Saturday, November 15, 2014

Surau Batu 15, Sudah Jadi Tempat Untuk Menghasut Mahasiswa UUM




Seorang sahabat berkongsi gambar-gambar yang diambil beliau di Surau Batu 15, Jalan UUM, Sintok Kedah, merujuk kepada perhimpunan mahasiswa “Grand Speaker Corner” bertajuk “Autonomi Mahasiswa” bersama Fahmi Zainol pada 14 Nov 2014.

Mari kita buat pernilaian sendiri berhubung majlis tersebut berdasarkan gambar-gambar yang dipaparkan di atas ini. Apakah begini bakal pimpinan negara yang kita harapkan?

Dulu Teo Nie Ching, ketika jadi Ahli Parlimen DAP Serdang masuk ke dalam surau di Kajang beri tazkirah masa bulan Ramadhan.
Kini ada versi baru, Bawani, ahli Parti Sosialis Malaysia (PSM) masuk di sebuah surau berhampiran UUM untuk beri tazkirah.

Kali ini pendengarnya pelbagai bangsa yang masuk ke dalam surau ada yang tidak menutup aurat. Apakah yang mereka ini begitu terdesak untuk menghasut mahasiswa.

Tindakan ini jelas amat biadap dan kurang ajar. Mahasiswa pro PAS di UUM sudah tidak merasa apa apa rumah Allah dipergunakan sebegitu rupa?

Mahasiswa UUM sudah boleh melihat sendiri kelakuan sebenar pelajar pelajar pembangkang ini. Usah beri muka lagi kepada mereka untuk perbodohkan mahasiswa.

Ayuh bangkit pertahankan kesucian Islam dan maruah agama di UUM. Tindakan mereka ini sudah terlalu kurang ajar. Pihak berkenaan perlu ambil tindakan tegas terhadap mereka yang menjatuhkan imej rumah ibadat umat Islam ini.

11 comments:

  1. Jabatan agama islam negeri
    Tok sah tunggu dah kot...

    ReplyDelete
  2. Mana MAIN/JAIN utk. MENASIHATI Raja-Raja Melayu terutamanya DYMM YDPA - utk. dgn. amat TEGAS, MELINDUNGI KESUCIAN agama ISLAM kita? Lihat juga KEBIADAPAN si kaum PENDATANG KAPIRDAJAL kat Surau SUCI kita ni - sampaikan boleh pakai seluaq pendek lagi dan berceramah MENYOKONG anak-muda MERUSUH demi mamat-SODOM-kelawaq tu?! Bayangkanlah umat Islam masuk KUIL HINDU berceramah politik-DAJAL mcm. ni - tentu takkan diBENAQkan!

    Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini tentang TANGGUNGJAWAB amat BERAT ke atas, Kesultanan Islam/Melayu utk. MEMPERTAHAN/MELINDUNGI Islam, mengikut undg-undg Perlembagaan pun, di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ :

    Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam

    Haji Mahamad Naser bin Disa[1]

    7 April, 2012

    Islam Agama Negara: Undang-undang Tertinggi Negara

    Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi di Negara ini memartabatkan Islam sebagai Agama Negara – Fasal 1 Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan – “Islam adalah agama bagi Persekutuan;” atau dalam teks asalnya “Islam is the religion of the Federation;”[2] Jika diterjemahkan ke bahasa Arab ia bermaksud – “Al Islam deen alDawlah”. Bersandar kepada ketinggian kedudukan Islam sebagai Agama Negara ini, Fasal 1 Perkara 37 Perlembagaan Persekutuan mewajibkan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk membuat satu komitmen atas nama suci Allah dengan melafazkan sumpah – wallahi; wabillahi; watallahi untuk memelihara agama Islam pada semua masa. Lafaz sumpah ini dilakarkan secara khusus di dalam Jadual Keempat Perlembagaan Persekutuan.

    Atas sifat dan kedudukan Baginda Yang Di-Pertuan Agong sebagai Ketua Utama Negara (The Supreme Head of Federation), semua pihak yang ada hubung kait dengan pemerintahan Negara ini juga terikat untuk melaksanakan sumpah berkenaan kerana segala urusan pemerintahan dalam Negara ini bersumberkan kepada kuasa eksekutif Baginda sebagaimana yang termaktub dalam Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan. Justeru, berpaksikan kepada kedudukan Islam sebagai Agama Negara dan komitmen Ketua Utama Negara, segala agenda Negara sama ada dalam bentuk dasar mahupun perundangan semestinya berpaksikan kepada prinsip Islam dan tidak boleh sama sekali menyanggahi atau menjejaskan ketinggian dan kedaulatan Agama Negara…..

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  3. Buat report kpd majlis agama negeri la ... bukannya dia ada tunggu semua surau n masjid 24/7 .... makcik sambal belacan pun takde 24 jam kat surau .

    ReplyDelete
  4. Bodoh punya Melayu kasi lancau pun ada dlm surau.

    ReplyDelete
  5. Harini, UMNO, UUM lah BERBUIH nak tindakan diambil - harapnya akan TERBUKTI! Dah JEMU - bising sekejap, tapi habuk pun TARAK! MUSUH Islam/Melau terus makin BUAS - esok makin berlambak MASJID dan SURAU mungkin depa akan CEROBOH lagi!!

    UMNO Johor baru saja cakap - kata janji kan diTEPATI dan akan prihatin aduan rakyat terutamnya BUMIPUTERA Islam/Melayu; jadi tolong BUKTIkan!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  6. BUKAN ISLAM MASUK SURAU
    ORG ISLAM SEMBAHYANG ATAS TAR

    ReplyDelete
  7. Aku masih GERAM betullah tengok gambaq mcm. ni! Si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI/PKRSODOM ni pikiaq depa boleh buat apa saja termasuk MENCEROBOH SURAU SUCI kita . pakai pakaian tak sopan, ceramah dpn. MIMBAR SUCI, bercampur lelaki perempuan, ceramah sokong politikSONGSANG-puak SODOM dsbnya - DASYATnya PENGHINAAN ini!

    Bayangkanlah kalau Bukan Hindu masuk KUIL mcm. depa pula TUAN - mungkin ada RUSUHAN! Tetapi si Islam/Melayu dlm. gambaq tu bole pula terima mcm. si KULI-BANGANG!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  8. Tahalus bavi Pas pis pus pussy pusingan U terhadap kafir harbi laknatullah

    ReplyDelete
  9. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete
  10. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  11. Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.