Sunday, July 6, 2014

Selepas Diharamkan Di China Kini Berpindah Operasi Di Malaysia



Kedutaan China di sini mengesahkan yang menjalankan skim cepat kaya ini telah diharamkan di China dan pengasas berusia 26 tahun itu pernah ditahan oleh pihak polis di sana sebanyak lima kali.

Lelaki itu kini telah memindahkan operasinya ke Malaysia, dan wajahnya terpampang di papan iklan gergasi mempromosikan skim cepat kaya yang dibawanya.


Iklan syarikat terbabit di internet memberitahu orang ramai bahawa mereka boleh mendapatkan jumlah wang banyak dan memandu kereta mewah tanpa perlu bekerja.

Dengan hanya melabur sebanyak RM300, pelabur dijamin dengan pendapatan antara RM2,700 dan RM6,800 sebulan.

Undang-undang di China melarang mana-mana individu atau syarikat daripada menjalankan pemasaran melalui sistem MLM atau piramid tetapi Malaysia membenarkan perniagaan ini. sebab itulah ramai ahli perniagaan skim cepat kaya di China melarikan diri ke Malaysia.

Menurut iklan yang diletakkan oleh syarikat itu, ahli perlu membayar RM300 untuk mendaftar.


Untuk setiap ahli yang direkrut, dia akan membayar RM50 untuk setiap seorang sehingga tahap keenam.

Apabila melepasi tahap keenam, seseorang ahli perlu menambah yuran keahlian dengan jumlah maksimum RM30,000 untuk terus menikmati faedah.

Ahli-ahli juga dijanjikan pulangan saham melalui e-saham dan barangan mewah, termasuk kereta BMW melalui cabutan bertuah apabila mereka mencapai tahap tertentu dalam pengambilan.

Duta Besar China ke Malaysia Huang Huikang mengingatkan pelabur-pelabur di Malaysia supaya bijak dan memahami dahulu sebarang rancangan sebelum menyertai sesebuah skim pelaburan.

14 comments:

  1. Biasa le kerajaan .........biar sampaijadi masaalah......barunak bertindak. NajibMongol Al Lembik.

    ReplyDelete
  2. Oi ano 2.03pmpm, lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

    ReplyDelete
  3. Bah. Pertama:

    GANGSTER Cina makin BERMAHARAJALELA kat NEGARA ISLAM kita ni!

    GERAMnya aku! Bayangkanlah juga penderitaan penduduk kpg. ISLAM/Melayu ini cthnya di Kpg. Selamat di Seberang Perai – dgn. adanya 78 LADANG BABI kat kpg tu! Mcmmana umat Islam boleh di HINA dan diTINDAS sampai mcm. ni sekali di NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ini?! Dahlah tu, bayaran denda lebih kurang hanya $200 utk. pencemaran SISA BABI, yg. MENGANCAM nyawa penduduk kpg. tersebut –memang kpg-kpg Islam/Melayu SEBERANG PERAI serta BUMIPUTERA Islam/Melayunya, makin disasarkan utk. terus diHALAU/diMUSNAHkan dari P.Pinang pula oleh si rejim-rejim PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRSODOM!

    Aku heran betullah ini boleh dibiaqkan; seolah K’jaan Negeri mahupun K’jaan Persekutuan punya kuas MUTLAK utk. berbuat apa saja mereka suka sedgkan. BUMIPUTERA ISLAM/Melayu sebenaqnya turun-temurun terlindung di bawah kuasa Eksekutif DYMM YDP/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam NEGARA dan hak Bumiputera – yg. jelasnya lebih berkuasa dari K'jaan negeri mahupun K’jaan Persekutuan, mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3, 37 (1), 153 dsbnya - lihat di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

    Bahkan KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU !

