Sunday, July 20, 2014

Nasib Malang Orang Melayu Dibumi Sendiri





Tiada kenyataan daripada Ketua Polis Negara, tiada kenyataan rasmi daripada pemuda Umno dan bertambah malang lagi ada komen daripada orang Melayu sendiri yang menyokong tindakan lelaki cina kiasu ini.

Lebih menyedihkan lagi tiada liputan daripada Astro awani, Sinarharian, Harian Metro sepertimana yang mereka lakukan apabila seorang perempuan yang bernama Siti Fairrah Ashykin Kamaruddin @ Kiki Kamaruddin mengamuk apabila keretanya dilanggar oleh seorang lelaki cina. Video tersebut dimuatnaik oleh seorang lelaki cina untuk dijadikan troll.

Menurut maklumat Kejadian ini berlaku di Pulau Pinang, remaja Melayu dikatakan cuba mencuri dan apabila dapat ditangkap lelaki cina kiasu itu menendang dada, muka dan badan budak Melayu tersebut.

Apakah hak lelaki tersebut melakukan keganasan sedemikian rupa negara Malaysia ada undang-undang tapi entahlah kalau dinegara Cina boleh melakukan sebaliknya.


Kesalahan budak itu adalah mencuri sepatutnya budak tersebut diserahkan kepada pihak polis bukan bertindak sesuka hati emak bapak dia.

Tetapi bayangkan kalau remaja yang diperlakukan itu adalah budak cina dan yang menendang itu lelaki Melayu apa akan jadi?

Pihak Polis perlu lakukan tangkapan secepat mungkin walaupun tiada laporan polis dibuat seperti yang PDRM lakukan kepada perempuan Melayu Kiki Kamaruddin

10 comments:

  1. Pihak polis wajib bertindak ke atas cina yg samseng ini spt mana polis segera bertindak ke atas kiki.

    ReplyDelete
  2. Ini bukan NASIB MALANG MELAYU DIBUMI SENDIRI tetapi NASIB MALANG MELAYU BERPERDANA MENTERIKAN AH JIB GOR...

    ReplyDelete
  3. Hanya di Malaysia, di bawah PM Najib laki Rosmah, Cina boleh buat apa saja sesuka hati tanpa sebarang tindakan undang2. "Undilah UMNO lagi"supaya orang melayu akan terus dihina oleh bangsa lain.

    ReplyDelete
  4. Taiko Najib mestilah Cina berani, nasib Melayu lah bangsa sendiri pun boleh khianat sebangsa, bila Cina puji melambung.

    ReplyDelete
  5. Anon 1:30 PM "Undilah UMNO lagi"supaya orang melayu akan terus dihina oleh bangsa lain"

    Abis undila palatan spy biaq sepets bermaharajalela mcm apa yg derng wat di Spork sana tuh ye...akhirnye org Melayu jadi warga kelas ke3 di spork...

    Seburok2 umno kalo najib dan kroni serta punahsial dia dibuang...insyaAllah umno xkan tergelincir dri landasan....nak harapkan PAS n PKR...lg kelaut laaaaa....kalimah Allah pon depa sanggup gadai....

    ReplyDelete
  6. melayu sama saja, dapat duit punggung pun jilat.....nak berjuang untuk bangsa ka? nak berjuang apa? kita kan dah merdeka, tok nenek kita berjuang, la kita kaut hasilnya.....kita ada kuasa..jual tanah boleh, rampas tanah boleh, hambat orang kluar kg boleh, yang tak boleh mati tanam sendiri aje...bab parti usah sembang...semua utk kepentingan diri...yang melenyapkan sesuatu bangsa itu ialah bangsa itu sendiri...simpan la hangpa punya komen...

    ReplyDelete
  7. Sabar 1/2 iman. Jangan putus asa...

    Lepas ini kita lihat Melayu sembelih Melayu...pisau Cina yang bagi...

    Tahniah kepada semua Tan Sri Dato Dato Melayu yang berjawatan tinggi...

    ReplyDelete
  8. Dasar si Cina-RASIS-PELAHAP-KANGKANG-BABI! Kalau pencuri tu Keling/Cina takkan diTENDANG mcm. GENG KONGSI GELAP kat budak Islam/Melayu ni! Yg. kat keliling tu tengok saja apasal - dasar PENAKUT nak MAMPOS!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu termasuk pemimpin Islam/Melayu kita memang sampai boleh asyik diancam utk. diBUNUH/diHINA/diGERTAK bahkan sampai dilanggar dlm. kemalangan BUAS termasuk disyaki oleh pemilik/pemandu lori/bas/kereta si GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL – tapi mana pula suara KPN dlm. hal ini; tapi psl. nak Kiki tu, bukan main lagi mahu diSIASAT/diTANGKAP begitu cepat -sedagkan dia adalah MANGSA yg. diLANGGAR si Cina tu; yg. seolah dah tak jadi hal pula pd. polis! Bukan main licik lagi si Cina ni - si PELANGGAR/PENGHINA Islam/Melayu serta jugasi PERASUAH, pula dianggap hero!

    Dan lihat si Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL ni yg. patut dah MAMPOS kerana punya banyak rekod jenayah BUAS - dibiaq BEBAS sampai terus buat jenayah; apa nak jadilah NEGARA ISLAM ni (lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140715/je_02/Polis-tahan-Geng-36-edar-dadah , Polis tahan Geng 36 edar dadah)! Sedangkan umat Islam/Melayu kita kalau demonstrasi termasuk yg. KECIL, lawan MUSUH ISLAM, cepat pula ditangkap dan didakwa!

    Aku doakan ALLAH SWT hukum pemimpin Islam/Melayu yg. biaqkan umat Islam/Melayu diTINDAS sebegini kejam, walau di NEGARA ISLAM sendiri!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  9. Oi anon 1.30pm, lu jgn. nak MENYAMAQlah! PAS/PKRSODOM yg. JILAT DAPBANGKAI tu tak pulalu bising aaahhh?!

    Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS dan DAPBANGKAI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

    PI BERAMBOS lu punya ekoq kat KANDANG PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-RASIS-no-1!

    ReplyDelete
  10. Bodoh betul macai anwar ni

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.