Thursday, October 6, 2016

Perangai Jamal Pak Tongkol Mencerminkan Rupa Umno Yang Sebenarnya



Perangai Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Jamal Pak Tongkol mengoyak surat saman Bersih 5  dan membuangnya ke dalam tandas mencerminkan itulah perangai umno yang sebenarnya.

Sebagai ketua Umno Bahagian Sungai Besar, beliau merasa cukup kebal undang-undang, sombong dan riak sehingga tiada sesiapa pun boleh bertindak terhadapnya.


Malah Polis pun hanya mampu melihat sahaja gelagat Jamal Pak Tongkol membuat provokasi terhadap Bersih tempoh hari. Polis tidak mampu berbuat apa-apa terhadapnya kerana dibelakangnya bukan calang-calang orang silap-silap polis yang bertindak akan dibuang kerja.

Bagi pemimpin umno mereka boleh mempermainkan undang-undang kerana yang penguatkuasa undang-undang adalah di bawah arahan mereka.

Sebab itulah Jamal Pak Tongkol berani bertindak sedemikian. Jikalau dipihak pembangkang yang mendakwa "umno diresapi pengganas IS dan Daesh' sudah lama kena lokap, bukan itu sahaja malah rumah akan digeledah ditengah malam.

Oleh sebab itu Bersih patut terus menyaman Jamal tanpa menunggu 48 jam kerana kebiadapannya.

7 comments:

  1. Dia ni politikus taraf jamban sebab tu buat sidang akbar pun kat jamban. Kerja dia pun jilat jamban Najib. Hanya ini lah pemimpin yg umno ada sekarang ni.

    ReplyDelete
  2. Memang benar, apa yang diperkatakan Tuan punya blog.
    Nampak terserlah pembohongan dan lakonan Najib dengan laungan Wasatiyyah beliau. Mungkin sebab itu beliau guna istilah Arab untuk perkataan 'keserdahanaan'... untuk menipu Rakyat 1Malaysia.
    Macam mana bukan Islam tidak memandang serong pada Orang-Islam & Melayu. Cakap tak serupa bikin.

    ReplyDelete
  3. JAMALKAU LAH PEJUAG BANGSA

    TERUSKA

    AKU SOKONG BAJU MERAH

    BUKANKAH BAJU KUNINNG DULU PIE PPELINGKOP KERETA POLIS?

    LAA BILA SUSAH CARI POLIS..

    BUTUH LAH KAU PEMBANGKANG SIAL PAKATAN HARAPA PUKIMAK

    BAJU MERAH AKU SOKONG

    HIDOP BAJU MERAH

    ReplyDelete
  4. sudahlah taik2 pembangkang..jika tidak puak2 rejim haram nak menghuhara negara dengan demo2 haram yang karut marut hingga dah sampai bershit5 jamal tak akan bertindak begini..siapa yang mulakan..siapa yang sebenarnya bapak samseng..jangan tak mengaku..mengapa tak ikut saluran sah kalau nak tunjuk majority sokong tapi bila pru tak pernah menang..setakat memekik melolong bolehlah...

    ReplyDelete
  5. Syabas Jamal...Kita kena sedarkan Melayu yang jadi Barua DAP...

    ReplyDelete
  6. Bagi pelempang je baju kuning tu

    ReplyDelete
  7. Melayu Kayu yg jadi barua MIC MCA apa crita plak??

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.