Tuesday, October 14, 2014

Anak Johan Jaafar Anggap Peguam Yang Tidak Menyokong Hapuskan Akta Hasutan Adalah Anjing UMNO


Siapa tak kenal dengan Datuk Johan Jaafar? Pengerusi Media Prima yang nampak macam menyokong kerajaan terutamanya dibawah kepimpinan YAB Dato Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Atas sokongnya yang begitu kuat terhadap kerajaan maka beliau dilantik dalam pelbagai GLC.

Mungkin atas nikmat hasil menyokong kerajaan maka kehidupan Johan Jaafar dilimpahi kemewahan dan kemewahan itu juga dialirkan kepada anaknya. Kini anaknya Syahredzan Johan sudah menjadi peguam terkenal dan berada dalam kelompok peguam yang tidak menyokong kerajaan.

Ambiga and the gang padandai mengambil kesempatan diatas kebodohan anak Johan Jaafar dan berjaya menjadikan anak Johan Jaafar sebagai ketua untuk menghapuskan Akta Hasutan demi untuk 'membunuh' bapanya yang kononnya menyokong kerajaan.

Bukan itu sahaja malah sesiapa sahaja yang tidak menyokong peguam pembangkang mereka akan dichop sebagai Anjing UMNO.

Jika demikian apakah bapanya juga adalah Anjing Umno? Jika bapanya anjing UMNO maka dia adalah anak kelahiran daripada anjing Umno..... 

13 comments:

  1. Begitu lah lazim nya anak2 orang2 kenamaan yang kaya raya dari kelompok dan rakan2 krooni umno mempunyai ciri2 songsang dan tidak insaf lagi bersykur dengan nikmat.

    ReplyDelete
  2. Tidak sukar untuk meluahkan kata-kata tapi terlalu sukar untuk terima hakikat, jika perkataan anjing tu datang dari mulut seorang yang punyai bapak seorang penyokong UMNO juga.......apa jawatan penting yg diberi oleh Ambiga sehingga anak haramjadah ini berani menggelar orang lain sebagai anjing termasuk bapaknya

    ReplyDelete
  3. Bnyknye anjing UMNO, dan bnyk juga anak anak anjing anjing UMNO. Yg nganjingkan org tu spesis apa pulak ?

    ReplyDelete
  4. Bukannya buang masa berdebat dengan penyokong Akta Hasutan, tetapi anak Johan Jaafar tu yang pengecut sebab dia tau mesti dia kena ganyang sampai lunyai sebab tak dapat nak menentang betapa Akta Hasutan adalah sangat perlu untuk melindungi keselamatan dan keharmonian Malaysia.

    Kalau hebat sangat berdebatlah!

    Macam PAS juga, kalau betul-betul nak buat hudud, sila buat forum dengan ahli panel dari PAS iaitu Nik Aziz dan Hadi Awang, lepas tu dari PKR Anwar dan Tian Chua, di pihak DAP pula Lim Kit Siang dan Gobind Singh Deo, ada beranikah buat forum bertajuk "Kedudukan Hudud Agenda Pakatan Rakyat".

    ReplyDelete
  5. Jenis manusia yang tak mengenang budi, bapa dia dibantu oleh kerajaan hingga menjawat jawatan besar, malahan dia juga dibantu oleh kerajaan hingga dapat jadi peguam, tapi jenis perangai biawak mana tahu peduli buruk dan baik, semuanya dibedal untuk kepentingan diri.

    ReplyDelete
  6. Kalau anak tak dapat diajar atau dibentuk setelah segala kemewahan dimilik dari perjuangan UMNO. Patutnya bapaknya diketepikan. Ada seorang senator yg dilantik oleh UMNO, namun adik ipar nya penyokong kuat pembangkang. Mcm mana tu.....

    ReplyDelete
  7. Saya mencadangkank agar Johan Jaafar membuat satu slot di TV3 untuk anaknya berdebat, kononnya anaknya pandai sangat, malahan Johan Jaafar pun boleh jadi moderator, nanti kita lihat apakah Johan Jaafar benar-benar mengenang budi kerajaan atau sudah beralih arah ke arah lain pula.

