Tuesday, July 28, 2015

Saya Bekerja Untuk Rakyat Jadi Saya Perlu Pertahankan Rakyat


Dalam isu 1MDB, saya tidak pernah dipanggil untuk berbincang dan saya mempunyai prinsip dan pendirian saya sendiri dalam mempertahankan hak rakyat, nama baik parti dan kepentingan negara. Jika kerana pendirian saya dalam isu ini menyebabkan saya digugurkan daripada kabinet maka saya redha,” kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Saya menerima keputusan Perdana Menteri untuk menggugurkan saya daripada Kabinet dengan hati yang terbuka.

“Sebagai Timbalan Perdana Menteri, saya telah terlibat secara langsung dalam pembuatan dasar-dasar kerajaan dan melaksanakan tugas-tugas yang dipertanggungjawabkan kepada saya dengan penuh amanah namun saya tidak langsung terlibat dalam 1 MDB,

“Selama saya berkhidmat, saya sentiasa mendokong semua dasar kerajaan dan menyokong kepimpinan Perdana Menteri,” katanya

Walaupun bukan lagi tersenarai sebagai salah seorang anggota Kabinet, TSMY akan terus melaksanakan tugas sebagai Timbalan Presiden Umno kerana Timbalan Presiden Umno adalah jawatan yang dipertandingkan bukan lantikan daripada Najib.

“… Saya akan terus memikul amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada saya dan mencurahkan khidmat bakti saya demi memperkukuhkan parti serta mengembalikan keyakinan orang Melayu dan rakyat kepada Umno.

“… Kepada ALLAH saya berserah,” katanya lagi.

26 comments:

  1. Ts Muhyidin, you never walk alone

    ReplyDelete
  2. salute tan sri.idup JOHOR!

    ReplyDelete
  3. Tan Sri,.. nothing to loose...pilihlah untuk menjadi Jebat..

    Takpe Najib Ah Kow pecat awak, .., sebab dia yg lantik awak..
    Pemilihan Umno, awak cabar dia pulak sebagai Presiden.. yg lantik awak adalah perwakilan, bukan najib..

    ReplyDelete
  4. Lingkup lingkup....Najib dah salah buat percaturan,barisan kabinet terdiri dr orng yg tk boleh kerja,rasuah,byk bini,ckp pandai,Pak angguk.yg paling sadis kementerian pelajaran bg pd orng yg dah gagal di kedah. TSMY,teruskan perjuanganmu kami rakyat Perak menyokongmu.

    ReplyDelete
  5. Tu yang Ah JIb Kor paling bacul, pecat setelah pemilihan Umno diarah untuk bertangguh... ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Call for UMNO EGM. Anyone got the balls?
      We need to topple Najib for the sake of UMNO.

      Delete
  6. Yop kami dari Selangor juga akan bersama BArisan Baru kepimpinan Umno INsya Allah, gerakan ini akan dinaungi oleh Negarawan tercinta Tun Mahathir MOhamad. Hidup Umno, Hancur... hancur.... hancur.... Najib dan kebatilannya.

    ReplyDelete
  7. Aku org perak dikl, aku hormat Sultan Perak, Tengku Mahkota Johor, Muhyiddin dan Shafie Afdal...yg berkata benar tanpa ampu

    ReplyDelete
  8. Bila dh takde kuasa baru cakap pasal rakyat..ingat pasal rakyat?
    Ini skrip sama mcm Anwar Ketom.. bila kena pecat peralatkan rakyat untuk buat huru hara jalanan..

    last2 rakyat yg dibodohkan.. liwat berkali2 tak mampu di nafikan

    TS Muhyiddin bodoh sbb terikut2 dgn perangkap MAMAK MADEEY.. mamak Madeey mmg nk jatuhkan TS Muhyiddin dr awal..tp game plan rejim Mamak amat bijak..

    clean his hand... Muhyiddin rasa seolah2 esok dia akan jd PM.. dilanggarnya boss nya tanpa fikir panjang..

    nah skrg Tun Mamak trsenyum puass.. Najib jgk takkan kekal lama dgn keadaan begini sbb Tun Mamak akan teruskan game plan jahat nya

    masakan Anwar yg begitu hebat berpengaruh pun dgn mudahnya Mamak jatuhkan.. ini kan pula Najib dan Muhyiddin..

    yg penting Mukhriz akan naik takhta tak lama lagi... we will see.... dont judge that old mamak man with one eye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2 TSMY has got the balls to tell Najib to own up.

