Monday, October 6, 2014

Selepas Meminta MAIS dan JAIS DiMansuhkan Kini Khalid Mempertahankan Pesta Arak


Oktober Fest Carlsberg Malaysia ( Pesta Arak ) yang dipromosikan secara meluas bermula 24 sept dikawasan Parlimen Shah Alam yang dimenangi oleh parti yang mendakwa hanya parti mereka sahaja Islam.

Kemudiannya Khalid Samad Ahli Parlimen Pas yang sering mempertahankan gereja memberi kebenaran supaya pesta ini dilanjutkan pada 25, 26, 27 Sept seterusnya bersambung 1, 2, 3, 4, 10 dan berakhir 12 Okt.

Tidak dinafikan hak minum arak boleh diminum oleh mereka yang agamanya membenarkan mereka minum arak. Tetapi dalam sebuah negara yang Islam menjadi Agama Persekutuan seperti negara kita Malaysia , hak itu mestilah ditunai secara tertutup dan tidak perlu dipromosi apa lagi dipestakan secara besar besaran begini.

Pesta arak yang dipromosi besar - besaran ini telah menjadi mungkar terbuka meskipun ia dilakukan dalam ruang bangunan tertutup. Sekaligus ia mencabar sensitiviti ummat Islam. Samalah seperti aktiviti hubungan seks luar nikah (pelacuran) yang dipromosi kepada umum, ia menjadi maksiat terbuka yang wajib ke atas pihak berkuasa dan seluruh Islam bangkit mencegahnya.

Jangan hanya memberi alasan kononnya perkara ini berada di luar bidang kuasa sedang akibatnya kelak akan melanda ummat tanpa mengenal dimana kuasa dan kedudukan mereka. Bangkitlah sebelum terlewat.Wahai makhluk yang bernama Khalid Samad. Pesta arak dan pesta seks adalah perkara yang sama. Tiada agama yang suka orangnya mabuk dan melacur. 

Sungguh memalukan apabila ada Ahli Parlimen parti Islam seperti ini. Sangat memalukan orang Islam, khususnya di Shah Alam, Selangor.

"tak apa, kita tak boleh halang sebab negara ini pelbagai kaum dan agama." kata Khalid

"Khalid Samad janganlah tunjuk sangat kejahilan anda", kata pemimpin kanan Pas.

Selangor diperintah oleh PR bukan oleh BN-UMNO. Dulu sebelum dapat kuasa janji nak tutup kilang Carlsberg tetapi apabila pengundi sudah percaya dan mengundi si Khalid ini maksiat arak dan pelacuran semakin berleluasa? 

8 comments:

  1. Biar denggi ngajar dia... namrut juga mcm tu, sekor nyamuk jer masuk telinge neh ! Terpekik terlolong !

    Biar aku seruuu....

    ReplyDelete
  2. Tolong seru la ni jugak

    ReplyDelete
  3. Org mcm ni lah yg disukai oleh dap dab pkr.....

    ReplyDelete
  4. pok nik tak kata ape pun....hadi pun diam je...exco jaga agama Selangor, lagilah sejak dapat kuasa baru dan MB baru, diam menikus....paling senang exco tu cakap, saya tak dimaklumkan ape-ape pun...

    Puuuitttt....macam haram je...munafik dorang ni....

    kalau BN yang kata tak boleh haling sebab masyarakat majmuk, tak cukup tanak dorang buat ceramah kutuk sepanjang masa....

    ReplyDelete
  5. Kalu yg cakap tu sharir samad, dah sah pas akan tabal dia kafir laknat dan umno penganjur arak.

    ReplyDelete
  6. Makin BINATANG BUAS si PENDATANG KAPIRDAJAL berpesta arak dan wanita ala-PELACUR ni - ini mesti angkara si DAPBANGKAI/PKRSODOM serta tuan Barat-ZIONISnya!

