Thursday, September 4, 2014

Terkini: Haji Hadi Tolak Wan Azizah dan Mahukan Kerusi MB Diisi Oleh Adun Pas


Krisis menteri besar di Selangor telah menemui episod baru apabila PAS dipercayai telah menolak pencalonan isteri Anwar Ibrahim Wan Azizah sebagai MB Selangor serta mengemukakan nama tiga ahli majlis eksekutif PAS untuk jawatan itu.

Tiga nama tersebut ialah Iskandar Abdul Samad, Sallehin Mukhyi dan Ahmad Yunus.

Surat daripada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah dihantar sebelum tarikh 3 September bagi mengemukakan lebih daripada dua nama calon jawatan menteri besar berikutan pemecatan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dari PKR, menurut beberapa sumber di negeri ini.

Menurut sumber mereka berkata Hadi secara peribadi telah menandatangani surat untuk istana, menamakan tiga ahli exco parti itu dalam pentadbiran negeri sebagai calon. Dan lebih pasti Pas menolak pencalonan Wan Azizah sebagai MB Selangor.

PAS menegaskan bahawa lebih dari dua nama hendaklah dikemukakan mengikut permintaan istana.


Sudah sampai masa Pas perlu bersuara demi mencegah kemungkaran yang telah dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan sekutunya.

11 comments:

  1. Makin bercelaru akibat ''kajangMOVE'' oleh PKR..

    ReplyDelete
  2. Asal bukan Jijah Kipas

    ReplyDelete
  3. bercelaru wa tgok politik di selangor ni. sesama sendiri pun berebut ka. klau berebut dgn bn bolehla rakyat kata bn dengki ke jahat ke rasuah ke salah guna kuasa ke... rakyat selangor dibayar tunai kerana memilih mereka dan memfitnah bn dulu..... klau tak nampak juga tak tau la, kesian pengundi bn. tapi paling kesian pengundi pakatan la. tak tau mana nak sorok malu perangai yb mereka..

    ReplyDelete
  4. Syabas PAS kerana menghantar 3 nama seperti yang disuruh oleh Sultan Selangor....jangan jadi KURANG AJAR macam PKR dan DAP!!
    Kita semua kena tolak habis-habisan puak2 yang KURANG AJAR terhadap Raja2 Melayu kita......kalau depa tak puas hati......boleh balik negara asal.....kita tak rugi apa2 pun.

    ReplyDelete
  5. Harap2 berita ni benar .
    Bimbang esok keluar berita : Hadi nafi hantar nama ADUN PAS sebagai MB

    Kalau benar , elok le , walaupun PAS + BN masih kalah dari segi majoriti dengan PKR+DAP+2Adun Khianat , tapi insyaAllah , dengan izin Allah , DYMM Sultan Selangor masih boleh menggunakan budi bicaranya untuk melantik Adun PAS sbg MB . Kalau nak cabar di mahkamah pun tetap mengambil masa dan kerajaan selangor masih boleh berjalan spt biasa .

    ReplyDelete
  6. Ini semua kehendak Allah supaya ada otak pikiaq ada msta tengok ada telinga dengar.

    ReplyDelete
  7. Adakah ini bermakna PAS sekarang dah tahu yang burit burit cina komunis biaDAPigs semuanya hancing ? Pastinya tidak sehancing burit azizah anak cina keluaran babi hutan.

    ReplyDelete
  8. Majoriti rakyat Selangor x kisah sgt sape MB x kira dr PKR o PAS yg penting kami akan tentukan Umporno layu dibumi Selangor sbb UMNO mmg CELAKO kelas pertama n hrp PM kekalkan Nor sebgi Panglima mrk , dgn imej samsengnya rakyat brtmbh meluat/tolak Umporno - A.B.U.....

    ReplyDelete
    Replies

    1. YG BERPRANG DI SELANGOR TU PAS DGN PKR. PAS DGN DAP. DAP DGN PAS. UMNO KETAWA. SERONOK TENGOK. KENAPA SAKIT HATI PD UMNO.HE HE HE. ..

      Delete
  9. SETUJU dgn. YB Datuk Ibrahim Ali - takkan undi BN kalau Akta Hasutan dihapuskan! Bahkan kalau tiada tindakan habisan ke atas si PENDATANG KAPIRDAJAL guan eng/rayer-KANGKANG BABI dan beribu geng kongsi gelap depa tu - memang ini satu lagi PENGKHIANATAN terbesar!

    PERKASA-ISMA; tolonglah tubuhkan parti baru ISLAM/Melayu yg. TULEN - bergabung dgn, PAS kalau PAS keluar PR-JAHANAM dan kembali sbg. parti ISLAM TULEN!

    Si Islam/Melayu-LIBERAL memang PENGKHIANAT; hati punya JAHAT! Lebih pentingkan KEMEWAHAN anak-beranak depa, hingga sanggup GADAIkan agama/bangsa/NEGARA ISLAM PUSAKA nenek moyang kami ini! Dahlah tu, punyalah PENAKUT kat MUSUH ISLAM/Melayu dari Barat-ZIONIS dan ejen mereka dari si PENDATANG /PENCEROBOH KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

    ReplyDelete
  10. Isma dan perkasa mesti berbuat sesuatu untuk mengembalikan era politik Melayu Islam berada di puncak semua . Parti2 yang ada sudah tiada lagi kredebiliti untuk memimpin Negara kearah kesejahteraan. Bagitu juga dengan kaum Cina dan India mesti faham hak istimewa orang Melayu jangan dipertikaikan kerana Melayu tidak pernah berniat menzalimi kaum kamu itu. Wujudkan pertubuhan politik baru dikalangan kamu yang lebih bertolak ansur dan berkerjasama dengan politik Melayu. Politik kamu sekarang menjurus kepada perkauman yang tak mungkin padam lagi. Andai ini dibiarkan berterusan percayalah Negara ini akan bergolak dan tidak aman lagi. Tidakkah rakyat semua Melayu Cina India melihat fonomena dalam masyarakat sekarang . Media elektronik penuh dengan cerita perkauman , maki hamun menyentuh sensiviti kaum dan agama. Baik dari golongan pemimpin kaum, penjawat awam , peniaga dipasar dan ramai lagi sudah terpengaruh dengan perjuangan perkauman. Merekalah wajah2 syaitan perosak keharmonian kaum dinegara ini. Fikir dan kembalikan kepada kaedah asal kita semua selaku penduduk Negara yang terikat dengan perjanjian ketika merdeka dulu. Percayalah tidak siapa akan rugi kalau hidup bermaufakat dan mencapai halatuju dengan keharmonian antara kaum.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.