Thursday, October 2, 2014

Pakar Ekonomi Tak Perlu Susah-Susah Perah Otak Hanya Naikkan harga Minyak Selesai Masalah


Hebat pakar ekonomi disekeliling PM kerana mereka tidak perlu memerah otak siang malam mencari sumber pendapatan buat kerajaan hanya menaikkan harga petrol semua masalah selesai.

Pakar ekonomi yang dibayar gaji ratusan ribu mungkin mampu tersenyum apabila melihat deretan kereta beratur bagai nak gila mengisi minyak distesen-stesen minyak seluruh negara hanya untuk menjimatkan 20 sen seliter sahaja.

Apa pun terima kasih kepada pakar ekonomi kerana denngan nasihat anda Malaysia telah berjaya menjanakan pendapatan yang cukup pantas tanpa perlu bersusah payah dikala harga minyak dunia turun tapi minyak di Malaysia naik.

Duit yang kerajaan dapat hasil daripada kenaikan minyak dikatakan akan  menaikkan kadar pemberian BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) yang akan diumumkan dalam Bajet 2015.


Mari kita baca apa kata Ustaz Kazim Elias


18 comments:

  1. Najib mungkin mengunakan penasihat RM2.50 saja kot

    ReplyDelete
  2. PRU 14 KITA PAKAT JANGAN KELUAR MENGUNDI..

    ReplyDelete
  3. Kalau nak hilangkan punasihat dan idris jala ialah dgn hilangkan jawatan org yg melantik mereka. Yg melantik penasihat dan idris jala ialah presiden.. maka... Apa kata kita tukar satu presiden je, parti kita tatap bn. Pasal yg lantik penasihat dan idris jala ialah presiden. Kalau presiden tu xde maka xdelah org yg akan lantik lg penasihat dan idris jala yg sama

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah BRIM naik lagi, bolehlah simpan untuk mengerjakan haji, kita orang kampung tak pakai minyak ...nak ke mana-mana naik basikal je.....ikan dikolam, ayam direban...padi dikepuk,...sayuran dikebun....terima kasih BN kerana naikkan BRIM, yang melaratnya orang kat bandar je.....kami kat kampung senang lenang... hidup BN

    ReplyDelete
  5. PEMANDU/ PENASiHAT PM sila guna otak fikir cara penjimatan lain atau mencari punca pendapatan lain , bukan menyelesaikan masalah dgn mengorbankan kebajikan rakyat.

    ReplyDelete
  6. Minyak naik lagi besok? Mari kita jangka apa mereka akan kata.

    "Fikir positif. Kalau dulu buat 2 kerja, kini buat 9 kerja," - Pakar Motivasi.

    "Ini semua ketentuan Illahi. Tetap taat pada pemerintah," Ulama

    "Biar minyak naik. Janji tanah melayu tak digadai Anwar,"

    "Orang miskin pakai RON95 lah," Menteri Jaga Duit.

    "Tukar kereta kepada motor," Menteri Jaga Jalan.

    "Minyak dinaikkan sebab nak rakyat berjalan supaya lebih sihat," Menteri Jaga Kesihatan.

    "Minyak kita lagi murah berbanding kutub utara," Menteri Jaga Bisnes.

    "Rakyat masih ke stesen minyak, maknanya rakyat sokong kenaikan harga minyak," Menteri yang pergi tengok Maharaja Lawak.

    "Inilah masa aku perlu ganyang Umno habis-habisan" Anwar kata

    "Strategi yang baik untuk capai putrajaya" kata pakar strategi PKR Rafizi Bapok

    ReplyDelete
  7. Jalan mudah-kenapa bayar gaji tinggi - klu ini solution dia bdk lepasan UPSR boleh buat keputusan mcm ni.

    ReplyDelete
  8. Nak naik tu berpada pada lah! Harga rumah naik pun belum dpt dikawal, naik lagi harga minyak. Rakyat belum reda sebu didada nak tambah sebu dan serabut. Naiklah sikit sikit. Boleh kami adjust mana yg patut! Gaji kami bukan naik 10% setahun. Kalau Peg Kerajaan yg kerja kat LHDN tu lain lah! Bonus bertepek tepek! Kami ni siapa? Pandang pandang lah sikit kami yg kat bawah ni!

    ReplyDelete
  9. bersiap sedialah pru14 nanti..
    sokongan terhadap kerajaan makin lama makin malap..
    golongan yg belum pernah mengundi ni /neutral sikit lg yg akn menjatuhkn kamu pak ajib..
    gunalah taggungjawab yg di amanahkn dgn sbaik mungkin bkn sbaliknye...

