Sunday, October 2, 2016

Beranikah Khalid Mengambil Tindakan Terhadap Jamal Pak Tongkol Yang Begitu Kebal Undang-Undang



Bersih 2.0, mendakwa berdasarkan video kekecohan itu berpunca daripada Jamal Pak Tongkol yang menyerang aktivis Bersih terlebih dahulu dengan merampas banner yang dibawa oleh kumpulan Bersih.

Namun, Jamal Pak Tongkol pula menuduh konvoi akvitis Bersih yang menolak dan menyekat perjalanan mereka dahulu.


Kalau dilihat melalui video yang dimuatnaik, pengganas baju merah yang diketuai oleh Jamal Pak Tongkol sengaja datang dari Sungai Besar ke Teluk Intan dengan niat semata-mata mahu mengganas dan menyerang kumpulan Bersih 2.0.

Jika sekiranya mereka berniat baik mereka boleh berkumpul pada hari lain.

Kumpulan pengganas baju merah ini berani kerana dibelakang mereka adalah umnongok yang cukup berkuasa menjadikan semua penjawat awam termasuk polis di bawah arahan mereka.

Jika pihak polis tidak berani mengambil tindakan terhadap pengganas ini akan ada lagi kumpulan pengganas lain akan wujud.

Jamal merupakan ketua umno bahagian Sungai Besar yang sebelum ini mendedahkan beliau menyogok sejumlah wang kepada ahlinya namun tiada tindakan daripada pihak berkuasa.

Apakah Jamal Pak Tongkol ini kebal daripada undang-undang Malaysia sehingga tiada satu pun agensi penguatkuasa berani menahan beliau.


12 comments:

  1. Geng Jamal Pak Tongkol tak tendang polis dan rosakkan kereta Polis. Mereka sayang Polis. Yang tendang polis dan rosak kereta Polis, pijak gambar pemimpin semua macham Berok Mat Yeh adalah Baju Kuning. So kalau baju Kuning kena belasah pon kira adil lah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ke bodo mung ni

      Delete
    2. Dia tak bodoh. Mung yang bodoh

      Delete
  2. Memang patut pun Jamal buat macam tu. Lain kali lanyak terus. Barua2 DAP ni bukan boleh bagi muka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahlol ..yg bergaduh tu melayulah. Tak tengok ke atau main ikut suka makbapak kau je cakap. Cakap umno kau kiat sangat. Presiden penyamun cakap dia pahlawan bugis. Baru org kumpul sikit dah takut. Bukan barua2 dap je yg merana. Org melayu lagi banyak merana. Kau duduk dunia mana atau kau pun sama makan duit haram macam pemimpin umno yg lain. Kalau setakat dapat contract betul longkang ..takyahlah emo sangat bahlol

      Delete
    2. Yg banyak buat kerosakan kat msia ni barua umno. Makin lama makin lemak mcm mana la melayu tak undi dap.

      Delete
    3. Mlayu BODOH n BIOL cm ko jer yg undi DAP..mlayu pndai akn undi PAS n UMNO..

      Kihkihkih

      Delete
    4. Melayu yg jadi barua DAP memang patut dibelasah kalau tidak dia tak sedar yg dia adalah melayu bodoh

      Delete
    5. Mau sapu habis satu Malaysia Cina2 yang besar kepala bersama orang2 Melayu yang menyokong mereka juga.

      Delete
  3. UMNO dan samseng berpisah tiada

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.