Friday, November 28, 2014

Sebagai Membalas Akta Hasutan Dikekalkan DAP Terus Roboh Gerai Orang Melayu


Nasib peniaga Melayu di negeri pemerintahan rejim DAP terus semakin rakus melancarkan operasi ‘memerangi’ mereka dengan me­ro­­bohkan gerai makan yang di­usa­hakan.

Kejadian ini berlaku sebaik sahaja Perdana Menteri Dato Sri Mohd Najib Razak mengumumkan bahawa Akta Hasutan dikekalkan di Perhimpunan Agong UMNO.

Tiga peniaga berbangsa Melayu di Jalan Sungai Dua berhampiran Universiti Sains Malaysia (USM) di sini hilang mata pencarian apabila gerai yang diusahakan sejak 15 tahun lalu, dirobohkan pihak berkuasa tempatan (PBT) atas arahan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9 pagi semalam, gerai-gerai itu dirobohkan tanpa sebarang notis dan perbincangan.

Pemilik gerai sate, Roslan Bakar mendakwa, dia hanya mendapat tahu gerainya telah dirobohkan daripada seorang kenalan kerana ketika kejadian, dia berada di rumahnya di Bukit Gedung.

“Apabila sampai, anggota penguat kuasa sudah selesai merobohkan gerai kami dan hanya barang-barang niaga seperti meja dan kerusi berselerak di situ.

“Saya sangat sedih kerana selama 15 tahun berniaga di situ tiada sebarang masalah kerana tapak niaga kami dimiliki oleh sebuah syarikat swasta dan setiap bulan kami membayar sewa RM1,000,” katanya.

“Tindakan mereka tidak adil kerana kedudukan gerai bukannya di tepi jalan serta tidak mengganggu lalu-lintas.

“Apa yang menimbulkan persoalan, gerai peniaga Cina di ka­wasan lain yang secara terang-te­rangan berada di tepi jalan dan menye­babkan kesesakan dibiarkan,” katanya.

13 comments:

  1. Hang jangan cakap macam tu ooooo, rasis tuu......... ha ha ha
    Lu orang pikir lah sendiri. Teringat lagu Anak Kecil Main Api........

    ReplyDelete
  2. Inilah kelebihan berada dibawah cengkaman DAP.Hampa orang penenang mesti sangat berbangga,tak gitu ka?


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku melayu penang..
      aku undi DAP..
      aku bersyukur kerana kerajaan dap sangat baik sanggup meroboh gerai aku secara percuma....

      Delete
  3. Patutnya UMNO lawan habisan di MAHKAMAH - atas dasar DISKRIMINASI ke atas BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. MELANGGAR undg-undg Per. Perlembagaan 153 serta ROMPAKAN ke atas Tanah Rizab Melayu, oleh puak PEROMPAK dari PENDATANG RASIS DAPBANGKAI ni, seolah P.Pinang tu bapak PENDATANG depa punya! Yg. aku heran tu mana SPRM - TIDOQkah kat P. Pinang tu?!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/berita/nasional/lagi-kampung-melayu-bakal-hilang-1.13022, Lagi kampung Melayu bakal hilang, OLEH MOHD. FIRDAUS ISMAIL PENGARANG@UTUSAN.COM.MY | 14 Oktober 2014:

    PEMANDANGAN sebahagian Kampung Mutiara, Batu Feringgi, Pulau Pinang, yang bakal 'hilang' apabila penduduknya mendakwa akan dihalau tanpa menerima sebarang pampasan. - UTUSAN/ AZMAN ASMAYAT IM

    PULAU PINANG 13 Okt. - Sebuah lagi perkampungan Melayu di negeri ini iaitu Kampung Mutiara, Batu Feringgi di sini, bakal lenyap selepas lebih 200 penduduknya diarahkan mengosongkan kediaman masing-masing.

    Kampung berkenaan yang terletak berhampiran lokasi pelancongan popular di sini wujud sejak 1950-an dan menempatkan kira-kira 48 buah keluarga.

    Hari ini, penduduk kampung itu mengadakan demonstrasi bagi menyuarakan nasib mereka yang diarahkan berpindah tanpa pampasan dan rumah ganti.

    Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP) kampung berkenaan, Ismadi Abu Bakar berkata, masalah mereka bermula pada 2007 apabila tuan tanah yang menetap di Selangor menyerahkan notis pengosongan kepada mereka.

