Wednesday, September 10, 2014

Ada 7 Watak Pengkhianat Dalam Pas Yang Pura-Pura Sayangkan Pas Kata Ulama Pas


Ketua Dewan Ulama Pas Pahang, Mokhtar Senik sekali lagi dengan keras menyindir beberapa pemimpin dalam Pimpinan Pas Pusat yang kononnya sayang sangat Pas sanggup menyerang Presiden Pas demi menyelamatkan Pas. Selamatkan Pas Daripada Siapa?

Mokhtar menyifatkan ada 7 watak yang dilakonkan dalam drama yang penuh warna warni ketika ini dan individu yang memainkan watak ini akan diketahui juga akhirnya.

Watak 1: Indivividu yang susahkan Presiden Pas dengan komen-komen yang mendahului presiden melalui wawancara dan statement-statement kepada akhbar termasuk The Malaysian Insider. Mereka ini tidak menghiraukan apa ahli nak kata yang penting dapat tonjolkan kelemahan presiden kononnya kepada penonton awam.


Watak 2: Menyerang Presiden Pas di pentas terbuka atas nama forum dan wacana ilmiah. Tambah sedikit dengan skrip semacam sayangkan parti, supaya penonton menerimanya sebagai satu kerasionalan kenapa presiden perlu diserang.


Watak 3: Watak belakang tabir. Pujuk agar ada Adun memberikan sokongan terbuka kepada parti rakan dalam Pakatan. Kemudian imejkan mereka sebagai Hero Pakatan.


Watak 4: Mereka ini menyanjungi pimpinan parti rakan sebagai tokoh-tokoh politik berpandangan jauh dan jujur, disamping itu cuba imejkan presiden sebagai pengkhianat parti, pengkhianat kepada rakan dalam pakatan.


Watak 5: Bentuk sebuah NGO supaya dapat dijadikan pentas bebas membelasah Presiden Pas habis-habisan atas nama kebebasan bersuara.


Watak 6: Watak pengamal undang-undang untuk wujudkan satu dimensi berfikir kepada khalayak penonton bahawa presiden dan syura telah membuat kesalahan cukup besar dengan membelakangi undang-undang. Tujuannya supaya penonton tidak menilai tindakan Presiden dan Syura dari sudut Al-Quran dan al-hadis.

Watak 7: Watak warak. Bertindak sebagai pendamai dan akan meniup wisel apabila didapati penyerang presiden mula sakit disebabkan serangbalas pembela presiden. Kemudian gambarkan kepada khalayak politik bahawa pembela presiden sebagai golongan yang tidak sabar serta punca perpecahan dalaman.

Mokhtar berkata ahli akar umbi akan melihat wajah pelakon watak sebenar apabila pengambaran sudah selesai. Lebih-lebih lagi apabila make-up sudah dibilas.

7 comments:

  1. Sepatutnya,
    Tinggalkan pakatan kalau tak setuju dgn pakatan.
    Tinggalkan PAS kalau tak setuju dgn PAS.
    Tinggalkan S'gor kalau tak setuju dgn Sultan S'gor.

    ReplyDelete
  2. Puak2 PAS ni tidur rupanya selama ni. Org UMNO dah lama nampak watak watak tu semua. Orang PAS sahaja yang BUTA HATI!

    ReplyDelete
  3. Tengok muka-muka si PENGKHIANAT ni - tak bersih lansung! Mcm. muka puak SODOM! Baiklah yg. KOTOR mcm. ni BERAMBOS dari PAS! MENJIJIKkan saja!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. Ni semua bangsat bangsat tahu ugama untuk kepentingan diri sendiri je. Dasar penjilat burit burit cina DAP.

    ReplyDelete
  5. Dalam UMNO pun banyak golonngan babi babi penjilat burit cina cina DAP. Bersihkan UMNO dan PAS daripada penjilat burit burit cina DAP.

    ReplyDelete
  6. Pas tk perlu keluar pakatan.sebab pas akan merosakkan pakatan dari dalam.kalu pas keluar, lagi senang anwar.sebab dia ada majoriti adun yg menyokong.itu pasal pas tknak keluar.ini politik.perlu ada perancangan.

    ReplyDelete
  7. Oi anon 12.06am, jgn. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si-PENDATANG/PENCEROBOH PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

    PI BERAMBOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.