Sunday, April 19, 2015

Lebih Baik Kita Undur Andai Kita Tidak Lagi Mendapatkan Sokongan - Tun M


Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mendakwa sokongan yang diberikan kepada perdana menteri kini hanya bersifat kepura-puraan.

Bekas perdana menteri yang bertanggungjawab menjadikan Malaysia sebuah negara yang dikenali di seluruh di dunia cuba membandingkan antara sokongan yang diterimanya daripada orang ramai semasa membuat keputusan untuk berundur pada 2003 dengan sokongan yang diterima oleh PM kini.

"Apabila seseorang merasakan beliau tidak lagi menerima sokongan, lebih baik beliau pergi (lepas jawatan)," kata Tun Dr Mahathir 


"Saya berundur, walaupun saya memiliki sokongan, tapi itu disebabkan saya menjadi perdana menteri terlalu lama.

"Tetapi, apabila rakyat menyatakan mereka tidak gembira, anda perlu respons, jangan hanya fikir diri sendiri, tetapi fikirkan rakyat yang anda pimpin, mereka yang di belakang anda.

"Apabila mereka tiada lagi, anda bukan lagi seorang pemimpin," katanya.

12 comments:

  1. Nak tanya Tun sikit,.Ngapa nangis masa umum nak letak jawatan dulu,ngapa pulak tarik balik kemudiannya dan hanya lepaskan jawatan 3 tahun kemudian.Adkah mula-mula nak uji sokongan ,bila Rafidah kata jangan letak jawatan ,kira adalah sokonga tu,masa 3 tahun di ambil utk tengok sejauhmana sokonga boleh pulih,malangnay PRU 1999 orang Melayu tolak Umno,dan BN hanya di selamatkan oleh undi bukan Melayu.Harapan keciwa,terpaksalah lepaskan juga jawatan.Terpaksalah patuh pada arahan Anwar '.... you yg patut letak jawatan'.Kaha,kah,kahBaik TM dudu diam-diam wirid dan sebahyang taubat banyak ,banyak, cukuplah cerita pasal orang lain,hentam orang lain,cerit poitik ,meninggi diri,dsb .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4.58pm

      Kamu ada masalah dgn Tun ker..
      Rasanya tentu kamu salah sorang penjilat dan pengampu tegar PM skrg.. gud for u bro !!

      Tp itulah hakikatnya... PM yg kamu sokong skrg cukup lemah. Syok sendiri. Dikelilingi oleh pengampu... stkt YES BOS.. habuk pun tarak

      Tun takkan tertekan sedikit pun dgn komen kamu. Nothing bro.. skdr komen picisan yg x ada nilai. Pemikiran pelajar thn 1 jauh lebih bernilai dr kamu...

      Come on lah bro Anon 4.58pm.. tunjuklah cerdik skit nak sokong Najib. Najib perlukan sokongan yg ada nilai... yg ada skrg cuma sampah. Bantulah Najib.. x perlu kutuk Tun. Tun x heran pun.... ok bro ?



      MAT UMNO PENDANG

      Delete
  2. ....



    ----------------------------------------------------------------
    (( Rahsia Tertutup ))- Puteri UMNO Tidak Kisah Tun M Keluar UMNO
    ----------------------------------------------------------------
    Tun jangan samakan keadaan Pak Lah dan Najib..
    Keadaannya sangat berbeza..

    Tun jangan samakan zaman Tun jadi PM lebih 20 tahun dgn Najib baru sepenggal lebih..
    Keadaannya sangat berbeza..

    Jadi, Tun keluar UMNO pun, penjilat2 Najib tak kisah sikit pun... Mereka tetap jilat Najib lah..!

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<




    ------------------------------------------------------------------------
    Rakyat RAYU Agar Anwar Dibebaskn & Pembunuh Antartuya DiTANGKAP Segera!!
    ------------------------------------------------------------------------
    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<




    -----------------------------------------------------------------------
    Selamatkan Malaysia - Perpaduan Hanya Akan Wujud Selepas BN Dikuburkan!
    -----------------------------------------------------------------------
    ** UMNO menyalak untuk perpaduan rakyat di Malaysia sejak dulu lagi.. Mereka bakal menyalak lagi penghujung tahun ini!!

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<

    ReplyDelete
  3. Nasihat kepada tun M berihat sajalah nikmati usia persaraan ini dn kepada macai2 jgn anggap org yg myokong Najib adalah jamuan.

