Monday, August 10, 2015

Singkir Najib Jalan Terbaik Untuk Selesai Krisis Negara - Tun Mahathir


Berapa kerat sangat rakyat marhaein yang akan percaya bahawa ada Tok Arab begitu bermurah hati untuk menghabiskan wang sebanyak USD700 juta @RM2.6billion hanya semata-mata untuk menderma tanpa balasan apa-apa kepada seorang Perdana Menteri Malaysia. Apatah lagi wang RM2 juta yang mengalir ke dalam akaun Rosmah Mansor seperti yang didedahkan. 

Sejak awal lagi Najib nampak terkial-kial untuk berdalih bagi mempertahankan kehilangan wang 1 MDB yang dikatakan di letakkan di Pulau Cayman kemudian di masukkan ke bank Singapura, apabila bank Singapura menafikan mereka berkata bukan wang tapi unit, borang /kertas entah apa-apa lagi hanya untuk mengelirukan rakyat marhaein ini.

Najib juga pernah mencipta legenda baru bertaraf glokal kerana sangat bijak berbohong hingga ke Parlimen pun menjadi gelanggang untuk dia kelentong dongeng mengenai skandal 1MDB ini. Nampaknya dia berasa selamat selepas SPRM kata itu wang "derma" (baca korupsi menurut undang2 SPRM) yang "dihalalkan" oleh SPRM.Sekarang Najib sebar dongeng kononnya duit itu untuk UMNO bukan dia guna untuk kepentingan dirinya sendiri.

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini juga menolak penjelasan bahawa dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib adalah wang derma.

“Siapa dalam dunia ini akan dermakan  AS$700 juta kepada perdana menteri Malaysia?

“Malah Obama juga tak dapat kumpulkan jumlah ini ketika mengintai jawatan presiden.

"Dicadangkan ia daripada Arab. Arab memang pemurah, tetapi tak sepemurah itu,” kata Tun.

Memang mengarut dan tak masuk akal kata Tun Mahathir.
Perkara itu sudah menjadi bahan gelak ketawa orang ramai. 

Jalan paling mudah untuk menyelesaikan krisis negara ketika ini adalah dengan menyingkirkan individu yang menjadi punca kepada masalah tersebut iaitu Najib Razak, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Jika Najib masih berada di kerusi Perdana Menteri negara akan kehilangan banyak pelabur asing kerana mereka kurang yakin dengan perkembangan ekonomi Malaysia kini akibat kemelut 1 MDB yang dicipta oleh Najib. Malah 
Umno juga akan menjadi parti yang paling dibenci oleh rakyat.

"Penyelesaian kepada krisis ketika ini adalah mudah, buang orang yang bertanggungjawab buat semua ini.

"Tapi penyelesaian mudah sebegitu juga sukar untuk dilaksanakan," kata Tun Mahathir.

Namun bagaimana untuk menyingkirkan pemimpin nombor satu negara itu saya tidak ada jawapan lagi terpulanglah kepada pemimpin Umno,ahli Umno dan rakyat Malaysia.

11 comments:

  1. Orang tua paling CELAKA dalam sejarah tanah melayu!

    ReplyDelete
  2. RM makin turun, indeks saham pun turun, bisnes pun drop, 2-3 bulan lepas bos aku pun lambat bayar gaji, aduhai... mudah mudahan Allah swt jauhkan kita dari malapertaka. Amiin !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa Anwar lagi teruk. Ringgit jatuh 4.88. BLR dinaikan semua pinjaman diperketatkan. Berapa ramai orang bunuh diri.

      Delete
  3. JANGAN LUPA TUN BANYAK JASA DENGAN KITA......JANGAN LUPA ANON....MELAYU MUDAH LUPA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun memang banyak jasa dan tamak juga.

      Delete
  4. Anon 10.18 beristiqfar lah banyak banyak , kalau masih beriman , dah banyak perkara kita di tipu oleh Najib , Sekarang sah RM 2.6 billion masuk akaun najib ini disahkan oleh najib dan SPRM cuma kata derma , jadi tudohan WSJ benar bukan fitnah , malah sehingga sekarang najib tak saman fitnah pun WSJ , Jadi dari awal kita ditipu , Dulu bulan march najib kata sabat tunggu laporan audit pada june sekarang dah august masih tak ada ,lepas tu ujud task force ,bila mantan AG dah hampir lengkap siasatan dan dah draft pertudohan beliau di pecat , SPRM disiasat dan digeledah , apa ini sah rakyat dah rasa najib bersalah jangan marah ,PAC pun digantung , jadi semua ini telah membuat rakyat dapat merasakan najib cuba tutup penyelewengan beliau jadi apa yang di cakap Tun M relevan dan najib wajib dibawah ke muka pengadilan.

    ReplyDelete
  5. TANGKAPkit-SIAL/gong eng DAPBANGKAI BABI!

    Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL!!

    OI si PENDATANG TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!!

    Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??!

    Yg. si puak TERORIS-TERORIS si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!

    ReplyDelete
  6. Si PENGKHIANAT yg. aku syak TAK sabaq tengok anak dia dapat KUASA, KUASA......! Lepas tu bakal diraikan satu lagi, PARTI berKOSTUM yg. dipenuhi BETINA OMPUTIH lagilah oleh vincentPENJILAT dia! Lepas tu, PULAU mana pula no, dpt. si PENJILAT ni KEBAS!

    Yg. heran tu. awat si PENGKHIANAT-gila-KUASA ni tak minta SPRM buka balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk SingaPORK dan si PENJILAT si PENGKHIANAT Kedah ni (yg. bukan main lagi begitu galak dok raikan majlis harijadi si PENGKHIANAT ni dgn. BETINA-BETINA omputih berkostum termasuk yg. berbaju-ala-puak-SYAITAN)!

    Sudah tiba masanya, para KETURUNAN penduduk kpg. Islam/Melayu kita termasuk di TIOMAN ini berhak dpt. KEADILAN dan PAMPASAN yg. sewajarnya!

    Dan SPRM buka juga balik kes ini - lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini psl. si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT-no-1 di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/08/warkah-buat-tun-mahathir-benarkah.html (walau telah dinafikan VincentPENJILAT tu, kenapa YAB PM kita boleh pula diSIASAT dgn. begitu KEJAM hanya berdasarkan FITNAH-FITNAH palsu berkaitan IMDB):

    Warkah Buat Tun Mahathir: Benarkah Vincent Tan Derma RM 400 juta Kepada @dapmalaysia?

    Amin Yatim, Wednesday, August 5, 2015

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Vincent Tan, malah Yeoh Tiong Lay, Genting, Robert Kuok, Hong Leong dll.

      Delete
  7. Tapi zaman Najib lagi best sebab ada Jho Low...tak perlu buat projek apa-apa pun cina babi tu sapu berjuta duit rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  8. LANTHUIII.....INI MELAYU MUDAH LUPA. ZAMAN DIA....MINTA AHLI BERSATULAH...... RAKYAT BERSATULAH. PTHUIIHH......
    CUKUP2LAH. RUMAH KATA PERGI KUBOR KATA MARI.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.