Monday, December 15, 2014

Punca Utama Ibrahim Ali Membangsatkan Lima Pemimpin Umno Kerana Mengkhianati Perjuangan


Kecoh satu Malaysia apabila pemimpin Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) mula menyerang beberapa pemimpin UMNO yang disifatkan sebagai mengkhianati perjuangan sebenar ke atas orang Melayu.


Perkasa menyifatkan tindakan segelintir pemimpin UMNO yang mempertikaikan peranan Perkasa dan Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) dalam mempertahankan Melayu Islam sebagai bangsat.

Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali berkata orang Melayu Islam di negara ini di negara bukan sahaja berdepan dengan musuh-musuh nyata seperti DAP yang dtadbir oleh Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng tetapi terpaksa berdepan dengan Melayu liberal.

Tanpa berselindung, Ibrahim menamakan lima pemimpin tersebut iaitu Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed, bekas ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Saifuddin Abdullah, Spekaer DUN Sabah Datuk Seri Salleh Said Keruak, Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin dan Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun.

Menurut Ibrahim, kerana mereka inilah perjuangan terhadap orang Melayu yang menjadi teras dalam perjuangan UMNO akan terhakis dan akhirnya Melayu dipinggirkan

“Kita bukan hendak bermusuh dengan mereka tetapi kalau kamu tidak membantu Islam dan Melayu, jangan ganggu PERKASA dan ISMA.

“Tidak terbilang usaha-usaha kita tidak termasuk yang terakhir PERKASA sudah menjadi tulang belakang kepada Konvensyen Perpaduan Nasional baru-baru ini yang melahirkan 55 resolusi yang dirasmikan oleh Tun Abdul Hamid Mohamed.

“Apakah itu bukan sumbangan dan perjuangan PERKASA yang kita lakukan bagi mempertahankan kesucian agama dan orang Melayu?

“Bangsat betul mereka ini,” katanya ketika menyampaikan ucapan di Persidangan Agung Tahunan Ke-5 PERKASA di sini.

Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Tok Him terus membidas tindakan 25 tokoh Melayu yang menghantar surat terbuka kepada rakyat Malaysia baru-baru ini.

Kata Tok Him, kumpulan tersebut hanya berani mengkritik PERKASA dan ISMA tetapi dalam masa yang sama menjadi pengecut bila berdepan bangsa lain.

“Kalau mereka hendak keluarkan pendapat kepada kerajaan, keluarlah, kita tidak halang sebab kita amalkan kebebasan, berilah pandangan. Haramjadah apa hendak sentuh perkasa sentuh ISMA?

“Berani tegur sesama Melayu tetapi musuh sebenar mereka tidak berani tegur.

“Kalau betul hendak tegur, tegur sama Dong Zong, Hindraf, DAP dan puak-puak Kristian yang cuba memecahkan maruah Islam. Kenapa Perkasa dan Isma sahaja yang hendak disiasat?,” soalnya.

“Ada yang nak bergambar dengan Presiden PERKASA pun takut sebab ada yang nasihatkan supaya jangan dekati PERKASA.

“Saya tak pernah undang mana-mana ahli atau pemimpin UMNO sertai PERKASA.

Kenyataan ini mengundang kemarahan beberapa blogger UMNO yang menggelar Datuk Ibrahim Ali sebagai gedebe, katak, rasis.

Ada juga penyokong UMNO yang mempertikaikan Ibrahim Ali tidak layak berjuang atas tiket Melayu kerana bertanding dalam pilihanraya pun kalah berbanding Khairy dan Nur Jazlan.

Sementara itu desas desus mengatakan Nur Jazlan mula didekati oleh beberapa pemimpin pembangkang untuk menariknya menyertai pembangkang semakin kuat. Walaubagaimana pun seperti biasa beliau menafikannya.

Dalam politik apa pun boleh berlaku kerana perjuangan mereka bukan lagi bersandarkan perjuangan sebenar UMNO.

22 comments:

  1. Perkasa kena daftar sebagai parti politik baru boleh cerita perjuangan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana NGO lain spt Bersih, Negaraku, Dong zon, Hindraf dan pelbagailagi tu... Perkasa adalah NGO.

      Delete
  2. Itulah pemimpin melayu kebanyakan penting diri sendiri yang dibawah sokong nak mampus tunggulah kehancuran bangsa melayu

    ReplyDelete
  3. Aku dan keluarga aku sokong Dato Ibrahim Ali dan PERKASA. UMNO sudah hampir tidak relevan lagi. Kalau terus menunjukkan sombong dan dangkal dan lebih sayang bangsa lain dari bangsa sendiri, GO TO HELL WITH UMNO. Hidup Dato Ibrahim Ali dan Hidup PERKASA.

