Thursday, September 29, 2016

'Mereka Yang 90 Tahun Anggap Dia Saja Yang Lebih Baik, Saya Tak Maksudkan Sapa-Sapa Samada Masih Hidup Atau Masih Mati'



Dengar baik-baik ucapan hebat dalam bahasa Malaysia daripada Wak Zahid,

Tuan-tuan dan Puan-puan Ahli Mubarak sering merasakan bahawa seolah-olah mereka mula dikesampingkan, maklumlah mereka sudah masuk ' 7 series' dan apatah lagi yang sudah masuk '8 series' memanglah ''hyper sensitive'.

Wak Zahid Hamidi kata, mereka yang berusia 90 tahun pula lebih sensitif lagi (Puak Mubarak ketawa) 

Wak Zahid sambung sebab selalu bernostalgia.

"Yang 90 tahun itu, rasa dialah yang terbaik dan tidak ada orang lain lebih baik," kata Wak zahid lagi 

Wak Zahid sambung lagi, "Saya tidak sentuh sapa-sapa  sama ada masih hidup dan masih mati tetapi sekadar i mean to be there"

"You are media....media practicesoners you are going to be there", kata Wak Zahid.

"Tapi semasa kita ada kuasa jangan lupa suatu hari nanti kita tak ada kuasa lagi kita tidak ada kedudukan lagi, ini mengingatkan saya, kata Wak Zahid

Saya masih diberi kepercayaan oleh Najib pandai-pandailah apa yg diminta oleh Najib.

Sebenarnya apa yang dikatakan oleh Wak Zahid itu adalah menjurus kepada sindiran kepada Tun Mahathir yang dikatakan berumur 90 tahun lebih sensitif dan selalu bernostalgia, rasa dialah yang terbaik tidak ada orang lain lebih baik.

Setakat ini Tum Mahathirlah pemimpin yang terbaik jika takkan beliau dikenali diseluruh duni sehingga kini. Universiti kat London pun jemput beliau memberi syarahan....Najib ada? Nak pegi US pun takut.

Nak bagitau Wak Zahid Tun Mahathir bukanlah gila kuasa, dengan kedudukan beliau yang pencen Perdana Menteri beliau boleh hidup senang lenang tanpa perlu ke hulu dan ke Hilir. Tetapi beliau mempunyai pandangan yang cukup jauh, beliau boleh mengagak apa akan berlaku kepada negara Malaysia 10 tahun akan datang jika Najib masih menjadi PM. Negara yang dibangunkan oleh beliau sehingga menuju negara maju pada 2020 kini sudah hancur berkecai akibat kerakusan Najib dan sekutunya.

Demi sayang beliau kepada negara beliau sanggup berjuang dalam keadaan umur yang sudah lanjut. Semangat itulah yang perlu dijadikan teladan oleh anak muda ketika ini demi masa depan negara.

2 comments:

  1. Sejak dari dulu hingga sekarang tak pernah saya mendengar Mahathir mendabik dada mengatakan dialah yang terbaik. Pernahkah Zahid mendengarnya?
    Rakyatlah yang menilai samaada seorang pemimpin itu baik atau sebaliknya.
    Agak-agaknya apakah penilaian rakyat terhadap Zahid?

    ReplyDelete
  2. Tak sedar diri jawa ni. Kau tanya dia sikit dia jadi kaya raya zaman siapa ? Kalau nak bandingkan dengan dia. Apa benda yg dia dah buat selain dari menyamun zaman dia kat kretam holdings dulu. Punahlah kalau ada ramai lagi org macam dia ni kat dalam umno. Baguslah jugak tu. Cepat sikit melingkup umno ni. Teruskan kenyataan bongak kau tu

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.