Saturday, December 24, 2016

Lari Daripada Cukai Punca Premis hotel dan resort Jamal disita, diroboh serta merta


Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) menghantar notis perintah tutup Sekin Fishermen Village Hotel & Resort dan serta-merta merobohkan premis milik Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Seri Jamal Md Yunus kerana dikatakan beroperasi secara haram.

Notis bertarikh 22 Disember itu antara lainnya menyebut pemilik telah menjalankan aktiviti perhotelan tanpa lesen yang sah daripada pihak berkuasa melesen mengikut UUK 3(1) Undang-undang Kecil Hotel MDSB,2013.

Notis juga menyebut dalam pemeriksaan dilakukan MDSB mendapati Jamal telah melakukan kesalahan tersebut di atas Lot 13081,13082 dan 13083 Jalan Pantai Redang, Sekinchan. 


Notis telah dihantar bekali-kali namun Jamal tetap berdegil tidak mahu mendaftarkan premisnya malah Jamal langsung tidak membayar cukai walau satu sen pun.

Sekin Hotel & Resort dibina diatas tanah seluas 25 hektar menyediakan 158 bilik dan terdapat 30 chalet tepi pantai dengan kos pembinaan sejumlah RM12juta.

Jamal asyik menghalang pembangkang membuat demontrasi mahu kerajaan membatalkan gst namun Jamal sendiri tidak membayar cukai walau satu sen pun.

Jamal tidak pernah memohon kepada pihak MDSB bagi menjalankan perniagaannya namun berkeras mahu meneruskan perniagaan mungkin kerana beliau seorang ketua umno bahagian yang berada dibawah payung perdana menteri.


Pegawai MBSB ketika datang ke premis perniagaan Jamal untuk menyerahkan notis sita dan perobohan hari ini yang dilaksanakan serta merta.Pegawai MBSB ketika datang ke premis perniagaan Jamal untuk menyerahkan notis sita dan perobohan hari ini yang dilaksanakan serta merta.

 Jentolak sudah merobohkan sebahagian kawasan pembinaan di tapak premis sehingga tengahari ini.

17 comments:

  1. Salam perjuangan Dato Jamal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan aplikasi ini saya berpotensi mendapat RM24,750.00. Anda berminat? Info lanjut di http://bit.ly/2ibDtRT

      Delete
  2. teruskan perjuangan datok jamal..jangan gentar dengan ugutan2 kerajaan zalim..disebabkan dendam politik sukar mendapat kelulusan lesen walau sebangsa pun tapi lesen2 perjudian maksiat rumah-urut sewenang2 nya diluluskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:56,
      Kau ni memang sekapal dengan idola kau Jamal Tong Taik ni.
      Otak dalam kepala kau tu aku ingat bukan otak, tapi taik babi. Aku ingat makanan kau pun daging babi, tu sebab perangai kau sama macam idola kau yang muka dan perangainya macam babi.

      Delete
  3. Jamal Jamban ni muka dah macam pu*i*ak, perangai pun mcm pu*i*ak. Dia ini mesti anak haram, tapi perangai dia kalah anak haram.
    Pengikut Jamal Jamban ni pulak bukan manusia, tapi babi aka KINZIR. Aku 100% sokong cina makan babi dari sokong Jamal Jamban yang rupa dan perangai macam babi ni......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal tu tak pernah sebut pukitembam bulu tebal burit mak ngko . Nape marah sangat

      Delete
    2. Janganlah setakat sokong 100% China makan bab. Elok ngko sama makan babi tu sekali. Dah baham babi tu kenyang2 jangan lupa uchap shukor pada tuhan ye.

      Delete
    3. Betul tu ted manoff ..kita pun syukur ada org hebat macam kau ni. Org makan babi pun kau tau. Memang hebat ted manoff

      Delete
  4. Kepada Datok kelapa vutoh,Jamal Pak Tongkol. Muka kau macam jawa totok dan tak sikitpun ada iras melayu, tetapi kelakuan kau ni memang memalukan melayu.
    Meniaga tong ikan bungkus, meniaga ikan bakar terbaka, ni pulak resort haram pulak kena roboh. Aku ucapkan alhamdulillah.
    Semoga ada lagi bala yang lebih besar bakal menimpa kau wahai manusia yang berperangai babi.

    ReplyDelete
  5. JUDI n RUMAH URUT milik dapig13may x pulak di ROBOHnya..

    Inilah dia "screw mlayu" yg BIOL berada di slangor..

    Gud job "sivaji" jamal..

    Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. bengap...zaman mesin kuda dulu,zaman pemerintahan siapa ye?..siap masuk tv3 suku selalu..tipical lowlevel mindset

      Delete
  6. Mesti ada sebab besar dan signifikan kenapa satu individu bernama Jamal yang sekadar ketua bahagian tapi di benci oleh sekapal pembangang dari atas sampai bawah. Apa dia? Kuang kuang kuang!

    ReplyDelete
  7. org luar tak tau ape so diam!!!..aku org sekinchan,anak jati sekinchan..pada kaki jilat,macai,tukang kipas tu purata org2 luar je..majoriti org sekinchan kenal siapa JJ(jamal jamban)ni,org sini semua tak suka dia,tak kira la apa bangsa pun,yg dok puja puji jilat tu org2 yg nak dpt habuan je,kuasa dia beli kaki jilat ni guna duit je,esok2 lusa dh takda duit yg kaki2 jilat ni msti bash dia balik punya,segala apa yg tuhan beri abis dh kena tarik balik,musibah menimpa tanpa sebab?..lu fikirla sendiri jamal ni dh mcm2 hal dia buat kecoh,melaga2 org,tunjuk hebat,riak bagai,klau dia takda duit kompom mcm cacing je..aku bukan org pembangkang n bukan org biru..atas pagar derr

    ReplyDelete
  8. Mencarut dan menyamakan aktivis dengan sesuatu yang jijik tidak menyebabkan si aktivis rugi sedikitpun sebaliknya ia menggambar sikap buruk pihak yang mencarut itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. so jamal ni tak pernah mencarut?..lu mai sini la sekinchan pi tanya dgn org kg sendiri.ce tanya pekerja skc ikan bakar pernah tak kena penampar psl tanya gaji,kena ugut dgn bodyguard dia..mulia?

      Delete
  9. ce koreng tanya org2 kg dia..penah tak dia kena tangkap kes peyhoon?..siap gadai sawah nak kowtim,siapa yg niaga burger smbil jual brng?..ce tanya NOH omar sape yg kowtim jamal,sape yg bgi dia tender2 canopy etc2,dia jadi proxy sape?..cari sendiri jawapan ok..so pada kaki jilat yg mkn taik tu tak tau asal usul n background dia sape dok diam2 je..no ke org yg korang puja2 tu?...nmpk sngt la kebodohan korang tahap dewa..

    ReplyDelete
  10. Seburuk buruk Mader di mata puak pakatan akhirnya pakatan terima Mader dalam keadaan suci dan bersih. Maknanya kritik boleh tapi usah benci kerana mungkin satu hari nanti anda pulak dibenci sebaliknya pihak yg anda benci akan disayangi oleh segerombolan manusia.

    ReplyDelete

Sekiranya anda ingin menghantar artikel untuk di siarkan sila emelkan di pssr_43@yahoo.com. Insyaallah artikel anda akan disiarkan tanpa mengubah sebarang perkataan dan ayat.