      Najib owes the nation an explanation.

      Delete
    2. Yelah tu......

      Delete
  9. Pengerusi PAS dah di SUAP dengan jawatan MENTERI.....apa lagi nak kita harapkan?...Mana Integriti Nur Jazlan?...sepatutnya buat sementara mestilah tolak sehingga selesai penyiasatan PAC...

    ReplyDelete
  10. TPM kurang bijak....

    Siapa yg tak nak mempertahankan hak rakyat, parti dan negara?

    Semua pemimpin memang nak buat semua tu...

    Sebab tu Najib, suruh Auditor general, PAC, task force untuk buat siasatan...

    Itupun tak boleh nak sabar.... (saya pun tak faham, kenapa tak boleh nak bersabar)

    Jgn lah buat pengadilan di media sosial...yg penuh dgn berita palsu, fitnah dan berita yg bias

    Masalah dgn TPM ialah terlalu percaya dgn Mahathir...

    Akibat mulut longkang dialah yg kata 42 billion hilang/lesap...mana rakyat tak marah!!!

    Memang mahathir ni nanti takut akan masuk penjara bila siasatan keatas 1MDB selesai dan disahkan tiada duit yg hilang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin duit tak hilang..tapi masuk poket orang

      Delete
    2. Mungkin duit tak hilang..tapi masuk poket orang

      Delete
  11. Rasanya Najib dah explained everything...

    Kenapa masih tak faham dan tak tahu???

    Dia yg arahkan auditor general, PAC dan task force untuk siasat 1MDB dan dakwaan 2.6 billion masuk akaun dia...

    Lagipun, benda masih dalam siasatan, perlu ke najib nak cerita dari A - Z...??.

    Inilah kebodohan sebahagian rakyat Malaysia...

    Tak habis habis statement yg sama diulang ulang....padahal dah dah di explained banyak kali...

    Inilah akibat dari hati yg busuk yg bukannya nak mencari kebenaran tapi sebenarnya nak membuat kerosakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah dengar najib explain soalan yg tun tanya...

      Delete
    2. Tak pernah dengar najib explain soalan yg tun tanya...

      Delete
  12. semua percaya cash is king..ada king semua pakat anggok hulur kepala..hhhhhh

    ReplyDelete
  13. TSMY, salahkan diri awak sendiri kerana dipecat. Sejak 2009 awak pegang jawatan TPM, maknanya Najib sayang dan beri peluang pada awak. Tapi awak pilih TDM. Kalau x bincang fasal 1MDB pun x kan awak x baca media hari2 keluar laporan? Saya rakyat biasa pun tahu dan faham akan isu 1MDB ni dan dapat mengikuti segala tindakan dan perkembangan yg telah diambil oleh kerajaan. x kan awak sebagai menteri x tahu langsung? x kan x tahu fitnah yg berlegar dalam isu 1MDB ni? Allah mengetahui niat awak sebenarnya apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda sepatutnya dilantik menjadi TPM dan bukannya Zahid. Sila masuk gelangang politik cepat.

      Delete
    2. Kalau tahu pasal imdb...nak tanya sikit...sikit je..kenapa bayar consultant mahal sanggat sampai bilion2

      Delete
    3. Kalau tahu pasal imdb...nak tanya sikit...sikit je..kenapa bayar consultant mahal sanggat sampai bilion2

      Delete
  14. Call for EGM, UMNO in danger.
    Jgn sampai nanti hilang wang pertaruhan.

    ReplyDelete
  15. Kalau najib ada teloq buatlah EGM nak tengok berapa kerat sokong ko dan rosmah

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.