Sunday, November 30, 2014

Senang Saja Nak Bezakan Blogger Bangang Berbayar dan Blogger Sukarela Tidak Dibayar



Semalam Presiden Umno Dato Sri Mohd Najib Tun Razak menegur segelintir blogger yang 'makan gaji' dengan UMNO tetapi dalam masa yang sama balun UMNO bagai nak rak.

Mungkin tidak ramai yang mengetahui bahawa UMNO ada membayar blogger untuk mempertahankan UMNO sendiri. Bagimana kita nak kenalpasti blogger tersebut.

Ada beberapa kriteria untuk mengenalpasti blogger tersebut iaitu:

  •  Blogger ini sentiasa akan berada bersama dengan pemimpin kanan UMNO maknanya muka blogger ini terlalu mesra dengan pemimpin UMNO
  • Blogger ini akan sentiasa berselfie dengan pemimpin UMNO maklumlah blogger istimewa
  • Blogger ini mempunyai akses untuk masuk mana-mana premis UMNO dengan tujuan untuk berbincang bagi menyampaikan maklumat dalam blognya.
  • Beliau akan sentiasa sokong apa saja keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan UMNO termasuk memansuhkan ISA dan Akta hasutan 1948 sebelum ini.
  • Tapi jika blogger ini tidak puashati beliau akan londeh sehabis mahu semua keburukan UMNO secara terperinci termasuk jenis, harga dan bilangan beg tangan Datin Seri Rosmah Mansor. Siapa yang ada maklumat berkenaan ini jika bukan orang yang terdekat sahaja.
Walaubagaimana pun ramai blogger sambilan diluar sana yang tidak dibayar tidaklah 'melondeh' keburukan pemimpin UMNO sehingga ke tahap sedetai-detainya sebab mereka tiada akses untuk mengetahui semua itu, namun mereka masih menyokong UMNO mahu pemimpin UMNO melakukan yang terbaik buat rakyat.

Mereka mahu pemimpin UMNO berubah atau takut nanti UMNO akan diubah oleh rakyat. Desakan ini berlaku sejak tahun 2008 lagi namun sehingga kini pemimpin UMNO masih ditakuk lama tak boleh ditegur langsung.

Mungkin perkataan bangang yang dimaksudkan oleh PM mungkin lebih sesuai ditujukan kepada bloggers yang ada brokers, kerana DS Najib ada menyebut "bloggers ini cari makan dengan siapa?".

Yang 'cari makan' cukup sepadan dimaksudkan spesis 'bloggers package' atau 'golongan brokers' yang menjadi parasit dalam parti UMNO. Jenis yang bila sudah habis dana, minta lagi kat parti tapi tak dapat.. kemudian serang UMNO. Tahun yang sudah pernah berlaku. Ada grouplah bagai... Akhirnya dipergunakan orang, habuk pun tak dapat..

Harap lepas ini akan ada kumpulan blogger yang lebih baik untuk mempertahankan UMNO. Kami tidak sedikit pun tersinggung dengan perkataan bangang yang dikatakan oleh DS Najib kerana kami bukan blogger yang dimaksudkan.

7 comments:

  1. Ada blogger yg kerja kutip duit sana sini konon nk beri kpd ramai bloggers lain dibawah jagaan nya tapi masuk poket sendiri.
    Berkepak mcm blogger handal sgt.

    ReplyDelete
  2. Blogger skrg mmg mcm tu 'carimakan' bro cuma Umporno yg x leh baca kelentong blogger2 ni, mmg betoi kata Tun M yg cerdik dlm umporno akan menipu yg bodoh, mrk ni sentiasa cari peluang nk songlap/tipu sama mcm pemimpin umporno menipu melayu cuma semasa PAU brsemangat mcm Dato Sago pahlawan Perak pastu balik kwsn masing mcm biasalh yub 'menipu' aje koje mike....

    ReplyDelete
  3. Oi anon-11.36pm, aiya; lu manyak MABOK aaahh? lu jgn. nak mENYAMAQlah! ! lu punya ekoq-ekoq ni si-PENDATANG/PENCEROBOH PELAHAP-KANGKANG-BABI-RASIS-KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

    BANGSAT lu si PENDATANG RASIS CELAKA nak MAMPOS; PI JILAT KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM -si-ejen-ZIONIS-no-1!!