    ReplyDelete
  4. Marilah kita ramai-ramai sokong Mahahtir,agar Umno dan BN bungkus,baru puas hati Mahathir.Lepas tu DAPigs akan bebaskan Anwar,aku sangat gembira kalau ini berlaku,kerana aku lebih tak suka Mahahtir berbanding Anwar.Aku dah buat persediaan utk menghadapi keadaan ketiadaan hak istimewa dan tiada subsidi, utk org macam aku yg berkulit sawo matang.Geng penyokong Mahahtir boleh lah berkepit di ketiak Mahahtir sehingga ke liang kubur nanti ,kroni Mahathir macam Diam diam memang mewah dan dia mungkin boleh tolong bagi subsidi dari poket dia.Anak Mahahtir pun kaya raya, juga mungkin boleh membantu.

    ReplyDelete
  5. aku hidup di zaman 4 PM dr husin onn smpilah najib.. yg paling lama zaman tun m.. masa itu aku rasa tun m akan mati di kerusi PM.. nmpknya tun beralah jugak.. setelah byk timbalan dicantasnya akhirnya paklah yg berjaya.. aku ingat tun akan benar2 bersara.. ttp tak juga paklah jd sasaran disuruh naikkan najib.. akhirnya paklah terpaksa berundur.. skrg najib pun sama juga ditekannya supaya najib berenti sehinggalah tun puas hati.. sapa plak lps ni tun? adakah tun nak jd pm semula? bila berlaku begini aku merasakan yg tun ada kepentingan dan bila kehendaknya tdk dipenuhi maka org itu akan diserangnya.. malanglah pd sesiapa yg jd PM selagi tun masih hidup.. aku dgr jwpn najib dlm tv3 itu hari apa yg aku paham dr jwpn najib itu ialah akhirnya dia terpaksa buat keputusan utk kepentingan rakyat bkn utk seorg individu bernama tun.. apa yg penting sgt jambatan bengkok sebengkok kote anwar tu pd tun? adakah ia lambang kote bengkok anwar sehingga satu mercu peringatan perlu dibina? paklah tak setuju jambatan bengkok tun marah skrg najib plak tak setuju jambatan bengkok pun tun marah sehingga aku tetanya siapa yg dpt projek jambatan bengkok ni sebenarnya? kalau dulu dizaman tun tiada sapa yg berani bersuara silap hb blh kena isa.. skrg zaman najib rakyat bebas memaki hamun najib termasuklah bini dia.. tiada sapa gentar termasuklah tun.. kalau dulu dizaman tun pecat anwar aku rasa mcm nak kencing atas kubur tun.. ttp skrg persaan itu dah takda ttp jgn pula tun mengingatkan kembali dizaman rejim tun dulu..

    ReplyDelete
  6. Saya pula hidup dizaman sebelum merdeka lagi.Janganlah cakap sembarangan. Siapakah timbalannya yang Mahathir cantas? Musa meletak jawatan. Ghafar dicantas oleh Anwar. Hanya Anwar yang digugurkan atas sebab yang semua orang tahu.Sebelum itu, Anwarlah pilihan Mahathir untuk menggantikannya.
    Tak payahlah bincang fasal jambatan bengkok kerana saya rasa ia boleh membawa banyak kebaikan kepada negara ini dan boleh menjejaskan ekonomi jiran di selatan.

    ReplyDelete
  7. Apa kata kita angkat TM jadi PM semula,biar kronisma dan nepotisma kembali berkembang biak,itu semua kan bagus ?.Ekonomi orang Melayu akan mendaki ke tempat teratas jauh melepasi 30 sasaran yg tidak mampu di capainya setelah 22 tahu dia berkuasa,TM marah pada Najib pasal 1MDB bukan pasal apa,tapi pasal Najib tak ikut cara dia, bagi je pada kroni,senang cerita,tak perlu susah kepala.BR1M pun silap cara,Najib bagi pada rakyat,itu tak betul sepatutnya rakyat yg kena beri tapi pada kroni supaya kroni boleh untung.Kes Altantunya pun sama , silap cara sepatutnya hakim korek-korek yg kena ada,lawyer pun misti yg rupa macam saya,suara macam saya...tapi bukan saya,baru betul.

    ReplyDelete
  8. pm suka gula gula ..hari hari kat tv bagi gula gula pada rakyat..kan sekarang rakyat dah kena kencing manis..kalau harapkan brim alamat mati kebulur la...

    ReplyDelete
  9. Org umporno kalau oposisi hantam Najib mrk kata fitnah tapi skrg mantan presiden umporno kutuk najib camno pulak? fakta 0 auta ? anoy 8.49pm awat hang tak repot najib yg hang diliwat anwar? bukti hang dh cukup kuat " kote anwar bengkok" mesti hang dh rasa..... hang ni x secerdik saiful la... saiful skrg senang lena tanpa kerja......jgn marah bro......

    ReplyDelete
  10. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.