Wednesday, July 29, 2015

Muhyiddin Dedah Najib Terima Wang 2.6b Dalam Akaunnya





Sebuah video yang memaparkan perbualan Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa wang jutaan ringgit disalurkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Video perbualan berkenaan dirakamkan ketika beberapa pengunjung menziarahi Muhyiddin di kediamannya di Bukit Damansara, Kuala Lumpur, malam semalam

Kebenaran inilah yang membuatkan Najib melambat-lambatkan saman terhadap WSJ dan Sarawak Report sebaliknya hanya mengharamkan kedua-dua portal tersebut beroperasi.

Sebelum itu Najib berpura-pura meminta PAC melakukan siasatan namun orang yang dikehendaki iaitu CEO 1 MDB Arul Kandasamy dan Jho Low enggan hadir dalam sesi pendengaran dan Jho Low hilang sehingga kini.

Malah Najib bertindak melantik beberapa ahli PAC termasuk pengerusinya Nur Jazlan ke dalam kabinetnya menyebabkan siasatan sebelum ini dibatalkan dan akan dibuat semula selepas perlantikan semula beberapa ahli PAC tersebut.

12 comments:

  1. kalau betul kita rakyat malaysia kena ambik tindakkan terhadap najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kslau tak betul pun kau ambil tindakkan pada Najib juga. Sudahlah ini semua emosi termakan pada konspirasi Tun.

      Delete
  2. Leaking news. (ada khabar angin mengatakan bahawasanya) nama TSMY ada dlm senarai maklumat yg diberitahu Justo lapor polis Thai. Dia terlibat secara langsung. PM sendiri awalnya terkejut tapi terpaksa ambil tindakan atas sebab bukti dan nasihat pakar. Pegawai dipejabat TSMY pun sudah tahu cerita lebih awal dan telah diarahkan utk mengemas barang. Betul ramalan Tun M ada orang Najib yg terlibat. Tapi Najib masih guna budi bicara dan tidak memecat TSMY dari UMNO walaupun ini satu kes ber profile tinggi.

    John doe.

    ReplyDelete
  3. Tak salah kalau TYSM atau Tun M jumpa Justo untuk mencari kebenaran. Justo watak untuk mengeliru rakyat tapi apabila persoalan pelaburan berbillion tidak dapt dijawap maka perhatian tak dapat dialih.

    Walaupun Tun M tak beri BRIM tapi Tun dah memberi banyak biasawa kepada pelajar Melayu untuk menjadi lebih bijak dan berfikiran rasional. Kebodohan Najib dan jemaah Menteri seperti. Said Keruak , Rahman Dahlan adalah apabila mereka tidak sedar rakyat sekarang lebih bijaak dari mereka

    ReplyDelete
  4. Kalau betul pun hanya donation untuk belanja pilihanraya (bukan untuk rasuah rakyat). Sumber donation hanya diketahui oleh Najib (rahsia orang bisnes - sama seperti pembangkang depa ada bagi tau ka sapa donate kat depa RM500 juta pada PRU13). Yang pasti bukan dari 1MDB (kalau tidak Najib tak kan berani suruh PAC siasat). Mungkin juga sumber donation dari duit UMNO yang dipegang oleh proxy Mahathir kerana dia begitu pasti duit masuk dalam akaun Najib.

    ReplyDelete
  5. Penjelesan panjang lebar 1MDB boleh baca kat sini..

    http://www.1mdb.com.my/bm/faq

    Baca baru boleh faham jgn terus tuduh mendapigs buta buat fitnah!

    ReplyDelete

  6. APA KEJADAHnya ni! Ingatkan dia ni BERUNDUR secara terhormat - tapi masih denagn GENG PENGKHIANATnya nak FITNAH YAB PM kita?! Kalau betul, pi buat lapuran polis!

    Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya olehsi PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS-PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu disyaki nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya! Bukan main lagi di majlis harijadi bapa dia baru-baru ini, dia dikelilingi si puak-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN, serta TAUKEH-TAUKEH PENJILAT dia!

    Org. KEDAH pilih UMNO utamanya, bukan pilih anak beranak PENGKHIANAT- yg. pandai BERPURA-PURA selama ni – maka ambil balik KEDAH dari keturunan PENGKHIANAT ni!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA! Dah tiba masanya MANGSA-MANGSA PEMBUNUHAN KEJAM ni dapat PEMBELAAN akhirnya!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  7. dengan ayat cakap di rumah macam tu terus macai angkat jadi bukti sah?
    Senang nya nk tipu kalau mcm tu. Mana dia fakta dan bukti. TS Muhyiddin baru digugurkan mestilah akan cari justifikasi utk salahkan Najib jugak...

    Tk ikhlas rupanya Muhyiddin ni.. bermuka2..

    ReplyDelete
  8. Apakata interview Muhyidin dan Mukris berhubung hal ini untuk percerahan sebenar. Ini mungkin video suntingan adu domba pembangkang kot. Mcm ucapan 1 jam jadi 4 minit.

    ReplyDelete
  9. Apapun TSMY orang yang bersih dan bebas dari skandal. Itu adalah FAKTA.

    ReplyDelete
  10. Apakata kita buat dialog antara rakyat dengan Najib....kata panglima bugis

    ReplyDelete
  11. Najib ada 2.6B di akaun peribadi untuk tujuan "politik" tetapi pembantunya Muhidyin dan parti UMNO pun tidak tahu ada begitu banyak duit di akuan Najib sehingga terdedah baru-baru ini. Jika Najib kata duit untuk parti, tapi semua orang pun tidak tahu kewujudan dana itu mahupun Muhidyin, ini logikkah? Tibalah masa Najib resign lah, negara sudah "menerima" sumbangan 2.6B ini dan masih mahu minta dari rakyat dari GST dan minyak. Bilang mahu improve ekonomi negara tapi tengok sekarang kadar pertukaran wang malaysia ke USD naik sehingga 3.9 Semua pelabur dari luar negara pun mahu lari sudah,tiada orang muhu invest. Itu wawasan 2020 jangan harap boleh dicapailah, kasih Lee Hsien Loong jadi PM lah dan dia janji wawasan itu akan tercapai. U tengok Lee Hsien Loong pun tiada banyak cerita digossip sebab Lee Kuan Yew dan anaknya semua betul-betul berkemampuan dan tidak corrupted.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.