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin/tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org penang x kecoh hang plak kecoh lbh...blah la

      Delete
  4. Bah. Kedua:
    Lihat PENINDASAN/PENGHINAAN ke atas umat Islam/Melayu kita ini di Seberang Perai – di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140705/dn_20/JE-MPSP-kompaun-18-ladang-babi :

    JE : MPSP kompaun 18 ladang babi

    BUTTERWORTH 4 Julai Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) mengeluarkan kompaun sebanyak RM250 kepada 18 ladang babi di Kampung Selamat, Tasek Gelugor kerana melanggar amalan pengurusan sisa kumbahan yang ditetapkan.
    Setiausaha MPSP, Rozali Mahamud berkata, dalam pemeriksaan yang dijalankan oleh MPSP barubaru ini, pihaknya mendapati 18 daripada 78 ladang babi di situ tidak mencapai tahap permintaan oksigen biokimia (BOD) ketika melepaskan air kumbahan ke sungai.

    "Ukuran BOD yang ditetapkan ialah sebanyak 50 BOD tetapi 18 ladang yang telah dikompaun itu gagal mematuhinya.

    "Sehubungan itu, kompaun telah dikeluarkan dan sekiranya mereka mengulangi kesalahan berkenaan, permohonan pembaharuan lesen untuk beroperasi pada masa hadapan tidak akan diluluskan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    ….Setakat ini, dua kanakkanak disahkan dijangkiti virus berkenaan dengan kes pertama membabitkan Muhammad Ammar Muqrish Zulkifli, 12, yang juga murid tahun enam Sekolah Kebangsaan (SK) Kampung Selamat, Tasek Gelugor.

    Mangsa kedua pula merupakan seorang kanakkanak perempuan berusia dua tahun lima bulan dari Bagan Jermal, Butterworth dan masih dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP).

    Mengulas lanjut, Rozali berkata, air kumbahan yang dilepaskan dan tidak mematuhi BOD boleh menyebabkan pelbagai jangkitan penyakit termasuk JE.

    "Pemeriksaan di ladang mendapati ia dalam keadaan bersih tetapi air sisa yang dilepaskan tidak mencapai piawaian yang ditetapkan dan perkara ini harus diatasi segera," katanya.

    Rozali berkata, pematuhan terhadap BOD oleh pemilik ladang babi sangat penting kerana di Kampung Selamat terdapat lebih 90,000 ekor babi yang sedang diternak…….

    Makcik Sambal Belacan

    ReplyDelete
  5. Skim cepat kaya sebegini biasanya memohon lessen perniagaan yang dibenarkan kepada kerajaan. Tapi operasinya selaku mengumpul dana skim cepat kaya tentunya disembunyikan dari pengtahwan pihak berkuasa. Selama mana agensi kerajaan tidak dapat kesan pelaburan piramid itu maka perniagaan itu sah dari segi undang2. Apapun lambat laun rahsia nya akan terbuka juga dan pihak berkuasa akan ambil tindakan.

    Namun terdapat juga orang melayu yang bodoh menuduh kerajaan tidak buat apa2 malah menjadikan PM sebagai sasaran untuk dikeji dan dimaki hamun.. Inilah melayu2 benggong yang mudah dicocok hidung olih rakyat pendatang asing yang ada niat merampas hak orang Melayu Islam di bumi Melayu ini. Golongan Melayu tidak sedar diri dan bodoh ini harus belajar kenal sejarah bangsa sendiri dan sejarah rakyat pendatang kalau mahu tahu cerita sebenar dan azam pendatang itu. di bumi Melayu ini.

    Usahlah Melayu2 tak sedar diri ini terus menjadi katak bawah tempurung yang akhirnya kena gilis dan mati katak sahaja. Sedar dirilah yang diri2 kamu telah ditipu olih penipu2 mabuk kuasa di kalangan melayu derhaka dalam Negara ini.

    Ya Allah tuhan kami, selamatkanlah tanah air kami ini dari penderhaka2 yang tamak kuasa yang sentiasa memfitnah kepimpinan kami sekarang . Aku mohon padamu kau hapuskan golongan derhaka ini dari bumi kami yang sejahtera ini. Amin ya Rabul Alamin.