    ReplyDelete
  8. Kalau peguam yang menyokong akta hasutan dituduh sebagai anjing UMNO, maka Syahredzan ni pula anjing DAP, kononnya hak asasi manusia, kepala butoh sajalah, hak asasi apa lagi yang nak sangat? Di Malaysia ni hak asasi orang ramai dilindungi termasuklah pendatang asing, hak asasi mereka juga dilindungi, jadi yang tuduh macam-macam pada undang-undang negara itu apahal?

    Pasal akta hasutan, kalau tak menghasut, tak kena tangkaplah, kalau menghasut hingga menyebabkan kerosakkan keharmonian saja yang kena tangkap. Tak pernah lagi orang yang makan nasi di restoran kena tangkap tak pasal-pasal, yang kena tangkap tu yang bermasalah, jenis kaki fitnah, perosak masyarakat.

    ReplyDelete
  9. Lepas ni buat hasutan dan fitnah terhadap Syahredzan ni, apa dia boleh tahan ke itu semua?

    Syahredzan mangkuk, kalau orang buat fitnah kononnya kau ni membuntingkan anak dara orang lepas tu disebarkan ke seluruh dunia dalam pelbagai bahasa, kau tak malu ke?

    Begitu juga kalau orang fitnah kau berak di tengah jalan di Mid Valley dan sebarkan fitnah tu ke seluruh dunia, apa kau tak rasa malu dan terhinakah?

    Bayangkan Syahredzan kalau orang hasut bapak kau hingga dia halau kau dan menerajang kau teruk-teruk apa perasaan kau?

    Kerajaan pun perlu kawal perlakuan masyarakat untuk mengelakkan sebarang masalah yang boleh menjejaskan keharmonian.

    Kalau nak kebebasan menyeluruh, sila tinggal bersama babi, anjing, dan haiwan-haiwan di kandang-kandang atau di hutan-hutan dan isytiharlah diri sebab binatang dan bukan lagi manusia. Lepas tu berzina tengah jalan, meliwat di tengah jalan, ke hulu ke hilir telanjang bogel lepas tu kencing dan berak merata-rata waima di depan orang ramai, barulah setaraf dengan binatang.

    Semoga Syahredzan puas hati dengan komen saya ini. Padan muka anda!

    ReplyDelete
  10. Anak orang UMNO tak sepatutnya jadi macam ini.Saya sungguh sedih dengan kenyataan Syahredzan ini.Semata-mata tak mahu akta hasutan dihapuskan sanggup dia menyamakan orang UMNO sebagai anjing suruhan, memang tak patut keluar dari mulut dia.Dia ni kan orang melayu dan tentu islam agamanya.Kan orang UMNO itu orang melayu,dan dia kan orang melayu.Kenapa boleh jadi macam ini?Silapnya dimana?

    ReplyDelete
  11. Pak Dia Johan Jaafar,sejarahnya ada lah Penyokong TOTOK Sheikh Anwar Al Jub

    ReplyDelete
  12. Ape lh macai2 umporno diatas jenis melayu mudah lupa, Marina Mahathir anak Presiden Umporno pn bantah Akta Hasutan lu org x menyalak pn........ anak pak iman x kn jadi pak iman gak! pk lh guna kepala lutut sikit bro...... kn Malaysia negara demokrasi.....

    ReplyDelete
  13. Ini kisah lain sikit..minta maaf sebab divert..

    Syarikat MYeg sekarang sudah monopoli process pembaharuan permit kerja pekerja asing. dimerata tempat orang berbicara hal ini. bukankah baik sekiranya kerajaan arahkan supaya majikan berurusan sendiri dengan counter imigresen. tetapi malangnya syk myeg diberi kontrak monopoli.habis syd atau agensi lain tak boleh cari makan. tapi yang lebih cantik kerajaan buat satu pendirian bhawa hanya majikan boleh berurusan dengan kaunter imigresen, agen tidak dibenarkan.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.