqkan tembak PENCEROBOH; apahal ni?!

    Makcik Sambal Belacan


    ReplyDelete
  4. Aku heran kenapa muka-muka pakai tudung kat atas tu mcm. muka Cina saja?! Sebab itu aku syaki PDRM terpeaya sebab mereka ingat umat Islam/Melayu juga sokong si Cina-RASIS-PENYAMAQ ni!

    Maklumlahmakin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS dan DAPBANGKAI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA - asyik nak menutup mulut umat Islam/Melayu!

    Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  5. Nampak sangat keterlaluan . Yang bangsa melayu bersalah dihukum macam memukul anjing kurap tepi jalan tetapi kalau bangsa lain bertindak ganas terus senyap sahaja. Sebab itu orang ramai sudah mula benci kepada orang atasan pihak berkuasa sekarang yang sudah dibeli olih anasir2 anti kerajaan. Pihak2 berkuasa munafik ini mesti segera dibanteraskan kalau kerajaan sekarang mau selamat.

    ReplyDelete
  6. Kalau kes tertangguh lagi banyak la kena bayar lawyer. Kalau ditangguhkan, dah la keluar duit banyak pada lawyer, orang nak balas dendam, hidup pun tak senang. turun naik mahkamah. Setakat RM5000 dan kerja sosial tu kira orait la.

    ReplyDelete
  7. Selagi pemimpin umporno berkuasa maka lagi tunduklah kpd kemahuan kaum cina, lagi pn kebanyakan kontraktor melayu umporno bergantung habis dgn 'hardware cina' utk meneruskan projek maka mrk terpaksalh berlembut dgn mrk, kalau x caya tanya Tun M, ingat sape kamcing Tun? Lupakh macai2 semua Vincent Tan, Lim Genting, YTL n byk lagi...... lupa ke tanahai KTM di sentul skrg milik sape? YTL tau, jika tidak krn kamcingnya Tun dgn YTL boleh tergadai ke tanah KTM tu? PK2 lh macai2 umporno.....lagi mau sokong....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.