    Mana JAIS dan MAIS, yang boleh membenarkan pesta arak “Octoberfest” dipromosi dan telah begitu lama sejak Sept. lagi, dan juga secara besaran dan terbuka di Negara Islam, pusaka nenek moyang kami ini, apalagi kita baru sahaja meraikan Aidil Adha yang mulia?! UMNO/PAS juga telah GAGAL mempertahankan ISLAM/umatnya serta NEGARA ISLAM kita ini!!

    Pesta arak “Octoberfest” ini sebenarnya berasal dari budaya Barat-Zionis Jerman (lihat di http://en.wikipedia.org/wiki/Oktoberfest), yang mana budaya haram dan amat biadap ini, yang mengagungkan pesta arak besaran serta wanita berpakaian ala-PELACUR (pakaian tradisional mereka diLACURkan) , ini juga sering menyebabkan masyarakat Islam Jerman merasa terhina dan tersisih. Tetapi undang-undang Jerman/Barat-Zionis yang sering melaungkan hak asasi “kesamaan” terutamanya terhadap dunia Islam, boleh pula mendiskriminasi hak dan budaya masyarakat Islam yang mengharamkan arak. Bahkan, umat Islam tidak dibenarkan mengadakan pesta Ramadhan yang suci walau sehari dan hanya di Berlin, dan tiada hari cuti rasmi untuk Hari Raya Aidilfitri dan Aidil-Adha kecuali di Hamburg. Bahkan wanita Islam bertudung tidak dibenarkan bekerja sebagai guru mahupun dalam JPA Jerman.

    Namun demikian, NGO-NGO Jerman seperti Konrad Adeneur, Neuman Stiftung Foundation, Yayasan Kristian Jerman dsbnya amat aktif di Malaysia, kononnya mahu memperjuangkan hak asasi “kesaman-kebebasan” Bukan Islam di Negara Islam kita ini - sedangkan di Jerman, Islam/umatnya makin dibenci dan didiskriminasi, serta anak-anak muda Islam dirosakkan dengan perancangan teliti, budaya Islam mereka, terutamanya melalui sistem pendidikan, dan media-massa yang amat bebas, termasuk yang mempromosi cara hidup homoseksualiti, meminum arak, berjudi, hubungan seks bebas dan pornografi (termasuk di stesyen biasa TV contohnya stesyen sukan, selepas tengah malam)!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  7. Sepatutnya juga, tanggungjawab memantau sebarang penghinaan dan gertakan terhadap ISLAM/umatnya adalah di bawah DYMM Kesultanan Islam/Melayu bersama MAIN; bukan di bawah UMNO/PAS, apalagi parti-parti politik ini yg. makin dikuasai si LIBERAL-PENGKHIANAT. Lihat artikel yg. sungguh bernas ini yg.membuktikan tentang Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) di bawah kuasa DYMM YDPA/Kesultanan Islam-Melayu, sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari Kerajaan negeri/Kerajaan Persekutuan mengikut Perlembagaan Persekutuan. Dan artikel yg. sungguh bernas ini juga membuktikan begitu jelasnya pengiktirafan pelansongan kuasa Eksekutif Raja/Sultan Islam-Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari semasa penjajahan British-Zionis pun, hingga semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. mempertahankan ISLAM/umatnya – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012.

    Maka mengapa Malaysia sebagai NEGARA ISLAM, harus menjaga hak dan budaya Bukan Islam yang haram dan biadap, contohnya menganjurkan pesta arak ala-Jerman/Barat-Zionis, yang memang sengaja mahu menghina serta menggertak ISLAM/umatnya!

    Bahkan, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad, mesti didakwa di Mahkamah Syariah kerana begitu biadap sebagai ahli parlimen Islam, mempertahankan pesta arak ini serta menghina secra tidak lansung undang-undang Syariah yang mengharamkan arak, serta menafikan Malaysia ini sebagai Negara Islam

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  8. Sultan selangor x leh buat apa ke

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.