    ReplyDelete
  6. Pendatang2 Melayu harap berambus ke Pulau2 kamu sebelum dimakan mentah2 oleh Bumi2 Cina nie.

    ReplyDelete
  7. Oi anon 6.31pm, lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

    ReplyDelete
  8. Mmg kerajaan x bertindak pn dh byk skim sebegini menipu org melayu. lupa ke skim yg di asaskan oleh melayu "Pak Man Telo" diera 80an/90an dulu... pelabur melayu yg byk terkena malah peg kanan Bukit Aman pn terkena, Nk salah sape? semua yg terlibat melayu gak...... sbb nya melayu mudah terpedaya dgn 2 benda ni duit & bu### n melayu mudah lupa.....

    ReplyDelete
  9. Beberapa tahun lalu ada Cina namanya Stephen berjaya menipu ramai Melayu termasuk dari kalangan professional. Habis wang mereka dia sapu, ada yg skrg masih duk bayar pinjaman2 yang diambil untuk melabur dalam skim dia tu. Ipar saya seorang pensyarah, hampir semua sanak sedara yg dia kenal telah menjadi mangsa dia, hutang peribadi yang akhirnya dia tak mampu bayar balik.

    Berhati2 biasanya mereka akan sasarkan graduan2 yang baru saja kerja. Minta ibubapa pantau agar anak2 mereka tidak terlibat dgn penipuan cara halus ini.

    ReplyDelete
  10. Hanya di Malaysia di bawah Najib cina dikecualikan dari undang2 dan boleh buat sesuka hati.Elok lah kita hantar Najib balik ke Mongolia.

    ReplyDelete

  11. YG BUAT HURUHARA DLM MALAYSIA NI CINA DGN INDIA DLM PAKATAN HARAMJADAH TU JE. MELAYU YG BERSEKONGKOL DGN DORANG TU CUMA JADI ANJING SURUHAN. YG JADI BARUANYA AL JUBURI. DULU MASA PAKATAN HARAM JADAH NI TAK ADA MALAYSIA INI ELOK JE AMANNYA. BILA AR AL JUBURI TU NK PINDAH KE SG BULOH ?

    ReplyDelete
  12. Betul apa disarankan . Melayu diperbodohkan kerana Melayu ditipu olih sipenipu Melayu sendiri . Dan bagitu juga kaum Cina telah ditipu olih sipenipu kaum Cina juga.

    Ini bukan bererti orang Melayu harus berserah saja pada takdir. Tetapi Melayu harus berwaspada kepada musuh2 Tanah Melayu ini yang nyata memainkan sentiment kononnya mereka ditindas di Bumi Melayu ini dan menuntut keadilan untuk sejagat. Amat bodoh Melayu2 yang berlembut hati yang akur kepada permainan sentiment ini sedangkan reality sebenar mereka sudah memiliki kekayaan dan kini menunggu peluang untuk merampas kuasa memerintah Negara ini dari tangan Orang Melayu. Sedangkan pemerintah Melayu kini melayani mereka bagai menatang minyak yang penuh, malah mengabaikan nasihat Melayu sendiri.

    Sejak era kominis lagi cita2 kaum pendatang ini tetap bersemi dalam hati mereka. Malah ketua tertinggi yang mereka lantik sekarang adalah pendorong kuat kepada mengrealitikan hasrat menjajah Tanah Melayu ini. Dan paling bodoh dan banggang bila ketua2 parti bercorak Islam nagara ini menyokong ketua kominis bertopeng itu. Dan malangnya bangsa Melayu yang mudah tunduk kepada ketua Kominis bertopeng itu dik kerana terpengaruh dengan kata2 pemimpin pembangkang yang lapar kuasa hingga sanggup menggadai negara sendiri . Sampai bila Melayu harus bermimpi indah dibumi sendiri sedangkan musuh sekeliling terus mengatur strategi halus merampas Bumi Melayu ini.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.