    Menurutnya, keadaan bertambah sukar pada 2012 apabila mereka diarah berpindah dengan notis terakhir diterima kira-kira tiga bulan lalu.

    Tambah beliau, arahan pengosongan itu membabitkan sebanyak 48 buah rumah penduduk yang terletak di lot A dan B manakala penduduk tidak dimaklumkan jenis pembangunan yang dirancang di kawasan tersebut.

    "Sehubungan itu, kami meminta pihak berkuasa campur tangan bagi membantu penduduk di sini yang tersepit. Majoritinya adalah penduduk asal di Batu Feringgi dan ke mana kami hendak berpindah selepas ini," katanya kepada pemberita selepas demonstrasi itu......

    (Teruskan membaca.......)

    Nenek TUA Sambal Petai .

    ReplyDelete
  4. Kaum org Melayu, tak kira dari parti mana pun, tak lagi terbuka mata dan dapat berfikir dgn betul siapa cinabeng2 Dap ni sebenarnya, bukan hanya PP, Malaysia pun boleh tergadai dan org2 Melayu akan merempat mencari rezeki jadi spt di PP skrg ni.

    Sedar2lah Malaysia ini asalnya Tanah Melayu, bukan tanahair milik asal pendatang bangsat merempat dari Tanah Besar China. Mengapa org2 Melayu memberi peluang merelakan bangsa bangsat ni berbuat sesuka hati mrk?

    ReplyDelete
  5. Bila aku tengok gambaq mcm. ni - GERAMNya aku! BANGSAT betul si kaum PENDATANG KAPIRDAJAL BABI HUTAN RASIS! Aku asyik minta ALLAH SWT HAPUSkan lu serta keturunan lu yg. juga jahat nak MAMPOS, oi si BINATANG BUAS semua!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ada kuasa...lu apa boleh buat??
      Ini penang kita punya...lu tak suka pegi mati lain negeri..

      Delete
  6. Rujuk komen Nenek Tua Sambal Petai, penduduk x sedo ke menumpang tanah org sela ni? hasil/cukai tanah sape yg bayo? ade ke penduduk yg bayo o tuan tanah kedaun yg bayo? jadi adil lh bila tuan tanah suruh keluar, ngape masa Gerakan jadi KM hangpa x usahakan dpt penempatan baru, ape cwgn Umporno x ade ke? kn masa tu Pak Lah PM x teringat ke nk minta tolong? mmg hangpa jenis melayu x reti nk usaha n rebut peluang, bila dh mcm ni salahkan PR pulak..... PK2 lh sendiri....

    ReplyDelete
  7. OI si anonSIAL 11.22, Oi anon-BANGKAI BABI 2.24am, aiya; lu manyak MABOK aaahh?! lu punya ekoq-ekoq ni si-PENDATANG/PENCEROBOH PELAHAP-KANGKANG-BABI-RASIS-KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?! Kami, BUMIPUTERA Islam/Melayu lu bilang sbg. 'PENDATANG' kat P. Piannag tu - CELAKA lu si PENDATANG BANGKAI BABI RASIS;yg. patut MAMPOS dari TANAH MELAYU kami ni!

    Lu manyak SODOM itu JUBOQ BABI aaahh - sebab itu lu mcm. ANJING KURAP aaahh?! Yg. lu benci sgt. BUMIPUTERA ISLAM/Melayu-UMNO kami apasal?!

    BANGSAT lu si PENDATANG RASIS CELAKA nak MAMPOS; PI JILAT KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM -si-ejen-ZIONIS-no-1!!

    ReplyDelete
  8. PEMBETULAN:

    OI si anonSIAL 11.22, aiya; lu manyak MABOK aaahh?! lu punya ekoq ni si-PENDATANG/PENCEROBOH PELAHAP-KANGKANG-BABI-RASIS-KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?! Kami, BUMIPUTERA Islam/Melayu lu bilang sbg. 'PENDATANG' kat P. Pinang tu - CELAKA lu si PENDATANG BANGKAI BABI RASIS;yg. patut MAMPOS dari TANAH MELAYU kami ni!

    Lu manyak SODOM itu JUBOQ BABI aaahh - sebab itu lu mcm. ANJING KURAP aaahh?! Yg. lu benci sgt. BUMIPUTERA ISLAM/Melayu-UMNO kami apasal?!

    BANGSAT lu si PENDATANG RASIS CELAKA nak MAMPOS; PI JILAT KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM -si-ejen-ZIONIS-no-1!!

    ReplyDelete
  9. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete
  10. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.