Sunday, July 13, 2014

Komando Israel Lari Lintang Pukang Dikejar Tentera Hamas


Dunia ketika ini diperlihatkan betapa hebat dan kejamnya bangsa Israel yang memerangi umat Islam di negara Palestin.
Setiap saat dan detik mereka menunjukkan kuasa mereka yang hebat hinggakan mampu membunuh begitu ramai rakyat Palestin.
Namun, itu hanyalah sifat keji yang sengaja ditunjukkan oleh bangsa Israel mahu pun tentera mereka.
Hakikatnya, di dalam Al-Quran sendiri, Allah S.W.T secara terang-terangan telah memberitahu bahawa rakyat Israel adalah pengecut dan begitu takutkan kepada umat Islam.
Ketika Nabi Musa bersama kaum Yahudinya tiba di pinggir negara Palestin, bangsa Yahudi yang kononnya hebat ini sebenarnya takut untuk masuk ke dalam.
Walaupun nabi Musa telah memberi jaminan bahawa mereka akan menang, namun bangsa Yahudi yang penakut tetap tidak mahu masuk sehingga jika orang-orang di dalamnya keluar.

“Mereka berkata: ‘Hai Musa, kami sekali sekali tidak akan memasuki nya selama-lamanya, selagi mereka ada didalamnya, Karena itu pergilah kamu bersama Tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua, sesungguhnya kami Hanya duduk menanti disini saja“. Al Maaidah: 24

Inilah sikap pengecut bangsa Yahudi. Mereka membiarkan nabinya berjuang sendirian. Sementara mereka lebih suka duduk-duduk saja.

Malah, kelemahan dan sifat takut bangsa Yahudi ini begitu ketara sehingga mereka tidak berani melantik pemimpin mereka sendiri.

Apabila sudah dilantik pemimpin dan diperintahkan untuk turun berperang, mereka ingkar pula. 
Allah swt berfirman:
“Apakah kamu tidak memperhatikan pemuka-pemuka Bani Israil sesudah nabi Musa, yaitu ketika mereka Berkata kepada seorang nabi mereka: ‘Angkatlah untuk kami seorang raja supaya kami berperang (di bawah pimpinannya) di jalan Allah’. nabi mereka menjawab: ‘Mungkin sekali jika kamu nanti diwajibkan berperang, kamu tidak akan berperang’. mereka menjawab: ‘Mengapa kami tidak mau berperang dijalan Allah, padahal Sesungguhnya kami Telah diusir dari anak-anak kami?’. 
Maka tatkala perang itu diwajibkan atas mereka, merekapun berpaling, kecuali beberapa saja di antara mereka dan Allah Maha mengetahui siapa orang-orang yang zalim“ Al-Baqarah: 246.
Lihatlah sendiri bagaimana tentera wanita Israel menangis dan menjerti sewaktu Hamas dalam cubaan untuk menyerang Israel.
Lihatlah juga bagaimana mereka takut sewaktu diri dan kehidupan mereka diancam oleh pihak Palestin.Sesungguhnya, apa yang mereka takutkan dan perasaan cemas yang mereka alami, tidak akan pernah sama dengan apa yang dilalui oleh rakyat Palestin.
Sementara itu komando laut Israel bertembung dengan tentera Hamas semasa serbuan di Semenanjung Gaza pada Ahad, mencetuskan kejadian tembak-menembak pertama seumpamanya. 

Ia pertama kali berlaku dalam sejarah operasi Israel yang masuk hari keenam bagi menghalang pelancaran roket rakyat Palestin.

Kenyataan tentera menyebut, tentera Israel menyerang utara Gaza menggunakan roket jarah jauh selepas ditembak yang menyebabkan empat komando cedera ringan.

Israel mengaku mengerahkan 20,000 pasukan tentera simpanan untuk melakukan serangan di Gaza. Bagaimanapun kebanyakan serangan setakat ini dibuat daripada udara, dengan 1,200 sasaran telah dibedil kerana Israel tidak berani berdepan dengan tentera Hamas.

Hamas, pejuang Islam yang mendominasi Gaza, melancarkan ratusan roket ke Israel, menyerang jauh lebih dalam ke nagara itu berbanding sebelum ini.

