Sunday, August 17, 2014

Mat Sabu Sibuk WhatsApp Sepanjang Mesyuarat Berlangsung Dengan Siapa?


Mat Sabu tersenyum riang ketika mula melangkah masuk ke pejabat PAS. Semua ahli PAS mengetahui siapa Mat Sabu, dan siapa yang bayar gaji dia, siapa yang lantik dia sebagai ahli lembaga pengarah Jabatan Bekalan Air Pulau Pinang.

Menurut sumber dalaman dari pejabat PAS, semua pimpinan yang sedang bermesyuarat sekarang ini sudah capai kata sepakat untuk menjadikan Selangor sebagai negeri Islam kedua selepas Kelantan.

Nasrudin Hassan perlu mendapat pujian kerana dikatakan yang paling vokal mempertahankan keputusan Haji Hadi yang menyatakan bahawa Khalid Ibrahim wajar diberi peluang untuk menjadi sebahagian daripada pimpinan PAS. Ahli mesyuarat bersetuju tetapi ada gangguan daripada "luar" yang cuba menggangu.

Beberapa orang ahli mesyuarat yang pro pada Anwar Ibrahim dilihat sibuk menaip sesuatu di telefon tanpa menghiraukan apa yang sedang dicakap oleh Hadi Awang.

Mata Mat Sabu pula pula sibuk menatap WhatsApp. Entah apa yang cuba disampaikan oleh Mat Sabu kepada "seseorang di luar" itu.

Ramai penyokong Haji Hadi yang hadir terkejut dan kecewa dengan keputusan, mereka mendakwa AJK Pas pusat telah dipengaruhi oleh individu berpengaruh dari luar yang sentiasa menghantar mesej 
WhatsApp kepada orang dalamnya agar keputusan mengikut kehendak mereka.

19 comments:

  1. Doa KO terbalik pada PAS

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan,

    Mohon pertukaran link blog kami di blog ini
    http://www.jeringdaily.com/

    Terima kasih

    ReplyDelete
  3. PAS macam DAP tak boleh percaya, Islam konon, lawak sungguh...

    ReplyDelete
  4. Terjelir lidah kpd kapiaq sebagai umpan utk disebelih.
    Menjual Ugama besar2an.

    ReplyDelete
  5. Macamana PAS nak menegakkan syiar Islam kalau bersekongkol dengan parti yang menolak Islam ? akai taruk kat mana wahai ahli PAS ...

    ReplyDelete
  6. tu pun dalam hati/luar hati......masih UMNO korup, UMNO penipu, UMNO tipu PAS, UMNO musuh sebenar...ntah apa nak jadi nasib cai2 PAS bawahan..yg kat atas tak ambik tau pandangan org bawah...nasib ko la PAS.....ABU...ABU...ABU.....esok2 mati..tak boleh mengucap..yg boleh dia lafaz..ABU..ABU..., malaikat tanyapun...jawapan dia bagi..ABU...ABU...ABU...lantak ko la...

    ReplyDelete
  7. Selangor negeri Islam kedua? Amin....dengan rumah urut dan pusat judi halal haram macam cendawan tumbuh..sempat ka nak cantas semua tu sebelum next election..?

    ReplyDelete
  8. Hilangnya kopiah dalam PAS, tiada lagi yang dapat dibanggakan, yg pelik nya kenapa bukan presiden yang buat sidang akhbar, mesti ada yang tak kena

    ReplyDelete
  9. muka yg munafik .. hipokrite... menjual agama demi kesenangan dunia.. harta .. pangkat dan perempuan jadi sanjungan

    ReplyDelete
  10. Mmg pas keldai tunggangan dap...x pyh nk ckp umno ke ape ker?? Mmg pas xde pendirian....

    ReplyDelete
  11. PAS menyokong perlantikan wan azizah disamping azmin ali sebagai MB selangor..
    inilah keputusan BODOH BANGANG GILA BABI yg pernah pas buat.. kenapalah tak dikaji diselidiki kehendak / pendapat akar umbi pas... kebanyakan kita tak bersetuju dgn wa ni... lagi pula seorg wanita tk boleh jadi pemimpin... TOLONGGGGGGGGGGGGGGG... aku memohon cepat2lah singkirkan puak2 anwarinas dlm pas ni... aku yakin percaya pas semakin menuju kehancuran... mailah kita beramai2 selamatkan pas...

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah apa yng berlaku dlm pas. teruskan doa dan munajat kita untuk Allahselamatkan bangsa melayu ini

    ReplyDelete
  13. pas kata 2 nama akhirnya tinggal 1 nama, sungguh pandai aljuburi meliwati belakang pas.. kalau setakat nak buat keputusan mcm taik ni tak pyh tunggu hr ni, itu hr pun dah blh buat.. buang masa aje harap apa2 dr pas ni mmg parti bacul..

    ReplyDelete
  14. TGHH dah ketak lutuit.pi repot kt TGNA.dalam pas banyok orang nuo jubo.walau pun tau dia peliwat.tahta punyer pasal.terpaksa le ikut.pas memang munafik.kerana didalam pas telah berakar umbi kaum munafik.kaum ulamak tkde power dah.NUAR JUBOR lah presiden pas, timbalannya MATSABU bau burit.dh kena dh.khalid juga terinaya, adun pas selangor cmna.mana nk letak muka hampa.hampa sembah le MB hampa tu klu hampa takut hilang fulus yg ber puluh ribu tu.munafik.

    ReplyDelete
  15. Malam ni elok baca Yasin sampai subuh. Memang PAS dah mati. Moga moga masyuk syurga.

    ReplyDelete
  16. Abang mat tgh whatsapp dgn normah....hehehe...uwwweeekk!!!!

    ReplyDelete
  17. Hadi mesti bertaubat dan meminta maaf kepada seluruh muslimin malaysia kerana pernah mengkafirkan sebahagian mereka suatu ketika dahulu.

    Jika tidak, maka malapetaka keatas PAS akan terus menjadi-jadi.

    ReplyDelete
  18. Biasalh bila PR bersatu, penyokong Umporno/BN akan kecewa maka timbulah komen mengutuk PAS........ jgn hrp lh rakyat Selangor nk sokong hangpa - meluat bro....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.