Sunday, September 28, 2014

Pas Baru Sedar Rupanya DAP Lebih Celaka Daripada Umno


Beberapa pemimpin Pas mula sedar betapa celakanya DAP berbanding dengan umno yang mereka musuhi. 


"Selama ini semua propaganda DAP tentang kemesraannya dengan Institusi Islam, bantuan huffaz, contohi khalifah umar abd aziz yang dicanangkan oleh mereka, peruntukan tambahan kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang, tambah elaun guru kafa hanya untuk tarik sokongan melayu kepada DAP sahaja", kata seorang pemimpin Pas.

"Sedangkan DAP beri lebih daripada itu kepada kaum Cina tetapi langsung tidak dihebohkan,

Ternyata apa yang DAP beri hanya sementara sahaja sebagai gula-gula kepada orang Melayu untuk terus menyokong DAP Pulau Pinang", katanya lagi.

"Tidakan memecat seorang seorang pemimpin Pas yang berjawatan bendahari Pas Pulau Pinang kerana mengkritik kerajaan DAP Pulau Pinang menunjukkan sikap biadap dan paling celaka berbanding dengan Umno,

"Kini Pas mulai sedar DAP bukan rakan karib mereka lagi tetapi hanya duri dalam daging kepada Pas," kata pemimpin Pas itu lagi

Apa yang ditulis difacebook oleh seorang pemimpin Pas mencerminkan bahawa Pas kini terlalu jauh terpesong, tersilap langkah mempercayai bulat-bulat propaganda yang dibuat oleh DAP demi untuk menarik sokongan orang Melayu kepada mereka.

Mereka kini sedar sejahat-jahat Umno seperti yang dicanangkan oleh mereka masih ada batasannya tetapi DAP punya jahat tiada batasan kerana DAP dipenuhi dengan dendam kesumat yang tidak akan hilang sampai kiamat.

7 comments:

  1. Ada statement pok nik baru2 nie yang pas diwujudkan untuk menghapuskan umno. musuh sebenar pas ia lah umno. Ini apa punya cakap nie? Islam ka ini? Apa yang Pas hadapi sekarang adalah kifarah dari fitnah, permusuhan dan doa buruk Pas keatas umno. Hapuskan sifat syaitan dalam jiwa orang pas untuk bersatu demi melayu dan islam.

    ReplyDelete
  2. Berbaiklah dengan cina DAP tu..... yang terang lagi nyata memusuhi Islam, tersohor sikit PAS sbb dpt berbaik dgn cina DAP, dpt tarik sokongan org cina konon-kononya. Selagi mereka tak berkuasa tak apa tapi kalau dah ada kuasa kita tengoklah nanti. "Tidak akan redha Yahudi & Nasrani selagi kamu tidak mengikuti mengikut mereka".Kalau kita renong & hayati maksud firman Allah itu kita tidak akan berdendam dengan Umno yg telah menghulur salam perpaduan.Peringatan Allah memang jelas , agama dpd wahyu pun memusuhi Islam apa lai dpd agama duniawi.

    Lebih baik 'mentarbiah' org. Umno dpd 'mentarbiah' cina DAP yg, pepat di luar runcing di dlm - Cth paling mudah, kalu org cina masuk Islam & kawin dgn Melayu gegak gempitalah cina DAP ini marah, kalau ada anak semasa sebelum memeluk Islam mereka akan pertahankan supaya anak tersebut terus dgn agama asal. Sekiranya cina kawin dgn Siam ke, atau India ke, ada dia org bising. Itupun Tok-Tok Guru kita tak perhati dan tak nampak?.... Cuba renung-renung & fikir-fikirkanlah wahai ORANG-ORANG PAS.- Ambo ni sebenarnya dok perati & tengok jah gelagat org2 POLITIK dok berbalah sesama Islam. Jgn marah ko ambo yee.......!!!!!!, ambo ni - ORANG ATAS PAGAR -

    ReplyDelete
  3. jahat sangat ke umno atau pas yang bebal..yang terhegeh2 sokong sikafir laknat tu kenapa...

    ReplyDelete
  4. Mintak maaf la. Pada saya PAS ni bukan parti Islam. Asas persaudaraan Islam adalah Syahadah. Seseorang yang bersyahadah automatik menjadi saudara seIslam. Martabat saudara seIslam pasti lebih tinggi dari yang bukan Islam. Tapi PAS buat terbalik. Manusia sesyahadah dijadikan musuh sedangkan manusia yang memijak Islam secara terbuka pulak diangkat menjafi sahabat. Guna saja hujjah ini. Kita boleh tengok muka mereka.

    ReplyDelete
  5. DSNA eloklah bersara terus dari politik. Dunia ni tak ada yang kekal selamanya, kurang sikit dosa nak dibawa ke liang lahad. Malaikat tak pilih bulu mursyidul Am atau khas ke. Get over it lah Pok Nik, your days are over! Lupakan UMNO ingat nungkar dan nagkir...kerana ini yang pasti.

    ReplyDelete
  6. Cakap masa marah. Tapi nasi berlauk babi oleh dap yg mereka cari daripada nasi lauk ayam oleh umno. Biar pun dap pijak kapla bapak mereka dan memijak agama pas, mereka tetap menjunjung titah raja dap. Kedudukan dap lebih tinggi daripada agama, bangsa dan negara kepada orang pas

    ReplyDelete
  7. Dah makan gaji pun dengan DAP nak berjuang ke arah Islam macam mana

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.