    ReplyDelete
  4. Awatlah YAB PM kita ni boleh menggelar blogger pro-UMNO ‘BANGANG‘ - aku syak beliau diHASUT PUNAHsihat-LIBERAL-BANGANG yg. tengah BERDENDAM membara, akibat dikutuk dan didedahkan si para blogger pro-UMNO yg. JUJUR, BERANI, TEGAS dan TIDAK TAMAK KUASA/PUJIAN (BUKAN PEMBODEK-mcm-KULI)!

    Aku tak setuju MO ‘attack‘ hanya pd. PEMBANGKANGTERKANGKANG, tapi juga perlu pd. mana-mana si MUSUH ISLAM/umatnya dari dlm. UMNO/BN sendiri serta pemimpin UMNO-LIBERAL/TAMAK KUASA-PENGKHIANAT-BANGANG, kerana yg. diperjuangkan utamanya oleh PENCINTA-UMNO-TULEN, adalah ISLAM/umatnya, sbg. “TIANG TUA“ UMNO, supaya “RUMAH ADAT“ UMNO TIDAK diROBOHkan puak PENGKHIANAT ni (lihat makna "Tiang Tua" dlm. adat Melayu berzaman kita ni di - http://kesenianrahmat.blogspot.com/ , Rumah Adat Melayu, 11 Desember 2011)!

    Tapi kalau pemimpin UMNO ANGKUH yg. TAK nak MENGHARGAI jasa dan penat-lelah blogger-blogger pro-UMNO yg. JUJUR/IKHLAS/BERANI, tapi asyik nak TUNDUK pd. HASUTAN DALANG-DUA-MUKA-Islam/Melayu LIBERAL serta kaum Pendatang KAPIRDAJAL RASIS termasuk dlm. BN sendiri – percayalah, akan hilang terus KEPERCAYAAN pd. UMNO sedangkan UMNO bukan kepunyaan depa dan KETURUNAN depa saja, tetapi adalah kepunyaan SELURUH umat Islam/Melayu, untuk MEMPERTAHANkan ISLAM serta hak mereka dari mana-mana PENGKHIANAT agama/bangsa/negara!!

    Dan mulai sekarang, JANGAN lagi dok PERTAHANKAN pemimpin UMNO yg. asyik diKEJI puak PENGGANAS Siber DAPBANGKAI/PKRSODOM kecuali pemimipin Islam/Melayu-UMNO TULEN– biaq pemimipin UMNO-BANGANG, pi terus layan-mcm-“anak emas“ si puak MUDA-LIBERAL yg. KONONnya “generasi-proaktif-X/Y-DIGITAL“ dan mendabik dada-dgn-angkuh “I-moden/moderat/cergas/progresif- jenis liberal-tau you“, namun asyik terus TIDOQ/BERZUMBA/BERGLAMER-termasuk-bersosial-ala-omputih-di ‘CAFE‘ mcm. biasa, bila ejen-ejen si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-Zionisnya, terus MENYERANG bertubi-tubi ISLAM/umatnya yg. termasuk Kesultanan Melayu kita, serta hak Bumiputera, kat sosial media!

    Nenek TUA Sambal Petai.

    ReplyDelete
  5. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete
  6. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  7. Saya mau mengucapkan terima ksih g tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tingginya kepada AKI JEYAPATI , saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun di singapore, dengan gaji lebih kurang 2.5jt/bln, tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari, apalagi setiap bulan harus mengirim ortu di jawa, sudah lama saya mengetahui roomnya AKI ini, juga sudah lama mendengar nama besar aki, tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng Saja.
    tetapi kemarin waktu pengeluaran 8924 , saya benar2 tidak percaya & hampir pingsan, angka yg diberi aki 8924 ternyata tembus, awalnya saya coba2 menelpon, saya bilang saya terlantar di singapore, tidak ada ongkos pulang, terus beliau bantu kasih angka 8924 setelah saya bantu mahar 8 juta.mulanya saya tdk percaya,mana mungkin angka ini keluar, tapidengan penuh pengharapan saya pasangin kali 100 lembar, sisa gaji bulan januari, ternyata meledak….!!!
    dapat BLT 750jt, sekali lagi terima kasih banyak AKI JEYAPATI, saya sudah kapok kerja jadi TKI, rencana minggu depan mau pulang aja ke sukabumi.buat aki,saya tidak akan lupa bantuan& budi baik aki.HUBUNGI AKI JEYAPTI DI NO INI 0852-4228-0055. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.