Saturday, November 19, 2016

TV 3 Suku Kata Sambutan Terhadap Bersih5 Hambar Poraaah!!!



Sebab tu orang kampung sekarang ni pun sudah tidak percaya lagi pada berita TV3 suku kerana TV3 suku ni suka membuat cerita bohong,memutar belit fakta dan berita macam celaka sama seperti perdana menteri juga.

Tapi hairan bagaimana pembaca berita sanggup bersekongkol membawa berita fitnah dan bagaimana pulak dengan gaji yang diterima.

Gaji yang diterima daripada membaca berita fitnah juga dikhuatiri haram.


Sebab tu kita tidak hairan bila terlalu ramai selebriti TV3 yang bercerai berai sebab makan duit haram dengan membaca berita fitnah

9 comments:

  1. Disini saya ingin mengulaskan himpunan bersih yang diadakan pada kali ini tidak seghairah seperti dulu kerana kebanyakan mereka telah sedar dan bijak mengambil keputusan untuk tidak hadir Bersih 5. Mungkin Silent protest. Mungkin juga mereka tahu yang mereka telah di spin oleh pihak penganjur. Apatah lagi kemasukan Madey dan Midin ke dalam pakatan telah menimbulkan rasa kemarahan oleh sebilangan besar pengikut pembangkang. Juga isu 1MDB yang telah bertahun2 dimomok oleh pihak pembangkang menyebabkan mereka rasa bosan kerana isu yang sama tetapi tiada laporan yang dibuat kepada pihak polis, SPRM maupun kepada Majlis raja. Juga didapati tiada laporan rasmi yang dibuat kepada Mahkamah dunia maupun DOJ untuk menangkap Najib kerana tuduhan seleweng. Sebaliknya mereka mempengaruhi DOJ dan Soros untuk mengeluarkan kenyataan tanpa ada sebarang bukti kukuh. Kalau ada, sudah lama najib diseret ke Mahkamah tinggi.

    Berbalik kepada himpunan bersih 5, sebenarnya tiada apa apa keputusan atau outcome hasil daripada himpunan tersebut. Cuma pihak penganjur nak tengok bagaimana sokongan org melayu terhadap mereka tetapi nyata hampa. Perkara ini telah berlaku bertahun tahun sejak dari Anwar dipecat dan di penjara. Yang mana pembangkang mengambil kesempatan untuk mempengaruhi kepincangan kerajaan yang terlalu subjektif dengan harapan kemenangan berpihak kepada mereka tetapi mereka gagal.

    Dengan harapan kemasukan Madey dan Midin akan dapat menarik lebih ramai lagi ke dalam himpunan ini tetapi masih juga tidak mencapai matlamat penganjuran.

    Tahniah kepada mereka yang sedar akan dakyah yang ditabur dan mereka yang tidak hadir himpunan bersih 5.

    Insya Allah UMNO akan terus mencapai kemenangan .....

    ReplyDelete
  2. dah tua2 tu bertaubatlah Madey..rumah kat pi..kubuq kata mai....biarlah orang lain pula perintah dengan aman sebagaimana tun perintah selama 22 tahun..

    ReplyDelete
  3. Aku rasa ramai melayu tak berani turun sebab rata2 keje gomen...kang hilang keje tak makan anak bini...ada pulak melayu brim yg nak dtg tapi tak cukup tambang belanja. Bebudak muda melayu byk join baju merah sebab ada duit belanja dan nasi bungkus tapi bila dah kenang balik awal sebab ngantuk nak tido..lebih2 lagi polis tak bagi aksi2 ganas dan pak jamal jamban dah kena cekup. Kesimpulan yg benar2 merdeka adalah kaum cina tua dan muda...bebas berdemo tanpa risau ancaman gomen atau kekangan duit...yg terjajah adalah melayu yg bertuankan penyamun keturunan bugis pirate...mengharap ihsan keje drp kerajaan, ihsan duit brim dan menjadi hamba kepada bangsa sendiri. Sedih nengok bila yg berucap adalah negarawan ulung melayu di hadapan mercu tanda hasil bekas pimpinan melayu tapi sorakan sokongan dtg drp org2 cina yg bebas minda...nasib baik ada jugak gerombolan kecil melayu yg dtg ke KLCC membela maruah bangsa sendiri . Kalu takde geng2 melayu berani nie mana la nak letak maruah kita...apa hal kuburkan UMNO yg menganiaya bangsa sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg menganiaya melayu hari ini ialah madey dan puak2nya shj termasuk tulisan sungai rapat online ini...sbb x ingat dosa sanggup buat apa shj trmasuk berkawan dgn puak2 komunis ni..hidup kak midah atas perjuangan sesat anda...