    ReplyDelete
  4. biasa tu pemimpin melayu cari makan jer...memang tepat pon, kalau dengan DAP dan musuh Melayu kecut telor tu tp kalau sesama bangsa dia ler juara bagai hihihi

    ReplyDelete
  5. pokoknya siapa yg memulakan serangan

    ReplyDelete
  6. Saya bermohon...
    PERKASA daftar sbg parti politik

    Pegi mampus lah dgn UMNO !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon juga Majlis Peguam didaftarkan sbg parti politik. DONG ZONG HINDRAF pergi mapos PKR Dap....

      Delete
  7. Kalau perkasa jadi parti politik, tambah satu lagi pihak, melayu dari pecah 3 tambah lagi satu, apa untungnya melayu?
    Lagi rugi, adala.
    Masalahnya pada kepemimpinan Najib.

    ReplyDelete
  8. aku ahli umno...tapi aku sokong dgn kata kata tok him...nak berjuang tak semestinya perlu
    berdaftar....kalau menang pilihanraya tetapi tak perjuangkan agama islam,raja raja melayu dan bangsa melayu pun tak guna jugak...

    azhar


    azhar

    ReplyDelete
  9. Tak setuju PERKASA dan ISMA jadi parti politik..klu dh join politik lambat laun akn jd spt UMNO gak...nk mng kena dpt undi dari cina gak...sdh pasti PERKASA kena jg ht cina gak

    ReplyDelete
  10. Dalam pemerhatian aku...UMNO pun dh jd mcm bangsat kerana melantikpemimpin bangsat untuk memimpin parti... pegi PAU untuk pemilihan pucuk pimpinan... asalkan masyuk... undi saja... tidak kira wlpn dah terang2 org yang diundi itu nampak membangsatkan perjuangan Melayu... celaka lah UMNO jika berterusan dengan keadaan sekarang

    pernah jadi penyokong tegar...

    ReplyDelete
  11. Macam mana tak bangsat dalam PAU berdegar-degar berjuang demi Melayu tapi bila habis PAU terus diam....

    ReplyDelete
  12. Hidup dato ibrahim ali.

    ReplyDelete
  13. UMNO ikut telunjuk MCA hendak undi Cina begitu juga PAS dan PKR ikut telunjuk DAP kerana undi Cina juga, Najib serta konco-konconya seolah-olah macam hendak beri kuasa kepada DAP. Yang paling untung MCA hanya air liur sahaja, macam-macam jenis jawatan Najib beri.Hai nasib......

    ReplyDelete
  14. nak sokong mana ye... lat talilat laili tamplung...

    ReplyDelete
  15. Ibrahim ali tak layak cakap soal perjuangan kerana beliau bukan pejuang rakyat hanya pejuang jawatan dan tempat dlm pentas politik negara.mengapa saya kata begitu..
    1. Dia lah antara punca2 kejatuhan umno negeri kelantan 1990 bila Semangat 46 di tubuhkan oleh ku lie dan bersatu dgn pas menumbangkan umno..bila dia rasa susah cari makan di luar parti kerajaan masuk balik umno dan jilat bontot Tun hinggalah di beri jawatan tim menteri selepas krisis Tun dan Anwar.
    2.PRU 11 menyaksikan sekali lagi Ibrahim Ali menjadi petualang kpd Umno bila berpakat dgn Pas dan menjadi calon bebas lambang Pas yg keputusan pas hanya lebihan kerusi 1 dun selepas PRK pengkalan pasir.Jika tiada pengkhianatan pada masa itu sudah tentu kelantan sudah dlm gengaman BN.
    3.Bila dia sudah di pecat ahli umno tubuh pekasa konon nya pejuang hak2 Islam dan melayu ttapi hanya sekadar menjadi golongan pendesak cita2 kotor permainan politik nya saja.Anwar dan Ibrahim Ali lebih kurang sama jer.Perosak perjuangan melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya.. skrg thn 2014
      Najib lg bangsat dr Tok Him

      Delete
    2. Org Kelantan memang cibai
      Tp seteruk lanun2 kt Johor tu

      Delete
  16. Isunya bukan Ibrahim Ali tetapi perjuangan UMNO kini adakah relevan terhadap orang Melayu

    ReplyDelete
  17. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete
  18. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.