12 comments:

  1. Kalau tentera Israel pengecut sangat, kenapa tidak hantar tentera Malaysia bebaskan bumi Palestin. Kan Askar Melayu berani lagi gagah melawan sulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanjing 10.15 jom lapor diri kat KDN..kita pegi palestin,jgn menyalak bodoh mcm hanjing pariah

      Delete
    2. Btol tu anon 10.27. Takat cakap je buat pe. Bangang!

      Delete
    3. Hoi babi sial 10.27...mak ko pelacur yahudi ker hah!!!bangsat..

      Delete
    4. anon 4.49pm ckp emak dia yg jadi pelacur utk yahudi.,mmg bangsat emak dia apa lagi dia..

      Delete
  2. anon 10.15 bangsat mangkok taik,mulut hang bau taik..kimak lu

    ReplyDelete
  3. Jangan haraplah, tentera Malaysia lawan Sulu yang pakai bot pancung pun dah macam setengah mampus......ini nak serang Israel, jangan haraplah, mati katak karang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hek eleh. Ko terer sgt ke? Apsal x jadi askar?Sembang pokok tumbang!! Ptuiihhhh

      Delete
  4. Lu org serupa Pakatan Haramjadah. Kalau suruh ngata org lain memang gua respek. Diri sendiri entah apa2 entah.

    Nak pergi perang amende. Kapiaq hina Islam kat Malaysia pun lu org tak pertahankan, ini nak pergi perang kat negara org.

    ReplyDelete
  5. Macai 10.15, 10.49

    Sembang lebat tak guna. Jom la join ATM. Baru ko tau langit tinggi ke rendah. Setakat ketuk papan keyboard duduk dalam aircond, tin kosong je. Masuk baris dulu, kena lanyak cukup2 dengan jurulatih. Kalau nak masuk ATM tu berat sangat, lapor Wataniah. Ade berani?

    ReplyDelete
  6. Wa sokong kalau anonok 10:15 atas tu mohon masuk Wataniah dulu. Korang2 ada jugak tambah sorang lagi pertahankan negara mana tahu Pemimpin Tamil Elam kat PP tu melancarkan serangan ala2 13 Mei 69 utk menubuhkan sebahagian negara Tamil Elam di Malaysia.

    Setakat ketuk keyboard aje buat cabaran ada ape, lagi sedap melancap depan komputer.

    ReplyDelete
  7. Rejim PENGGANAS Isreal JAHANAM ni bolehlah nak berlagak tunjuk kuasa DAJAL dia ke atas BUMIPUTERA ISLAM Palestin malang yg. dikepong dan dipisahkan satu sama lain spt. dlm. PENJARA , termasuk memenjarakan beribu kanak-kanak ISLAM Palestin, setiap tahun di mahkamah tentera, sesuka hati (lihat di http://rt.com/news/158556-israel-palestinian-children-confinement/ , 'Blindfolded & bound': Israel puts more Palestinian kids in solitary confinement, May 13, 2014) ; adakah mereka dikutuk si Barat/UN (UN sebenaqnya dikuasai si Barat-ZIONIS)? Bahkan Barat-ZIONIS/Israel ni boleh menyerang/menjajah Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), dan tak pula dihentam si UN-ki Moon-JAHANAM tu!

    Lagipun Isreal-ZIONIS ni dibantu dgn. punya banyak senjata termasuk senjata NUKLEAR oleh si Barat! Dasar si ANJING KURAP PENGECUT! Tapi lihatlah, BUMIPUTERA ISLAM Palestin masih berani menentang walau senjata mereka amat kurang dan makin diBUNUH/diTINDAS, termasuk di kem-kem pelarian!

    Sebenaqnya juga, sedg. berlaku GENOSID berterusan utk. MENGHAPUSkan jenerasi muda BUMIPUTERA ISLAM Palestin, termasuklah pelarian Islam Palestin di Syria, Lebanon,Turki, Jordan dsbnya, termasuk melalui pemberian makanan dan suntikan vaksin yg. mengandungi racun kimia, yg. boleh menyebabkan kemandulan, kanser, dsbnya, oleh NGO-NGO Barat-ZIONIS dan UN (Yg. dikuasai Barat-ZIONIS – bahkan semua umat/pelarian Islam global, sedang disasarkan, antara strategi DAJAL MUSUH ISLAM utk. MENGURANGkan jumlah umat Islam sedunia)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.