    ReplyDelete
  10. Apsal kat pengkalan kubor tak sebut pasal minyak naik?

    ReplyDelete
  11. Kerajaan Janji ditepati...cam gitu la, janji harga minyak naik, nak dekat raya haji plak tuh..

    ReplyDelete
  12. enatahlah aku ni, nak undi puak pembangkang tak menyakinkan masa depan akidah, undi pemerintah pula, depa mementingkan perkara tak berfaedah(berbelanja boros). ada sahaja kos melepas dari setiap pihak. baik aku tak undi sapa sapa lagi baik. semua parti kat malaysia ni berdosa dengan rakyat.

    ReplyDelete
  13. Agaknya nilah cara kerajaan tolong tokey2 cina kasi naik harga barang...tarik subsidi minyak ikut suka dia..lepas tu kononnya akan kutip GST 6% dari tokey cina ni balik... Tapi kena ingat GST 6% tu kita yg bayar bukan keluar dr poket tokey cina... Kalau berani sangat kenapa tak diapongkan harga minyak RON 95 ikut harga pasaran...mcm ROn 97.. itu baru adil utk semua rakyat.. Jadi kerajaan tak ada alasan nak naikan harga minyak lepas ni...sebab subsidi tak ada... bolelah kerajan bagi BR1M sampai bila2...bukan abiskan duit tu buka pejabat PM kat sebelah White House...Dia berucapkan di PBB pun banyak negara yg tak ambil endah apa yg Najib cakap...skrg ni janji BN semuanya dah jadi capati...

    ReplyDelete
  14. Kalau takat nak potong subsidi petrol tak payah upah PEMANDU sampai berpuluh ribu sorang bagi nasihat hampeh tu, cukup upah nenek aku ja. RM2 sekali mintak nasihat bab ekonomi.

    Elakkan pembaziran wang rakyat bayar gaji makhluk2 macam tu.

    ReplyDelete
  15. (( Rahsia Dibuka )) - UMNO Mahu Jatuhkan Azmin SEKALI Lagi!!

    Walaupun akhbar Utusan Malaysia meletakkan gambar lucah Azmin bersaiz A4 di muka depannya, ia tidak pun releven oleh rakyat selangor, malah seluruh rakyat Malaysia sekalipun sgt yakin dgn kreadibiliti Azmin sbg MB Selangor yg baru...

    Bukan itu saja, penyokong BN bertubi2 mahukan Azmin menjadi MB baru dgn 'menjilat' kembali khalid bg menidakkan Wan Azizah sbg MB yg baru...

    Wan Azizah yg tidak dpt bertanding pada pru yg lepas hanyalah orang tengah Anwar utk menguatkan lg PKR di Selangor. Memadai hanya berada di dun... dan Nurul Izzah di parlimen...


    UMNO nak buat apa skrg?
    Adakah UMNO mahu meletakkan Video Lucah 3G Azmin di Muka Depan Akhbar pujaannya?... Cubalah...

    Yg pasti semakin ramai penyokong BN yg sukakan Azmin selepas ini...

    Sayang selangor.. sayang PKR...

    TAHNIAH ANWAR... TAHNIAH WAN AZIZAH... :-D


    Sumber berita

    >>>> Klik Di Sini

    ReplyDelete
  16. Idris Jala ni bagaikan Trojan horse DAP. Isteri dia Cina kan. Dia memang saja nakkan Najib goes down. Saya penyokong UMNO ni pun sakit hati harga petrol naik. Najib, adakah anda tidak tahu membezakan yang mana sabotaj, yang mana genuine nasihat? kalau tidak boleh, maka tak layak dipanggil PM.

    ReplyDelete
  17. Teringat pula kepada kereta lembu. Satu hari minyaknya hanya 80 kg rumput segar dan air . Mentanance free pula. Bila dah condem masih ada harga lagi.
    Mungkin ini satu cara alternative untuk mengurangkan pergantungan kepada subsidi minyak petrol. Dan jangan lupa kereta kerajaan pun tukar pakai kereta lembu.
    Lembu mungkin naik harga . tetapi usah bimbang harga lembu memang terus tinggi macam harga rumah yang terus meningkat.
    Apa kata kalau rakyat mula tukar dari proton ke kereta lembu atau kereta kerbau. Minyak naik no problem.

    ReplyDelete
  18. Najib pn silap gak, sepatutnya naik harga minyak sebulan sebelum PRU14 nnti, naiklh lebih sikit 60sen ke baru rakyat gembira dgn pemerintah....... nnti berduyung2 ahli PKR, DAP n PAS masuk Umporno....... A.B.U.....

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.