Friday, October 3, 2014

Bila Datuk Hassan Malek Mula Bercakap Mengenai Kenaikan Harga Minyak


Datuk Hasan Malek berkata rakyat sepatutnya bersyukur dengan tindakan kerajaan dan bukannya mengadakan bantahan ke atas kenaikan harga bahan api.

Jelasnya, rakyat sepatutnya bersyukur dengan langkah penjimatan seperti usaha membanteras penyeludupan bahan api bersubsidi.

Hasan berkata demikian ketika ditanya sekiranya beliau menjangkakan bantahan ke atas kenaikan 20 sen seliter untuk petrol RON95 dan diesel.

“Itu hak merekalah (untuk buat bantahan), kita di kementerian akan jalankan tugas.

“Ops Titik (banteras penyeludupan) yang kita buat ini telah menyelamatkan banyak wang negara. Anda semua patut (ucap) tahniah.

"Saya percaya harga barang tidak akan naik kerana kita akan buat pemantauan 24jam terhadap kenaikan harga barang,

“Budaya kita kita kena ubah balik kepada budaya menghormati pemimpin, menghormati negara dan bersyukur dengan apa kejayaan kita,” katanya.

12 comments:

  1. Rakyat Malaysia selain drp bersyukur,banyak kena bersabar.Kita bersama2 tunggulah bajet tahun ini,harap2 akan dapat durian runtuh nanti.

    ReplyDelete
  2. Tok Wan di Kampung terkejut bila pak menteri ini minta dihormati, minta ditandu, dipotongkan ayam dan lembu sbgai santapan jika melawat org kampung. Ini pemimpin tidk sedar diri. Pemimpin yg lupa kenapa diangkat jadi pemimpin. Kenapa salahkan cucu-cucu Tok Wan disebabkan kegagalan pak menteri gagal membenteras penyeludupan. Kenapa cucu2 Tok Wan yg jadi mangsa dan membayar ketirisan urus tadbir. Mengapa hingga kini, hanya berckp pasal rasuah, kerapu besar tak kena jerat? Tok Wan hilang sabar dgn kepintaran pemimpin2 seperti hasan ini cuba memperbodohkan rakyat. Mcm mana Tok Wan nak mulakan syarikat penerbangan sendiri kalau harga bahan bakar naik. Ni yg Tok Wan meradang berpasal.

    ReplyDelete
  3. Bangang...bodoh...bahlol.....!!! Nak banteras penyeludupan minyak bukan naikkan harga, tetapi penguatkuasa pihak yg berwajib mesti dipertingkat dan undang2 yg lebih tegas kepada yg terlibat menyeludup termasuk penguatkuasa yg bersekongkol dgn penyeludup. Kalau perlu hukum tembak.

    ReplyDelete
  4. Apa punya bangang statement menteri ayam ni. Mencegah penyeludupan adalah tugas pehak berkuasa. Jangan salahkan orang lain kalau kita tak mampu nak buat kerja tu Najib pun sama bangang lantik menteri bangang mcm dah tak ada orang lain yg layak.

    ReplyDelete
  5. bila GAGAL MENANGANI PENYELUDuPAN DIESEL..kita naik harga minyak jer..tak paham lagi ker?

    ReplyDelete
  6. Macam ni pun boleh jadi menteri? Kalau yg di pilihnya bangang yg memilih di jadi menteri lagi ler besar bang#*#*! Naikkan harga minyak utk halang penyeludupan? Wah! Yg kenyang seludup minyak akan kurang sikit untung, rakyat mcm kami yg kena tanggung? Mana menteri KDN kita ni? Nak bagi AMARAN lagi pada penyeludup? Eh! Kau orang kat kabinet ni cakap pakai skrip siapa daa?

    ReplyDelete
  7. Dia ni adaalah menteri cap ayam sejati. Itu hari dia cerita pasal atm kena ceroboh, nampak sangat dia tak faham apa yg dia cakap. Memalukan umat. Tuih...

    ReplyDelete
  8. Bukan kah isu penyeludupan TANDA kegagalan KERAJAAN untuk mengawal ketitisan minyak yang di sebab kan oleh kakitangan kerajaan yang korup dan makan rasuah?

    Mengapa RAKYAT pulak yang kena denda dan tanggung isu ini dengan membayar harga lebih di sebab kelemahan kerajaan.

    alfie

    ReplyDelete
  9. Barua punya menteri
    Anak haram

    ReplyDelete
  10. menteri umno memang bodoh bodoh. cakap macam orang gila. Ada akal tetapi tidak berfungsi.

    ReplyDelete
  11. Dalam ramai2 menteri. Dia ni lah menteri yg terbaik. Hahaha

    ReplyDelete
  12. Inilahnya jadinya cikgu jadi menteri /pemimpin, semua orang dianggap macam anak murid dia ajer
    pilahmabuk....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.