Wednesday, September 3, 2014

Jika Pemimpin Pas Berangan Nak Jadi Menteri Tolong Jangan Keluar Dari Pakatan Kata Mat Sabu


Timbalan Presiden Pas bukan ulama Mat Sabu mengingatkan kepada semua pemimpin Pas termasuk yang bergelar ulama jika mereka berangan nak jadi menteri atau terus memegang kuasa, Pas tiada pilihan perlu berada bersama DAP dan PKR. Hanya kerana sokongan DAP dan PKR sahajalah cita-cita ke arah itu akan tercapai.

Kata Mat Sabu lagi Tahalluf siasi punca utama kejayaan PAS mendapatkan kuasa yang selama ini diidam-idamkan oleh semua pemimpin Pas lapor lidah rasmi Pas Harakahdaily.

Pada PRU12, buat pertama kalinya majoriti dua pertiga BN di Parlimen dinafikan dan merupakan kejayaan paling besar dicapai parti pembangkang sejak Merdeka apabila 5 negeri jatuh ke tangan PR iaitu Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor. 

Ini semua adalah dengan bantuan DAP yang berjaya mengerahkan semua kaum cina mengundi calon Pas, begitu juga dengan bantuan PKR dari segi mengadakan ceramah.

PKR banyak mendedahkan penyelewengan umno dalam ceramah-ceramah mereka dan ini menyebabkan pengundi beralih arah menyokong PAS.

Mohamad berkata, sejarah membuktikan PAS mengalami kekalahan teruk apabila tidak berada dalam gabungan politik menerusi beberapa siri pilihan raya umum yang lalu.

Katanya, PAS berdepan kekalahan teruk pada pilihan raya umum 2004 apabila DAP meninggalkan Barisan Alternatif (BA) dan mereka gagal mempertahankan Terengganu selain mencatatkan penurunan undi di seluruh negara termasuk undi orang Melayu Bumiputera.

“Pada pilihan raya 2004, DAP mengumumkan untuk meninggalkan BA di atas beberapa perkara yang mereka tidak bersetuju dan tidak bersamaan dengan PAS terutama dalam hal konsep negara Islam.

“Maka pada 2004, PAS mengalami kekalahan yang agak teruk, hilang kerajaan Terengganu, manakala di Kedah, yang tinggal hanyalah satu kerusi di peringkat Parlimen dan 5 kerusi Parlimen di Kelantan,” katanya.

Selepas itu Pas berjaya mengambil hati DAP dengan menukar konsep daripada negara Islam kepada negara berkebajikan dan inilah yang berjaya mengujudkan Pakatan.

"Oleh itu jika kamu semua mahukan jawatan kamu semua perlu terus berada didalam Pakatan bersama DAP dan PKR", kata Mat Sabu 

Untuk rekod, Mat Sabu telah dilantik oleh kerajaan DAP Pulau Pinang sebagai ahli lembaga pengarah Perbadanan Air Pulau Pinang dari 2008 sehingga sekarang.

14 comments:

  1. Dia pun dh seronok dgn jawatan rupanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sebut langsung islam, hudud, negara islam.
      Parti islam hilang dah. Pupus.

      Delete
  2. Sama mcm tawaran org arab jahiliyyah mekah pd nabi...nk apa? Jd ketua kami? Nak pompuan yg paling cantik? Harta? Janji terus kekal tukar dr nk menegakkan islam.

    ReplyDelete
  3. Bergembiralah (mat sabu) dgn nikmat yg sedikit.....

    ReplyDelete
  4. Dpt jawatan dunia...tapi rumah2 allah dan kitab2 allah...akan tersebar dgn meluas diseluruh pelusuk negara. Kemudian bolehlah diajar kpd org pas...takbir..helluluyah..

    ReplyDelete
  5. Mat sabu....mat syiah yang lebih bahaya dari yahudi...,.pas dah hancur.....doa era reformasi 1 stadium nk hancurkan musuh dah makbul.....yg hancur pas tu sendiri....ssgt padan lah dng muka sendiri

    ReplyDelete
  6. Berangan angan nak jadi menteri, nakkan kuasa yg diidam idamkan, patutlah lain mcm je tahaluf siyasinya. Jadi barua balaci pun sanggup. Agama pun digadainya.
    Donya donya.

    ReplyDelete
  7. jawatan apa mat sabun oii...dah duduk dalam pakatan pun tapi nak jadi calon MB pun PAS dilarang oleh PKR bagi nama..puuiihh!!!

    ReplyDelete
  8. Begitulah sebaliknya jika PAS keluar dari PR dan bergabung dgn UMNO, calon-calon mereka akan mendapat 100% sokongan drp org-org Melayu dan tidak payah pun mengharapkan sokongan drp org-org Cina. PKR pula selama ini mana ada cukup penyokong untuk memenangkan seseorang calon PR, hanya boleh dikira dgn jari saja. Sebenarnya penyokong PAS lah yg akan menentukan kemenangan bagi calon-calon drp PR. Boleh belah lah MAT SABU....... apa hang ingat LGE akan penaik elaun hang lagi dalam PBA ka sebab kata undi Cina akan menjadi penentu kemenangan calon PAS.

    ReplyDelete
  9. Aku tak dapat nak membayangkan orang macam mat sabun dan ustaz pukul 3 pagi jadi menteri, hancur lebur Malaysia.

    ReplyDelete
  10. Mamat tu yg aku tahu teringin nak jadi menteri KDN, dah lama dah disebut sebutnya.

    ReplyDelete
  11. Mat mulut bau burit ni mmg cam ni la perangai dia

    ReplyDelete
  12. Adakah mat sabu ni bercerita tentang matalamat dan perjuangan pas masa hadapan yan bakal dipimpinnya. Rakyat perlu sedar hal ini dan buatlah penilaian sendiri untuk masa depan anak cucu orang melayu Islam.

    Terang2 mengaku lemah dan perlu menjilat kaum kafir untuk berdiri tegak. Ini macam kah itu pas. Mayak bolo punia olang.

    ReplyDelete
  13. JAHATnya si ABU ni - disyaki ejen DAPBANGKAI/PKRSODOM! Aku syak dia ni puak SODOM yg. kena 'Blackmail'!

    Makcik Sambal Belacan.,

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.