Thursday, October 20, 2016

Jamal Lagak Seperti Pengganas IS Isytihar Perang Terhadap Bersih, Siapa Dibelakang Beliau?




Rakyat Malaysia dipertontonkan lakonan Jamal ditahan di KLIA, kononnya nak reman 2 hari namun sebelum 48 jam beliau dibebaskan oleh polis.

Jamal jamban ditahan dibawah kesalahan yang disiasat termasuk mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan, Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana memfitnah, Seksyen 503 kanun sama atas kesalahan ugutan jenayah serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. 

Namun dengan mudah beliau dibebaskan sebelum cukup 48 jam. Siapa dibelakang Jamal Jamban ini sehingga berani mengumumkan peperangan dalam skala besar-besaran terhadap kumpulan BERSIH 5.0. Apa salah Bersih?

Bersih hanya mengadakan perhimpunan aman saja. Bagaimana pula jika Bersih pula isytihar perang terhadap baju merah umno dalam skala besar-besaran?

Pihak polis jangan takut dengan pemimpin umno, laksanakan undang-undang secara adil dan sepatutnya tangkap Jamal sekali lagi dan sumbat beliau dalam lokap berdasarkan kenyataan biadap dan lagak seperti pengganas IS.

Atau memang Jamal sudah direncanakan ganas sedemikian rupa sehingga PRU14 nanti jika sekiranya UMNO/BN kalah mereka akan buat rusuhan secara besar-besaran dan ketika itu Akta MKN akan digunapakai?

Semakin Jamal menunjukkan ganasnya maka rakyat semakin bertambah benci dengan Umno. jangan haraplah orang Melayu akan mengundi umno kerana isu perkauman sudah tidak relevan lagi di Malaysia. Kerana pemimpin Umno kerap menjual tanah dan harta negara kepada kaum cina.

18 comments:

  1. Patut kena reman adalah rasa takut atau bersalah sikit. Ni lagi berani pulak. Jamal ni memang hebat. Baru keluar jadi lagi kurang ajar dan biadap. Mak ayah dia ni salah bagi makan masa kecik dulu kot ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus juga Jamal ni. Kasi ajar baju kuning perangai kera yang duka pijak gambar pemimpin dan rosak kereta polis. Kali ni sapu chukop2 Jamal. Biar patah kaki tangan baju kuning.

      Delete
  2. Bagusnya statement. Abis ko nk bagi kaum lain perintah negara ker? Bukan ke si assmin tu yg suka aniaya bangsa sendiri dari bangsa lain? Bukan ke si tokong penang tu suka buli orang kita dari bangsa lain? Perintah negeri pn dh nmpak sumbang lg nk citer negara plak. Mabuk ketum ke admin??

    ReplyDelete
  3. Bagusnya statement. Abis ko nk bagi kaum lain perintah negara ker? Bukan ke si assmin tu yg suka aniaya bangsa sendiri dari bangsa lain? Bukan ke si tokong penang tu suka buli orang kita dari bangsa lain? Perintah negeri pn dh nmpak sumbang lg nk citer negara plak. Mabuk ketum ke admin??

    ReplyDelete
  4. Siapa pulak dibelakang bersih? Bersih ke bersih tu?
    Cuba la jawap.

    ReplyDelete
  5. Cina2 bangsat dlm BERSIT4 lbh ganas tk kena tahan pun. Kenapa ko admin meroyan sgt sdgkan tulisan ko sblm ni menolak bersih. Piraaah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ke antara penaja Bersih 4.0 adalah Jamal Pak Tongkol..

      Delete
  6. Baju merah pala butuh hampa.

    ReplyDelete
  7. D blkang baju merah adlah org mlayu..
    Admin, ad masalh ker???
    Org mlyu nk berdemo pon salah ker??

    ReplyDelete
  8. Untuk makluman anda admin blog ini telah tewas didalam pemilihan ketua umno bahagian sedikit masa dahulu.

    ReplyDelete
  9. Kita tunggu lah pilihanraya.....calon di pilih rakyat...kita tengok siapa menang baru lah boleh sorak hahahaha

    ReplyDelete
  10. Dulu pembangkang kata era PM22 adalah era tidak demokratik dan ianya terbukti benar di mana tiada perarakan seperti Beersih ujud ketika ini.

    Kini pembangkang kata era Najib lagi tidak demokratik walaupun Beersih dibenarkan berarak berulang kali dan saban tahun. Makanya timbul pertanyaan ini:

    Apa yang pembangang mahu sebenarnya?

    ReplyDelete
  11. A) Polis yang pukul saya!!!!
    B) Budak zuraidah yg pukul sayaa!!!
    C) Zuraidah pukul saya!!!

    Yg mana satu kah????

    Awas!
    DILARANG BODOH

    ReplyDelete
  12. Pemerintahan sekarang memang jauh lebih keji dr dlu walaupun dlu ada masalah yg berlaku. Kes bunuh,kes tangkap pemimpin yg cuba bersuara lantang diparlimen sedangkan dia cuma ingin membela nasib rakyat.kes rasuah berleluasa sampai malaysia dilabelkan sbg negara pembela perasuah dan termasuk dlm ranking paling kuat rasuah.terang2 begitu banyak sudah bukti sampai negara besar masuk campur dlm urusan negara berkaitan masalah sekarang ni.provokasi dlm politik sangatlah ketara tetapi org yg membuat provokasi pula hanya ditahan tidak lebih drp 48 jam.pemimpin sepatutnya melihat masalah rakyat,bukannya menaikkan segala macam keperluan rakyat.menambah masqlah rakyat ada la.kebebasan bersuara pun disekat,bersuara utk kebenaran sj terus kena tangkap.itukah demokrasi?bagi sy tiada sistem demokrasi digunapakai dlm kerajaan sekarang,semuanya lakonan yg tidak punya penghujung sj.apapun kalau memang pemimpin sekarang lebih mementingkan keperluan rakyatnya,silalah ubah apa yg Sepatutnya diubah,bukannya berubah menjadi hamba kepada duit, sekian dan terima kasih....

    ReplyDelete
  13. melayu umno bn..pendatang dri indon..korang tak layak anggap cina pendatang india pendatang..sebb mekayu pun pun kena balik indon...haha

    ReplyDelete
  14. Semua yang komen diatas tak payah kena cukai.. toll semua free, barang semua tak naik... Brim cukup untuk kamu... melayu semua hidup...hidup...!!

    ReplyDelete
  15. JAMAL ANJING KURAP UMNO BESAR KEPALA SEBAB PDRMPUN TAKUT DENGAN JAMAL

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.