      Delete
    2. Yang berkawan dgn china komunis dr tanah besar dan bg projek betbillion ..tu mcm mn pula

      Delete
    3. Yang berkawan dgn china komunis dr tanah besar dan bg projek betbillion ..tu mcm mn pula

      Delete
  4. Tahniah dan syabas kepada semua peserta bersih yang berani hadir berhimpun pada bersih 5 yg bersejarah ini sekalipun berbagai ugutan2 yg. maha dasyat daripada pihak yg berkuasa dan dari pengganas upahan baju merah yg gila.
    Saya amat yakin jika pihak berkuasa tidak mengugut untuk menangkap peserta, buang kerja, buang dri universiti, amaran guna fru, tidak benarkan berhimpun didataran merdeka dan ugutan pengganas upahan baju merah utk buat huru hara,....maka tidak mustahil senang2 boleh mencapai lebih dari 1 juta baju kuning...
    Kalau ada yg tak bertanggungjawab kata tk ader sambutan.,,,memang sah ada penyakit sawan gila babi turun temurun yg tersembunyi atau disembunyikan nya.

    ReplyDelete
  5. label 3 suku itu layak untuk media di US. 99% media US ramalkan Klinton akan menang besar tetapi keputusannya adalah Klinton kalah teruk.

    dalam kata lain pihak media di sana jadi 3 suku kerana dalam keterujaan untuk melihat Klinton menang, banyak perkara yang di luar akal telah dilakukan.

    meskipun 3 suku, mereka tetap dapat sambutan. ini bertepatan dengan sifat sejagat dan klise: "anjing gigit orang" bukanlah berita gempak tapi "orang gigit anjing" adalah satu kegemparan.

    dalam konteks lokal, antara media pro dan anti establishment, siapa yang sebenarnya 3 suku adalah jelas. media normal tidak dapat sambutan sementara media 3 suku dapat sambutan. makanya siapa sebenarnya 3 suku dengan itu terjawab.

    cumanya, tidak mungkin pihak 3 suku akan mengaku ketigasukuan diri sendiri sebaliknya lebih gemar tuding jari pada pihak yang normal. kita sedia faham.

    ReplyDelete
  6. sungai rapat online ni pun penyebar citer fitnah..dulu dlm kerajaan rembat peruntukan kerajaan x sedar..sedap2 fitnah orang x sedar sendiri wall ini pun jd penyebar citer fitnah..

    kepada kak midah...cukup2 ler memaki hamun umno dan bn...dulu kak midah pun bukan sape2..handbag pun x berduit..skrg cakap macam x ingat nak mati, x tahu dosa neraka sbb perasaan benci yg membuak2..kak midah kena ingat kak midah pun bukan bersih sangat..saya kenal kak midah ni siapa!!! nasihat saya berhenti ler nak rosakkan agama dan bangsa kita disebabkan hal dunia...x kemana perjuangan yg dikatakan perjuangan tu..dulu caci maki dap skrg boleh declare bersih tu lagi bersih yg dalamnya ramai puak komunis bandar yg memerangi islam...nauubillah..perjuangan apa namanya ni..sbb x suka najib rakyat nak diseret dlm dosa besar..cukup2lah tu..

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.