Saturday, October 22, 2016

Bagaimana Rakyat Mahu Menerima Bajet Daripada Seorang Penyamun Wang Rakyat





Bagaimana rakyat mahu menerima bajet daripada seorang penyamun wang rakyat Malaysia berbillion Ringgit. Hanya mahu menarik simpati rakyat, hutang berlambak pun dikatakan ekonomi masih baik.
Kata  Presiden BERSATU Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Bajet 2017 yang dibentangkan di Dewan Rakyat hari ini sebagai tidak realistik dan gagal menangani isu teras mengenai pendapatan negara yang berkurangan.

"Rakyat diberi 'gua-gula' melalui tawaran tertentu tetapi pada hakikatnya kerajaan tidak mempunyai dana untuk melaksanakannya.

"Aliran tunai juga adalah beban dan itu langsung tidak diterangkan," kata Muhyiddin


Bagaimana Ahli Parlimen pembangkang mahu mendengar Bajet daripada seorang penyamun yang cuma berceramah politik meebihi pembentangan Bajet.

Penganalisis ekonomi memandang bahawa Najib sudah tidak mampu membentangkan bajet untuk negara kerana semasa pemerintahannya hutang negara semakin meningkat sedangkan sumber pendapatan negara berkurang.

Najib perlu mengucapkan terima kasih kepada rakyat kerana dengan pertolongan rakyat termasuk golongan asnaf membayar gst maka ekonomi negara tidak akan lumpuh.

Tapi rakyat harap Najib dan Rosmah menggunakan wang gst pemberian rakyat dengan berhemah bukan sebagai harta mak bapak dia.

15 comments:

  1. Macam mana mereka boleh percaya Malaysia akan bangkap??

    Pertumbuhan adalah positf bukan negative.

    Belanjaan tahun depan membuktikan Malaysia terus ceemrlang didalam keadaan ekonomi yang tak menentu...

    Itulah akibat dari otak yg dah korup akibat dimasukkan segala berita fitnah, palsu ditambah dengan sifat dendam, benci, khianat, munafik .....menyebabkan mereka tak dapat berfikir dan jauh dari rahmat dan hidayah Allah...

    Ya Allah...berilah mereka hidayah!!! Amin

    ReplyDelete
  2. Memang hebat pukulan dari UMNO-BN punya belanjawan
    Puak2 pembangkang babi terus jadii gelisah sasau sawan
    Keupayaan kerajaan BN biikin MP caii babi dlm kerisauan
    Mereka terlalu bengang terus bertindak lari keluar dewan

    ReplyDelete
  3. Pembangkang naik angin dan naik darah bila GST tak naik, BRIM naik, belanjawan berimbang dan inklusif, komen mereka kata kerajaan nak bangkrap dan tak ada duit ternyata palsu..

    hehehe....itulah akibat baca blog ni dan kutip berita dari sumber yang memang penuh dengan fitnah, kebencian dan kepalsuan...

    heheh...berfikirlah !!!

    ReplyDelete
  4. Siapa penyamun??? Kau kot

    Brapa hutang Malaysia??? Memang banyak ke??? Setahu aku hanya 55 % dari KDNK...itu dalam limit yg normal.

    GST apa masalah??? Semua kena GST termasuk org miskin. Sebab tu ada BRIM utk pulangkan balik duit yg dikutip kepada rakyat. Malah lebih dari jumlah GST yg dibayar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. admin jenis manusia bahlol tak tau bersyukor..otak nya sudah tidak boleh di adjust..biar kan saja dia melacurkan nafsu politik dia....

      Delete
    2. Teringat seorang pelawak Singapura yang disarankan jangan bagi masuk Malaysia.Puncanya di cakap kalau di Singapura org yang masuk dalam rumah ambil barang orang disebut pencuri....

      Delete
  5. Berhenti lah kamu dari menjadi kaki fitnah kamu tu sudah tua.Berpencenlah dari bercita-cita untuk terus menjadi ahli politik kerana ia nya hanya akan mendedah kan kamu kepada sifat2 dendam dan kebencian yang melampau.Hari tu kamu kering2 membuat fitnah kepada ahli politik sabah tak kan kamu nak mengulangi nya lagi dan lagi..

    ReplyDelete
  6. Bajet bullshit.
    Wah senang senang buang vision 2020. Cipta pulak transformasi 2050 yang baru supaya dia kaut lagi duit rakyat.
    1mdb rakyat tanggung hutang rm53 billion. Pasni lingkup terus. Jahanam si klepet.

    ReplyDelete
  7. Rakyat dpt menilai ape jenis pm najib nih ...penyamun berlagak bangsawan

    ReplyDelete
  8. Semah Puaka Nyiang RapikOctober 22, 2016 at 7:24 PM

    BN boleh bentang lah apa-apa pun, yg penting ada betul ker segala perbelanjawan itu dapat dilaksaankan. Siapa ker yg akan memantau ??? Ha ha ha, rakyat ker ??? Saya tak percaya, bukan semua dapat dilaksanakan. Nanti sampailah alasan-alasanya iaitu minyak jatuh lah, ekonomi kecut lah, bla bla bla lah diapa.

    ReplyDelete
  9. Cai 724 ni mmg TOLOL ler
    Kehkehkeh..

    Ape gune PARLIMEN n bos2 sengal PEMBANGKANG dlm parlimen tu..
    Makan gaji bute ker???

    Nmpak krajaan x elok bole kasi hentam maaaa dlm parlimen..
    Tu pon mau ajar ker..
    BUDUS ler lu caiii..
    Hikhikhikhik

    ReplyDelete
  10. Semah Puaka Nyiang RapikOctober 22, 2016 at 8:17 PM

    Najib bentang bajet taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bajet untuk PERMATA 85J, bajet hanya untuk NAJIB ROSMAH & Family,

      Delete
  11. Rakyat boleh menilai realiti yg berlaku dimedan rakyat dimana rakyat bertungkus lumus mencari rezeki membiyai keperluan keluarga berbeda dgn bajet yg dibentangnkan ...bajet bkn untuk meraih sokongan rakyat pd pemerintah ttp bajet yg seimbang mengikut situasi kewangan negara hari ini iaitu selesa dn adil kepada semua hamba rakyat ttp bkn bersikap meraih simpati kpd sesetengah peringkat umur dn kemudiannya mereka terbeban kpd hutang ..kegembiraan pm membentangn bajet tersasarjauh dr kemahuan rakyat..

    ReplyDelete
  12. There are one group of malays who are happy to steal from others but pray five times a day. And then there is the other group of malays who are happy just to pray five times a day and hope that their allah will help them. Both are hopeless idiots and ignorant. When there is too much ignorance and stupidity, democracy can not survive there.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.